caribbean orange spuiten

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
AGB
Nuovo Arrivato
Berichten: 54
Lid geworden op: ma mar 03, 2014 18:56
Locatie: Barneveld

caribbean orange spuiten

Bericht door AGB »

Dag GPC mensen,

Zijn er hier ook mensen die de kleur caribbean orange wel is bemonstert/gespoten hebben? Vind het zelf een enorm lastige kleur, het lijkt wel kameleon cg. parelmoer.

Wil nl. mn motorkapje spuiten aangezien de blanke lak eraf gebladerd is. Als er al een topic over is excuses, ben niet handig met fora.
... ex VAG
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: caribbean orange spuiten

Bericht door eBoonstra »

Uh ja, als je dat zelf wilt doen wens ik je alvast veel succes! :shock: Als je 'm zelf schuurt denk ik dat een professioneel bedrijf 'm voor nog geen 100 euro spuit. Incl. lak enzo. Ik zou daar zelf iig het werk niet van willen hebben.
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
AGB
Nuovo Arrivato
Berichten: 54
Lid geworden op: ma mar 03, 2014 18:56
Locatie: Barneveld

Re: caribbean orange spuiten

Bericht door AGB »

eBoonstra schreef:Uh ja, als je dat zelf wilt doen wens ik je alvast veel succes! :shock: Als je 'm zelf schuurt denk ik dat een professioneel bedrijf 'm voor nog geen 100 euro spuit. Incl. lak enzo. Ik zou daar zelf iig het werk niet van willen hebben.
Haha, zo reageer ik ook altijd op mensen die zoiets aan mij vragen. Maar spuit wel is vaker wat dingetjes...;) Laatst nog een mooie Yamaha R1 2003 van kleur en print voorzien. Ben alleen benieuwd naar de kleurrr... Lijkt me typisch een kleur die alleen bij FIAT te hale valt/is? :?
... ex VAG
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: caribbean orange spuiten

Bericht door zwabbers »

Er zijn maar zeer weinig kleuren exclusief voor een merk .
Ik weet er 1 en dat is een speciale blauwe kleur voor merceds benz met een zeldzaam pigment , kost plus min 6000 euro per liter !
Als je het kleurnummer heb van dat orange kan je bij ieder spuiterij of lakhandel de kleur laten maken .
AGB
Nuovo Arrivato
Berichten: 54
Lid geworden op: ma mar 03, 2014 18:56
Locatie: Barneveld

Re: caribbean orange spuiten

Bericht door AGB »

zwabbers schreef:Er zijn maar zeer weinig kleuren exclusief voor een merk .
Ik weet er 1 en dat is een speciale blauwe kleur voor merceds benz met een zeldzaam pigment , kost plus min 6000 euro per liter !
Als je het kleurnummer heb van dat orange kan je bij ieder spuiterij of lakhandel de kleur laten maken .
Oke top(Y) het lijkt me namelijk een beetje een kameleon kleur. Maarja veel spuiters hier in de buurt dus even een paar prijsje laten maken, cowboy branche die spuiters..
... ex VAG
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: caribbean orange spuiten

Bericht door zwabbers »

Ben al 32 jaar autospuiter maar heb nog nooit een paard gehad ! haha
Ik weet niet precies welke kleur orange je bedoel maar als het een zeer heldere frisse kleur is dan is de kans erg groot dat het een drie laags perl is .
Dat wil zeggen dat je eerst een niet metalice orange grondkleur spuit en daar overheen gaat een zeer transparante orange perl efect laag .
Derde laag is natuurlijk de blanke lak .
Ford heb zo een orange heldere kleur .
Een kameleon kleur ( lcp in vaktaal) is wel erg prijzig en achter af moeilijk om de juiste tint er bij tekrijgen.
AGB
Nuovo Arrivato
Berichten: 54
Lid geworden op: ma mar 03, 2014 18:56
Locatie: Barneveld

Re: caribbean orange spuiten

Bericht door AGB »

zwabbers schreef:Ben al 32 jaar autospuiter maar heb nog nooit een paard gehad ! haha
Ik weet niet precies welke kleur orange je bedoel maar als het een zeer heldere frisse kleur is dan is de kans erg groot dat het een drie laags perl is .
Dat wil zeggen dat je eerst een niet metalice orange grondkleur spuit en daar overheen gaat een zeer transparante orange perl efect laag .
Derde laag is natuurlijk de blanke lak .
Ford heb zo een orange heldere kleur .
Een kameleon kleur ( lcp in vaktaal) is wel erg prijzig en achter af moeilijk om de juiste tint er bij tekrijgen.
Kijk is aan zwabbers en dat zag ik dus al aankomen. Ik vermoed dus dat deze oranje dat ook is:| volgens mij inderdaad de zelfde kleur als de oranje van Ford...
... ex VAG
Plaats reactie