Nieuwe koplampen dlite

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door Maxximum »

Wesley Abarth schreef:Voor xenon zijn de regels gewijzigd, koplampsproeiers zijn niet meer nodig,
Mag ik vragen waar je deze wijsheid vandaan hebt?
Ik wil je niet in twijfel brengen, maar ik heb graag zekerheid!
Ik had er nog niet van gehoord namelijk!
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door Dixie »

Maxximum schreef:
Wesley Abarth schreef:Voor xenon zijn de regels gewijzigd, koplampsproeiers zijn niet meer nodig,
Mag ik vragen waar je deze wijsheid vandaan hebt?
Ik wil je niet in twijfel brengen, maar ik heb graag zekerheid!
Ik had er nog niet van gehoord namelijk!
Even gegoogle'd met de wetgeving m.b.t. xenonverlichting. Dan vind je het e.e.a.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door Wesley Abarth »

Inderdaad, zolang je lichtbeeld goed is heb je geen enkel probleem
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door Maxximum »

Heb het nog niet echt in het wetboek kunnen vinden,
maar op de site van Pilot Xenon staat het volgende
Vrijdag 23 maart 2012 09:26
Aanpassing xenonregeling vanaf 1 april 2012 (Nederland)

Aanpassing xenonregeling vanaf 1 april 2012 (Nederland)
De keuringseisen (APK) dat een voertuig voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (xenon) en in gebruik genomen genomen na 31 december 2006, voorzien moet zijn van automatische hoogteregeling en koplampreinigingsinstallatie, komen per 1 april 2012 te vervallen. Deze twee eisen worden geschrapt omdat ze niet langer actueel worden geacht gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen op de markt. Door het vervallen van deze eisen uit de Regeling Voertuigen wordt voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast moeten worden.
Dit betekent dat bij inbouw van Pilotxenonverlichting, onafhankelijk van de ingebruiknamedatum van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd, geen koplampreiningsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.

Een actueel overzicht van de APK regelgeving is terug te vinden via deRijksdienst voor het Wegverkeer:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/ap ... g2011.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Let op, de aangepaste keuringseisen zijn pas zichtbaar vanaf ingangsdatum 1 april 2012

De aankondiging van de wijziging in de Staatscourant (nr 19193, 28 oktober 2011) is hier te lezen:
http://www.officielebekendmakingen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
Junkie_AKA_TTJ
Senior Stato
Berichten: 667
Lid geworden op: za mei 26, 2012 19:44
Locatie: Nieuwveen
Contacteer:

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door Junkie_AKA_TTJ »

gave koplampen Wesley!!! nice!! ik heb die ook ng op t oog gehad!!
Afbeelding
GP 2008 1.2 8V

-Powerbox 75PK
-Eibach Sportline
-17inch Black/Redlip (breedte-set)
-Poliset Backspoiler Special Edition
-Red/Smoke-LED's
-DTM-Demper
-Booskijkers Stile-Italia.net
-Middenarmsteun
BenDriessen
Berichten: 4
Lid geworden op: di okt 02, 2012 12:37
Locatie: Baarlo LB

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door BenDriessen »

Zo lampjes binne,zijn erg mooi, maar de vorige bestuurder heeft de inbusboutjes aan de onderzijde en rechter wielkast een beetje mishandeld. vanavond auto maar even op de brug om een andere oplossing te zoeken.
Andy1988
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: do okt 18, 2012 18:51

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door Andy1988 »

Hoe weet je welke koplampen je moet kopen want er staat van 2005-2008 , maar ook 2008-2009 ?

Want mij gp komt uit 28-09-2008

alvast bedankt

Gr andy
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door Deantjuh »

Even je stekker lostrekken. Is het geel dan de oudere model. Is t paars dan de nieuwe :)
Afbeelding
Boterman
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: di jul 31, 2012 13:18

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door Boterman »

Wesley Abarth schreef:Voor xenon zijn de regels gewijzigd, koplampsproeiers zijn niet meer nodig, je hoeft er alleen maar voor te zorgen dat het lichtbeeld juist is. Dat wil zeggen dat je ze goed moet laten afstellen en de lampen regelmatig schoonmaken zodat het vuil op het glas het lichtbeeld niet beïnvloed.

He goedemorgen, ik heb de koplampen ook gemonteerd met een mooi setje Pilot proline 6000k xenon in mijn GP sport.
Ze moeten correct afgesteld moeten worden. De rechter lamp wijst iets naar buiten. Ik heb de fiat dealer gebeld, die geeft aan dat ze er naar kijken maar het niet zeker weten? waar heb jij ze af laten stellen?

de xenon pitjes passen maar op een enkele manier, heb jij tips? kan ik het zelf ook afstellen middels de stelschroeven?
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door Wesley Abarth »

Inderdaad, er zitten 2 stelschroeven aan de achterkant. 1 voor de hoogte, en 1 voor het links en rechts stellen. De dealer heeft er een speciaal apparaat voor wat ze ervoor zetten. Is 2 minuten werk en de lampen staan goed.
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door provsen »

Wesley Abarth schreef:Inderdaad, er zitten 2 stelschroeven aan de achterkant. 1 voor de hoogte, en 1 voor het links en rechts stellen. De dealer heeft er een speciaal apparaat voor wat ze ervoor zetten. Is 2 minuten werk en de lampen staan goed.
kan je het zelf niet doen om de xenons goed af te stellen?
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door Wesley Abarth »

Nee, als je het zelf doet is het niet precies genoeg. Bij de garage hebben ze er de apparatuur voor en weet je zeker dat het goed is.
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door provsen »

zal ik dan maar eens naar een garage mee moeten als ik xenon heb
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door Wesley Abarth »

xenon in je bestaande lampen hoef je niks aan af te stellen, alleen als je nieuwe koplampen monteert. Die moeten dan gesteld worden.
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Nieuwe koplampen dlite

Bericht door Xander »

Deantjuh schreef:Even je stekker lostrekken. Is het geel dan de oudere model. Is t paars dan de nieuwe :)
Even een noobvraag hoor... maar hoe krijg je die stekker eigenlijk los? :oops: Die grote ronde stekker achter op de koplampunit. Die zal op de een of andere manier geborgd zitten maar ik zie niet hoe? Moet ik iets inknijpen / aan de kant drukken / verdraaien ofzo?
Plaats reactie