Eenmalige melding: Motorolie lasse, stoppen en uitzetten.

Plaats reactie
Xclu
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: di aug 06, 2013 12:20

Eenmalige melding: Motorolie lasse, stoppen en uitzetten.

Bericht door Xclu »

Hallo allemaal,

Vanochtend startte ik zoals gewoonlijk mijn Fiat Punto 2012 (diesel) die ook deze nacht weer in de garage heeft gestaan. Nog voordat ik de garage uit rijd krijg ik een 'piep' met de melding 'motorolie lasse, stoppen en uitzetten'. Ik start de auto opnieuw en ik krijg geen melding en er branden geen ongebruikelijke lampjes. Nogmaals uitgezet en opnieuw gestart en weer geen melding of brandende lampjes. Uiteindelijk besloten om een van de andere auto's mee te nemen.

Zojuist heb ik het oliepeil gecontroleerd wat goed blijkt te zijn. Daarnaast nog in het boekje van de betreffende auto gekeken waar ik ook niets vergelijkbaars vond. Nogmaals meerdere keren gestart en nog steeds geen terugkerende melding. Is dit een eenmalige melding die ik kan negeren, of is het verstandig om langs de garage te gaan?

Heeft iemand uberhaupt een idee wat deze melding betekent? Heeft lasse daadwerkelijk een betekenis of heb ik het niet goed gelezen?
Xclu
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: di aug 06, 2013 12:20

Re: Eenmalige melding: Motorolie lasse, stoppen en uitzetten

Bericht door Xclu »

De melding is nog steeds niet terug gekomen. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Eenmalige melding: Motorolie lasse, stoppen en uitzetten

Bericht door scoop »

Exact die melding heeft niemand hier ooit gezien volgens mij. Het is eerder in de trant van "Laat motor controleren". Als ik het zo hoor is het een eenmalige storing geweest van een sensor ofzo. De ECU heeft misschien een sterk afwijkende waarde van een sensor (koelvloeistof?) gemeten en gaf daardoor de foutmelding. Kan ook een massaprobleem zijn. Je zou de fouthistorie kunnen laten uitlezen door de dealer (of iemand met OBD tools), misschien dat daarbij naar boven komt wat het probleem is.
Xclu
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: di aug 06, 2013 12:20

Re: Eenmalige melding: Motorolie lasse, stoppen en uitzetten

Bericht door Xclu »

Bedankt voor de reactie. Ik zal dan maar eens langs de garage gaan.

Nog een vraag; Ik kom zelf ook uit de buurt van Boxmeer. Welke garage raadt jij aan? Over Bochane lees ik namelijk wisselende verhalen op het internet.
Xclu
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: di aug 06, 2013 12:20

Re: Eenmalige melding: Motorolie lasse, stoppen en uitzetten

Bericht door Xclu »

Zojuist gebeld met Bochane Boxmeer, twee personen waaronder een monteur geven aan dit de Motorolie lasse duidt op het motorolie niveau. Deze blijkt goed te zijn en omdat het om een eenmalige melding gaat hoef ik niet langs te komen.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Eenmalige melding: Motorolie lasse, stoppen en uitzetten

Bericht door scoop »

Dat is goed nieuws. Wat betreft Bochane: als concern heb ik er zo mijn twijfels over, maar ik kom al bij de garage in Boxmeer voordat het nog Bochane was (nu al zo'n 7 jaar). De mensen daar zijn behulpzaam en punctueel. Als ze zeggen dat ze je terugbellen, dan doen ze dat ook. En nooit verrassingen. Mijn auto is destijds gekocht bij Bochane in Nijmegen, maar daar had ik een hele andere ervaring. Snel dus maar weer het onderhoud bij Bochane in Boxmeer laten doen. De ene Bochane is de andere niet, ofzo.
Plaats reactie