FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Bennink »

Alle uitleg over hoe de Tomtom op de niet-legale manier geupdate moet worden zal door de moderators verwijderd worden. Op dit forum dus geen dsicussie/uitleg/snelkoppelingen over hoe dat in zijn werk gaat.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Jarnoootje »

Bennink schreef:Alle uitleg over hoe de Tomtom op de niet-legale manier geupdate moet worden zal door de moderators verwijderd worden. Op dit forum dus geen dsicussie/uitleg/snelkoppelingen over hoe dat in zijn werk gaat.
Oké Duidelijk :)

Dacht dat uitleg eventueel wel zou mogen. Dat wordt dan gewoon laptop mee nemen naar een meeting en het terplekke doen :P

// Einde discussie \\ // Verder met TomTom topic \\
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Andy1234 »

Gisteren een Punto Evo Mylife besteld
Kreeg de Tomtom er gratis bij :D

Ik heb al een aantal keer de vraag voorbij zien komen over of het mogelijk is om het geluid van de TT over de speakers te laten klinken

In mijn huidige Bravo heb ik B&M nav,met geluid over de speakers
Dit is juist erg irritant omdat bij elke aanwijzing de muziek ook onderbroken word met een klein kraakje :(
Ik ben blij dat de TT onafhankelijk werkt
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Jelle S
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 17:26
Locatie: Amsterdam

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Jelle S »

Mijn vorige B&M TomTom is rond de kerst gestolen en ik heb zo'n 2 weken geleden, voor vertrek op een 4000KM lange reis door Scandinavië die TomTom gekocht. De dealer had ze gelukkig net op voorraad op de dag van vertrek. Kan na de hele reis alleen maar zeggen dat het een top systeem is.

De ombinatie van basis functionaliteiten, gecombineerd met de accurate IQ-routes en Live informatie is echt ideaal. Daarnaast kan je via de NP + google optie leuke hotels en restaurants vinden (inclusief telefoonnummer, top!). De integratie met de rest van het blue&me systeem is natuurlijk niet nieuw, maar werkt voor mijn gevoel wel een stuk 'snappier' dan het vorige model. Dat geldt overigens voor het hele systeem, dat werkt een stuk sneller en soepeler dan de vorige versie. Verder is het nieuwe scherm een heel stuk beter. Beste navigatiesysteem waar ik ooit mee gewerkt heb. Wel duur...
Coen
Nuovo Arrivato
Berichten: 152
Lid geworden op: di jul 13, 2010 20:22

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Coen »

ulti schreef: Ik heb dus ook pech.. maar ga wel even fiat bellen. Wat heb ik nu aan een tomtom die 2x zo duur is en waarvan de belangrijkste functie voor mij dus mooi niet werkt!. Die Eco drive kan mij gestolen worden.. :twisted:
je kunt B&M zelf updaten. Of praat je over een oude en nieuwe versie van de hardware van B&M?[/quote]
Ja is de hardware... Leuk dat ze dit ook nergens vermelden. Had ik nooit deze tomtom gekocht.[/quote]
Beetje late reactie maar ik heb een Evo uit oktober 2010. Een van de eerste 14% diesels dus. Vind dit ook wel balen, had ik ook geen B&M TomTom hoeven te kopen. Nu heb ik niet eens HD Traffic.

Heb je inmiddels al een reactie gehad van Fiat? Ben wel benieuwd, dan ga ik er ook werk van maken.
Afbeelding Afbeelding
bertj34
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: ma mei 30, 2011 5:21

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door bertj34 »

rush079 schreef:Even een vraagje. :?:
De nieuwe TomTom Live aangesloten. Als ik nu tijdens het rijden via "Car menu" naar de Trip gegevens ga, krijg ik de actieradius en huidig verbruik, dat werkt goed dus. Nu staan er onder op dit scherm 2 knoppen onderaan "Trip A" en "Trip B". Selecteer ik een van deze knoppen dan ik krijg ik een pagina met de uitgebreidere trip gegevens, maar de waardes staan allemaal op nul. Hebben anderen dat ook?

Hallo, vandaag ontdekt dat trip a en trip b bij mij ook allemaal 0 aangeven. Is er al een oplossing voor dit probleem.

Groet,
Bert
Gebruikersavatar
rush079
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 9:51
Locatie: Zoetermeer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door rush079 »

bertj34 schreef:
rush079 schreef:Even een vraagje. :?:
De nieuwe TomTom Live 2 aangesloten. Als ik nu tijdens het rijden via "Car menu" naar de Trip gegevens ga, krijg ik de actieradius en huidig verbruik, dat werkt goed dus. Nu staan er onder op dit scherm 2 knoppen onderaan "Trip A" en "Trip B". Selecteer ik een van deze knoppen dan ik krijg ik een pagina met de uitgebreidere trip gegevens, maar de waardes staan allemaal op nul. Hebben anderen dat ook?

Hallo, vandaag ontdekt dat trip a en trip b bij mij ook allemaal 0 aangeven. Is er al een oplossing voor dit probleem.

Groet,
Bert
Ah, blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Denk dus dat deze functie (nog) niet werkt. Vind het niet zo belangrijk. Informatie is natuurlijk ook op te zoeken via de Trip computer zelf, maar zo'n overzicht is natuurlijk wel handig. Zal eens een mailtje sturen naar de support van TomTom. Zal wel wachten worden op een software update.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door rush079 op wo aug 24, 2011 9:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Vanaf 22 juli 2011: Punto EVO 1.3 MULTIJET 16V DYNAMIC 85 :-)Acid jazz blue
bertj34
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: ma mei 30, 2011 5:21

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door bertj34 »

rush079 schreef:
bertj34 schreef:
rush079 schreef:Even een vraagje. :?:
De nieuwe TomTom Live aangesloten. Als ik nu tijdens het rijden via "Car menu" naar de Trip gegevens ga, krijg ik de actieradius en huidig verbruik, dat werkt goed dus. Nu staan er onder op dit scherm 2 knoppen onderaan "Trip A" en "Trip B". Selecteer ik een van deze knoppen dan ik krijg ik een pagina met de uitgebreidere trip gegevens, maar de waardes staan allemaal op nul. Hebben anderen dat ook?

Hallo, vandaag ontdekt dat trip a en trip b bij mij ook allemaal 0 aangeven. Is er al een oplossing voor dit probleem.

Groet,
Bert
Ah, blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Denk dus dat deze functie (nog) niet werkt. Vind het niet zo belangrijk. Informatie is natuurlijk ook op te zoeken via de Trip computer zelf, maar zo'n overzicht is natuurlijk wel handig. Zal eens een mailtje sturen naar de support van TomTom. Zal wel wachten worden op een software update.

Is wel vreemd, heeft namelijk wel gewerkt. Heb de TOMTOM al gereset, maar dat help ook niet.
Gebruikersavatar
rush079
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 9:51
Locatie: Zoetermeer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door rush079 »

bertj34 schreef:
rush079 schreef:
bertj34 schreef:
rush079 schreef:Even een vraagje. :?:
De nieuwe TomTom Live aangesloten. Als ik nu tijdens het rijden via "Car menu" naar de Trip gegevens ga, krijg ik de actieradius en huidig verbruik, dat werkt goed dus. Nu staan er onder op dit scherm 2 knoppen onderaan "Trip A" en "Trip B". Selecteer ik een van deze knoppen dan ik krijg ik een pagina met de uitgebreidere trip gegevens, maar de waardes staan allemaal op nul. Hebben anderen dat ook?

Hallo, vandaag ontdekt dat trip a en trip b bij mij ook allemaal 0 aangeven. Is er al een oplossing voor dit probleem.

Groet,
Bert
Ah, blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Denk dus dat deze functie (nog) niet werkt. Vind het niet zo belangrijk. Informatie is natuurlijk ook op te zoeken via de Trip computer zelf, maar zo'n overzicht is natuurlijk wel handig. Zal eens een mailtje sturen naar de support van TomTom. Zal wel wachten worden op een software update.

Is wel vreemd, heeft namelijk wel gewerkt. Heb de TOMTOM al gereset, maar dat help ook niet.
Heeft bij mij vanaf het begin niet gewerkt, heb ondertussen een supportmail naar TomTom gestuurd, zodra ik bericht heb ontvangen zal ik er hier melding van maken. Mijn ervaring is als er meerderen een support mail naar TomTom sturen, dan krijgt deze vraag een hogere urgentie status en wordt het ook eerder serieus genomen. Dus ik zou zeggen stuur ook even een mailtje.
Vanaf 22 juli 2011: Punto EVO 1.3 MULTIJET 16V DYNAMIC 85 :-)Acid jazz blue
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Evo-Erik »

Het lijkt erop alsof jullie Tomtom geen bluetooth verbinding met de auto maakt. Hebben jullie wel de mediaplayer op de tomtom?
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
rush079
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 9:51
Locatie: Zoetermeer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door rush079 »

Evo-Erik schreef:Het lijkt erop alsof jullie Tomtom geen bluetooth verbinding met de auto maakt. Hebben jullie wel de mediaplayer op de tomtom?
Hoi Erik,

Blue and Me verbinding werkt naar behoren, anders kom je niet in het "Carmenu". Ook de mediaplayer is via de TomTom bereikbaar........
Vanaf 22 juli 2011: Punto EVO 1.3 MULTIJET 16V DYNAMIC 85 :-)Acid jazz blue
bertj34
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: ma mei 30, 2011 5:21

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door bertj34 »

rush079 schreef:
Evo-Erik schreef:Het lijkt erop alsof jullie Tomtom geen bluetooth verbinding met de auto maakt. Hebben jullie wel de mediaplayer op de tomtom?
Hoi Erik,

Blue and Me verbinding werkt naar behoren, anders kom je niet in het "Carmenu". Ook de mediaplayer is via de TomTom bereikbaar........

Bij mij werkt ook alles perfect. momenteel verbruik geeft ook gewoon zijn waardes.
Gebruikersavatar
rush079
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 9:51
Locatie: Zoetermeer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door rush079 »

Het antwoord van TomTom lijkt een standaard antwoord te zijn:
"De informatie over trip A en B komt overeen met die in de dashboardweergave, maar wordt weergegeven op één scherm. Het type informatie dat wordt getoond is afhankelijk van je auto. Het is mogelijk dat dit niet werkt in uw auto. Voor verdere uitleg over tripinformatie raadpleegt u de handleiding die bij uw auto is geleverd."

Ik ben nu benieuwd of er hier mensen zijn die de trip A trip B info op hun tomtom wel werkend hebben? Let wel het gaat dus om de nieuwe TomTom Live 2
Vanaf 22 juli 2011: Punto EVO 1.3 MULTIJET 16V DYNAMIC 85 :-)Acid jazz blue
solidworks
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: zo jun 12, 2011 11:10

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door solidworks »

rush079 schreef:Het antwoord van TomTom lijkt een standaard antwoord te zijn:
"De informatie over trip A en B komt overeen met die in de dashboardweergave, maar wordt weergegeven op één scherm. Het type informatie dat wordt getoond is afhankelijk van je auto. Het is mogelijk dat dit niet werkt in uw auto. Voor verdere uitleg over tripinformatie raadpleegt u de handleiding die bij uw auto is geleverd."

Ik ben nu benieuwd of er hier mensen zijn die de trip A trip B info op hun tomtom wel werkend hebben? Let wel het gaat dus om de nieuwe TomTom Live 2
Bij mij werkte het in het begin prima, maar na een tijdje waren de A en B gegevens niet meer te zien via de TomTom. Echter werkt het sinds afgelopen maandag gewoon weer... Dus waar het aan gelegen heeft is mij nog een raadsel.
Gebruikte de optie eigenlijk niet zoveel, maar t is wel fijn dat alles werkt ;)
Chiel
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: di mei 24, 2011 19:35

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Chiel »

Ik heb mijn punto-evo sinds 2 weken en het b&m systeem incl tomtom werkt prima. Ook het trip A en B werkt goed.
Hang je tomtom eens aan de computer en check of je de laatste update hebt.
Plaats reactie