Inbouwframe 1 DIN Punto 2012

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sean
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:25
Locatie: Bussum

Inbouwframe 1 DIN Punto 2012

Bericht door Sean »

Heeft er iemand ervaring met inbouwframes voor een 1 DIN radio voor de Punto 2012? Volgens mij is het exact dezelfde als voor de Punto Evo. Ik kom voor de Evo twee varianten tegen:

kaal:
Afbeelding

met montageframe:
Afbeelding

Welke is nu de juiste en worden de frames ook door Fiat geleverd? Kwaliteit van de 1e ziet er niet al te best uit.
Punto 2012 Lounge 3D Crossover Black
Gebruikersavatar
Sean
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:25
Locatie: Bussum

Re: Inbouwframe 1 DIN Punto 2012

Bericht door Sean »

Helaas nergens ervaringen kunnen vinden, heb maar gewoon eentje besteld. Helaas, beide modellen zijn niet geschikt.

Het model met het zilveren frame past op zich prima. Er zitten alleen geen bevestigingsgaten in (het zilveren frame) zodat je 'm niet aan het metalen frame van de radio kan vastmaken. Ook was de 1-din uitsparing aan de krappe kant, het originele inbouwraam van mijn pioneer pastte niet. Gevolg is dat het frontje niet helemaal open kan klappen (volumeknop zit in de weg), frontje is dus bijna niet te verwijderen. Deze is terug naar de winkel, helaas geen foto's gemaakt.

Het andere inbouwraam, alleen het zwarte deel dus, past dus ook niet goed! Zie foto:
Afbeelding

Ik wordt er wel een beetje moedeloos van, zo moeilijk is het toch niet zou je zeggen... Volgende week maar even met Tuynder bellen, wellicht hebben zij een oplossing.
Punto 2012 Lounge 3D Crossover Black
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: Inbouwframe 1 DIN Punto 2012

Bericht door Deantjuh »

Kan t niet zijn dat t bovenste stuk ingeklikt moet worden?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sean
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:25
Locatie: Bussum

Re: Inbouwframe 1 DIN Punto 2012

Bericht door Sean »

Deantjuh schreef:Kan t niet zijn dat t bovenste stuk ingeklikt moet worden?
Helaas kan dat niet, zit niks anders op dan het frame een beetje te bewerken.

Heb vanmiddag ook even bij Tuynder geinformeerd, er zijn geen originele frames van Fiat. Moet dus met dit soort aftermarket prut werken, dat is erg jammer. Maar goed, uiteindelijk gaat t allemaal een stuk beter klinken en dat is het me wel waard :D
Punto 2012 Lounge 3D Crossover Black
Gebruikersavatar
cjsalva
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: di jun 12, 2012 12:37
Locatie: Genk (België)

Re: Inbouwframe 1 DIN Punto 2012

Bericht door cjsalva »

wil de nieuwe fiat Punto 2012 niet afbreken want rij zelf met zo een, maar ik denk dat dit model een beetje een flop gaat worden, weet niet waarom maar heb zo een voorgevoel!

Ik hoop dat je zult vinden wat je zoekt want anders is dit heel spijtig, hopelijk zullen fiat en andere bedrijven zich inzetten voor aftermarket onderdelen voor de 2012.
Gebruikersavatar
Sean
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:25
Locatie: Bussum

Re: Inbouwframe 1 DIN Punto 2012

Bericht door Sean »

Ligt niet eens specifiek aan het 2012 model, dashboard is exact hetzelfde als de Evo namelijk. Er is gewoon weinig interesse in aftermarket hi-fi voor de Punto. Snap het ook wel, een niet-originele radio is nooit zo mooi als de originele uitvoering. Ik wil alleen perse pre-outs hebben en behoorlijke EQ, ook vindt ik de bediening van de iPod via de Blue&me waardeloos.
Punto 2012 Lounge 3D Crossover Black
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: Inbouwframe 1 DIN Punto 2012

Bericht door Deantjuh »

Misschien een stom idee? Radio in dashboardkastje?
Dit heb ik in mijn GP 2011 :D
en zelf afdekplaatje maken met mobieletelefoon houder etc?
Afbeelding
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Inbouwframe 1 DIN Punto 2012

Bericht door Xander »

Sean schreef: Het model met het zilveren frame past op zich prima. Er zitten alleen geen bevestigingsgaten in (het zilveren frame) zodat je 'm niet aan het metalen frame van de radio kan vastmaken. Ook was de 1-din uitsparing aan de krappe kant, het originele inbouwraam van mijn pioneer pastte niet. Gevolg is dat het frontje niet helemaal open kan klappen (volumeknop zit in de weg), frontje is dus bijna niet te verwijderen. Deze is terug naar de winkel, helaas geen foto's gemaakt.
Pioneer heeft zelf ook zo'n frame. Zou die exact hetzelfde zijn als de variant die jij had?

Eigenlijk zou je wel mogen verwachten dat een Pioneer radio daar goed in past...
Gebruikersavatar
robinblack
Junior Stato
Berichten: 325
Lid geworden op: do nov 10, 2011 21:07
Locatie: Amersfoort

Re: Inbouwframe 1 DIN Punto 2012

Bericht door robinblack »

Sean schreef:Helaas nergens ervaringen kunnen vinden, heb maar gewoon eentje besteld. Helaas, beide modellen zijn niet geschikt.

Het model met het zilveren frame past op zich prima. Er zitten alleen geen bevestigingsgaten in (het zilveren frame) zodat je 'm niet aan het metalen frame van de radio kan vastmaken. Ook was de 1-din uitsparing aan de krappe kant, het originele inbouwraam van mijn pioneer pastte niet. Gevolg is dat het frontje niet helemaal open kan klappen (volumeknop zit in de weg), frontje is dus bijna niet te verwijderen. Deze is terug naar de winkel, helaas geen foto's gemaakt.

Het andere inbouwraam, alleen het zwarte deel dus, past dus ook niet goed! Zie foto:
Afbeelding

Ik wordt er wel een beetje moedeloos van, zo moeilijk is het toch niet zou je zeggen... Volgende week maar even met Tuynder bellen, wellicht hebben zij een oplossing.
Ik zie waarom hij niet goed past.
Je moet nog de stalen kast van de orginele radio verwijderen.(slijde)
Die kan je verwijderen met een torx schroevendraaier.
Ik had namelijk het zelfde probleem met mijn GP. (is ongeveer het zelfde)
Moet je wel weer het inbouwraam eruit halen dan de slijde verwijderen en dan inbouwraam erin en dan de slijde van de radio die je wilt gebruiken en dan koppelen en radio erin en klaar is keesie.

Robin
Grande Punto 1.4 8v
Gebruikersavatar
Sean
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:25
Locatie: Bussum

Re: Inbouwframe 1 DIN Punto 2012

Bericht door Sean »

Deantjuh schreef:Misschien een stom idee? Radio in dashboardkastje?
Als het zou passen ;-) ik kan er net de boekjes in kwijt..
Xander schreef:Pioneer heeft zelf ook zo'n frame. Zou die exact hetzelfde zijn als de variant die jij had?

Eigenlijk zou je wel mogen verwachten dat een Pioneer radio daar goed in past...
Die lijkt als twee druppels water op het frame dat ik heb gehad, zelfs de handleiding is hetzelfde.
Xander schreef:Ik zie waarom hij niet goed past.
Je moet nog de stalen kast van de orginele radio verwijderen.(slijde)
Was het maar waar, het ligt aan het zilveren plastic frame. Als je goed kijkt op de foto zie je onder de alarmlicht-knop een zilveren dingetje uitsteken, die drukt het zwarte pas-frame naar beneden. Ik denk dat ik die er maar gewoon afvijl..
Punto 2012 Lounge 3D Crossover Black
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: Inbouwframe 1 DIN Punto 2012

Bericht door Deantjuh »

Ik weet niet of de dashboardkastjes even groot als elkaar zijn maar ik heb momenteel in me GP er zo uit zien.
Afbeelding
Ik upload straks wel een foto van mijn dashboardkastje.
Afbeelding
Plaats reactie