Het grote detailing (poets) topic

Gebruikersavatar
Tjeerd1992
Junior Stato
Berichten: 265
Lid geworden op: wo okt 03, 2012 15:39
Locatie: Vollenhove

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Tjeerd1992 »

Tony, bedankt! Misschien schreef ik het verkeerd, maar er is geen rookgeur.
Dat scheelt. Zoals je schreef zijn er detailers op het forum.
Dus bij deze de oproep, wie o wie heeft zin en tijd om mij hier het één en ander over uit te leggen of tips te geven.
Of aanraders van bepaalde producten of bij meetings?

Dank u zeer. Groeten Tjeerd
Op zoek naar een zuinige, mooie diesel :)
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

Extractor is inderdaad goud waard! Normaal reinig je enkel het oppervlakte van de bekleding, maar natuurlijk logisch dat de meeste verontreiniging (denk aan zweet, gemorste drank etc etc) in de bekleding en de schuimvulling trekt. Wil je echt van vieze geurtjes en een vale look afkomen is het zeker aan te raden dit eens met je bekleding te doen ;)

Kijk alleen uit met apparaten die via stoomreiniging werken. Reinigt gigantisch goed!.....maar door de hitte maak je de cellen in het schuim kapot waardoor je vulling dus t.z.t. inkrimpt en je van die uitgezakte stoelen krijgt. Reiniging via sproei - extractie (extractor) icm de juiste shampoo (extactieshampoo's zijn laag schuimend zodat je vlotter niet na 3 min omhoog geduwd wordt door het schuim en ie overloopt...ieuw) en eventueel na volledige droging een Fabric Guard is nog altijd het beste 8)
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
rondejong
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 24, 2011 20:53
Locatie: Leidschendam

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door rondejong »

Kijk eens wat een leuk effect met Collinite 475 (als ik het goed onthouden heb, in ieder geval een Collinite-was in een plat blikje). :lol:


Afbeelding

Groeten,
Ron
Grande Punto 1.4 16v Emotion | Chemical Grey
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

Dat noemen ze nou beading :mrgreen:

(PS: Denk eerder de 476....de paste wax variant van de 845 Insulator Wax)
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
Timothy
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:00
Locatie: Alkmaar

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Timothy »

Pffff, je auto proberen schoon te houden is toch geen doen met al die meeuwen die lopen te scheiten alsof het niks is, hier in Amsterdam Zuidoost... Dan sta je echt elke dag te poetsen :(
Was: 1999 Peugeot 206 1.4 benzine 65pk
Daarna: 2009 Grande Punto 1.4 T-Jet 16V 120pk / Ambient White / Sport (+ Sky Dome, Blue&Me)
Nu: 2012 PuntoIII 1.3 M-Jet 85pk / Crossover Black / Lounge (Full Option)
Gebruikersavatar
rondejong
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 24, 2011 20:53
Locatie: Leidschendam

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door rondejong »

Liepen ze maar te schijten, hier schijten ze vliegend, dat geeft pas vlekken......... :D
Grande Punto 1.4 16v Emotion | Chemical Grey
Gebruikersavatar
Timothy
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:00
Locatie: Alkmaar

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Timothy »

rondejong schreef:Liepen ze maar te schijten, hier schijten ze vliegend, dat geeft pas vlekken......... :D
Flauw ;)
Was: 1999 Peugeot 206 1.4 benzine 65pk
Daarna: 2009 Grande Punto 1.4 T-Jet 16V 120pk / Ambient White / Sport (+ Sky Dome, Blue&Me)
Nu: 2012 PuntoIII 1.3 M-Jet 85pk / Crossover Black / Lounge (Full Option)
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

Denk dat ik in de webshop nog wat luchtbuksen moet gaan opnemen .... :mrgreen:
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
Timothy
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:00
Locatie: Alkmaar

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Timothy »

BartCCC schreef:Denk dat ik in de webshop nog wat luchtbuksen moet gaan opnemen .... :mrgreen:
Kan ik de pre-order al plaatsen? ;)
Was: 1999 Peugeot 206 1.4 benzine 65pk
Daarna: 2009 Grande Punto 1.4 T-Jet 16V 120pk / Ambient White / Sport (+ Sky Dome, Blue&Me)
Nu: 2012 PuntoIII 1.3 M-Jet 85pk / Crossover Black / Lounge (Full Option)
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Nico111 »

Ik heb van de leuke overburen die altijd hun etensresten in de plantsoen voor het huis gooien.
En aangezien ik aan het IJsselmeer woon scheiten al die kut meeuwen ook over mijn auto heen.
Ook hebben we hier een kraaien overschot(heeft zelf hart van Nederland gehaald) dus ik kan mijn hart ophalen. :(
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Odelot »

Hier stikt het ook van die schijt meeuwen helaas. Woon vlak aan het water, en voer ze nog regelmatig ook. Als dank flatsen ze elke keer de auto's onder. Wordt er af en toe wel moe van. Rij nu al een paar weken met een stel van die witte flatsen rond.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
rondejong
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 24, 2011 20:53
Locatie: Leidschendam

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door rondejong »

BartCCC schreef:Dat noemen ze nou beading :mrgreen:

(PS: Denk eerder de 476....de paste wax variant van de 845 Insulator Wax)
Klopt, maar ik zat er niet ver naast....fijn spul trouwens, heb de auto er voor de winter mee behandeld en pas een week of twee geleden viel het me weer op dat het water er niet meer zo mooi vanaf liep. Dus toch bijna 5 maanden bescherming, zelfs na dagelijkse snelwegkilometers.
Grande Punto 1.4 16v Emotion | Chemical Grey
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door PuntoSporting »

Romeodelta schreef::arrow: Dit gebruik ik bij mijn zwarte auto, goed spul, schitterende glans.
Afbeelding
Meguiars swirlX remover

En het haalt kleine krasjes echt weg>
Bedankt voor de tip!

Heb het ook gehaald en het werkt inderdaad perfect, vindt inwrijven met een applicator eigenlijk intensiever als het uitpoetsen. Droogt vrij snel en je krijgt echt een mooie glans! ( en meeste kleine krasjes zijn weg)
Alleen op de motorkap heb ik ergens , niet erg opvallend, maar toch, een kring zitten, of er iets opgestaan heeft, die ik maar niet weg krijg.

Verder moet ik wat steenslagplekjes wegwerken, maar dan is het ook goed.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Wesley Abarth »

Ik ben vandaag druk geweest met het detailen van mijn Renault Laguna, Laguna hoor ik jullie denken :shock: :shock: "je had toch een vivaro", ja dat klopt, die is weg, maar daar meer over in m'n eigen topic :lol:

De Laguna was is een zeer goede staat toen ik hem kocht, was dat niet zo dan had ik hem laten staan natuurlijk :wink: Maar er waren wat puntjes van aandacht, zo zaten er sleutel krassen op het voorscherm, vergeten vogelshit op het dak, een paar doffe koplampen, en de nodige swirls.

Ik heb dit alles zeer goed weg gekregen, en ik ben tevreden. Het kost je een dag, maar dan heb je ook wat.

Sleutelkrassen before;
Afbeelding


And after;
Afbeelding


Vogelshit before;
Afbeelding
(zo waren er 5 :evil: )

And after;
Afbeelding
(alle 5 weg 8) )


Koplamp before;
Afbeelding


And after;
Afbeelding

Ik ben weer blij, de dap heeft zijn werk weer goed gedaan :mrgreen: . Foto's van de wagen zal ik in mijn topic posten.
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Nico111 »

Heb je een dap 500 voor die koplampen gebruikt? Is dit zonder waterproof schuren?
Plaats reactie