Kilometervreters

Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Kilometervreters

Bericht door Odelot »

Wow dat zijn serieuze kilometers. En dan nog wel privé! Ik rij privé hooguit 10.000 km per jaar.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Thadragon7
Berichten: 9
Lid geworden op: vr aug 22, 2014 16:20
Locatie: Duiven

Re: Kilometervreters

Bericht door Thadragon7 »

Heb me punto evo nu precies 23 dgn en 6500 km gereden ben heel tevreden...
Elke werkdag komt er 270 km bij.... :D
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Kilometervreters

Bericht door RaydeJee »

Dat schiet lekker op dan. 8)
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Kilometervreters

Bericht door Sjoerd H. »

Heb hem nu ruim 2 weekjes en heb er alweer 1300 KM op zitten.. niet zoveel als bovenstaande, maar toch genoeg denk ik zo... :-]
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Kilometervreters

Bericht door RaydeJee »

Dan is het erg fijn dat je nu diesel rijdt denk ik zo. :D
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Kilometervreters

Bericht door Jan_Kol »

Tijdens mijn beroepsleven was ik een kilometervreter. Gemiddelde weekkilometrage: 2.000km, soms flink meer. B.v. van Meppel naar Delft van Delft naar Vlissingen. Dan weer terug naar Delft om daar verder te werken en ook iemand af te zetten, die ik had opgepikt, en vervolgens weer naar huis in Meppel.

De gevolgen van die vele kilometers achter het stuur heb ik een jaar of 10 geleden ervaren. Lopen ging steeds moeilijker en fietsen helemaal niet meer. Op advies van een kennis heb ik toen een gehandicaptenparkeerkaart (GPK) aangevraagd. Tijdens de keuring vroeg de keuringsarts of ik soms veel had gereden voor mijn werk en zoals geschetst was het antwoord ”ja”. De reactie daarop was dat dit mijn knieën en enkels had versleten. Die GPK kon ik wat haar betreft krijgen, want ze veronderstelde chronische pijn (klopt). Er werd nog iets bij gezegd: Niet aan je knieën laten opereren want in 40% van de gevallen kom je er slechter uit. Veel belangrijker was dat als het goed zou gaan zij mij kon garanderen dat ik binnen een jaar na de (succesvolle) knie-operatie in een rolstoel zou belanden omdat knieën kunnen worden vervangen maar enkels niet. Nu geeft de pijn in de knieën een signaal om mij in te houden en dat spaart de enkels ook; dit niet zo veel lopen en alleen kortere stukjes plus voldoende rust onderweg zal mijn rolstoeltijd flink verder in de toekomst verschuiven (en dat lijkt mij wel wat).

't Is maar dat jullie hier ook rekening mee kunnen proberen te houden. Wat helpt om dit, bij veelrijders vaak voorkomende, probleem te voorkomen is een automaat en een cruise control (die waren er in mijn tijd eigenlijk niet maar tegenwoordig.... ).

Jan
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Kilometervreters

Bericht door willumpie »

:shock:
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Kilometervreters

Bericht door alfawiel »

@ Jan Kol.

Ik wil je verhaal best geloven, maar ik heb mijn twijfels of dit een algemeen beeld geeft van de veelrijders.
Dan zouden de beroepschauffeurs uiteindelijk al voor hun pensioen in een rolstoel zitten? lijkt me wat overdreven.
Ik ben bang dat het toch meer te maken heeft met de individuele fysieke toestand, al dan niet veroorzaakt door genetische factoren.

Zelf heb ik in mijn leven ook de nodige duizenden km per week gereden, 5 duizend per week was geen uitzondering.
Ben inmiddels al enkele jaren met pensioen, maar heb nog totaal geen klachten(afkloppen).

Toch hoop ik voor je dat een rolstoel je bespaart zal blijven.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Thadragon7
Berichten: 9
Lid geworden op: vr aug 22, 2014 16:20
Locatie: Duiven

Re: Kilometervreters

Bericht door Thadragon7 »

@ raydejee
Ja superblij dat ik nu diesel rij.. Kan het me eigenlijk ook niet voorstellen hoe ik het hiervoor heb vol gehouden op de motor..

Nu 7 wkn en +/- 13000 km verder nog steeds blij...
Had verwacht dat ik veel zal rijden maar niet zoveel..
Komt denk omdat we nu veel vaker de diesel pakken en de Opel astra htc 1.6 automaat laten staan van vrouwlief...
Vrouwlief heeft dus een luxe boodschappen auto :D
waldo_s
Nuovo Arrivato
Berichten: 79
Lid geworden op: wo jul 27, 2011 23:43

Re: Kilometervreters

Bericht door waldo_s »

Ik heb met mijn gp ondertussen al 170000 km en heb nog geen grote problemen gehad ermee! is een 1.3 mtj met 90 pk versie.
Plaats reactie