Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 44 gedupeerden!
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Opnieuw een uitbreiding van de lijst...
Vrijdag begaf de distributieketting van onze Fiat Punto het - bj 2011, 204.000 km op de teller.
De auto staat nu bij de Fiat-garage, en we zijn ons aan het beraden wat te doen.
Vrijdag begaf de distributieketting van onze Fiat Punto het - bj 2011, 204.000 km op de teller.
De auto staat nu bij de Fiat-garage, en we zijn ons aan het beraden wat te doen.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di aug 08, 2017 0:09
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Enig idee of je de auto weg wil doen of repareren ? Ik beide gevallen kan ik je helpen mail me even op corrado_nick@hotmail.comCorneR schreef:Opnieuw een uitbreiding van de lijst...
Vrijdag begaf de distributieketting van onze Fiat Punto het - bj 2011, 204.000 km op de teller.
De auto staat nu bij de Fiat-garage, en we zijn ons aan het beraden wat te doen.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Welk model en bouwjaar rijd je? Het probleem lijkt vooral Punto Evo's te treffen uit 2010/2011.app1 schreef: Gezien dat wij er nog een paar jaar mee willen rijden geen spijt van het werk maar blijkt dat met goed onderhoud en rijstijl de ketting het lang volhoud
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 188
- Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Ik heb inmiddels een reactie van de Fiat importeur ontvangen op mijn vraag of Fiat onderkent dat de distributieketting, in tegenstelling tot wat men altijd meldde, toch niet onderhoudsvrij is, en of ik een terugroepactie of tegemoetkoming in eventuele vervangingskosten kan verwachten, om het breken van de ketting te voorkomen.
Zoals jullie begrijpen ben ik niet blij met deze reactie. Ze geven van alles de schuld, behalve het eigen product. Ook is het onzin dat de auto dealeronderhouden moet zijn: de auto moet naar mijn weten volgens fabrieksvoorschrift worden onderhouden.Bij normaal gebruik en onder normale gebruiksomstandigheden hoeft de distributieketting niet te worden vervangen. Desondanks kan in sommige gevallen vroegtijdige vervorming van de distributieketting ontstaan als gevolg van een zware belasting van de motor al dan niet in combinatie met achterstallig of verkeerd onderhoud. Men moet hierbij denken aan langdurig gebruik van het voertuig in de stad, het regelmatig starten en stoppen van het voertuig of langdurig gebruik van het voertuig bij een laag of stationair motortoerental. Dergelijke bijzondere gebruiksomstandigheden veroorzaken een extreme motorbelasting wat een verkorte levensduur van de distributieketting tot gevolg kan hebben.
Er bestaat vervelend genoeg altijd een risico dat er een reparatie moet plaatsvinden. Tijdens de aanschaf van een auto is het te allen tijde moeilijk in te schatten aan welke invloeden van buitenaf een auto komt bloot te staan. Het ligt voor de hand dat een reële levensduur van een onderdeel moeilijk is aan te geven.
Na de fabrieksgarantie komen de kosten van reparaties voor rekening van de eigenaar. Er is nimmer structureel sprake van een tegemoetkoming in reparatiekosten of een deel daarvan. Een beslissing met betrekking tot coulance wordt genomen door de erkende dealer en is te allen tijde afhankelijk van de situatie met betrekking tot leeftijd, kilometerstand, onderhoudshistorie van de auto en de aard van het defect.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe kettingset.
Welk merk is de beste?
Origineel valt natuurlijk af want die breken met zekerheid.
Welk merk is de beste?
Origineel valt natuurlijk af want die breken met zekerheid.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Ik heb je toegevoegd aan de lijst.CorneR schreef:Opnieuw een uitbreiding van de lijst...
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
lekkere binnenkomer! Sterkte!CorneR schreef:Opnieuw een uitbreiding van de lijst...
Vrijdag begaf de distributieketting van onze Fiat Punto het - bj 2011, 204.000 km op de teller.
De auto staat nu bij de Fiat-garage, en we zijn ons aan het beraden wat te doen.
@J.V. bedankt voor het updaten van de startpost!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Wat overigens opvalt is dat het bij 16 van de 17 gedupeerden in de huidige lijst om een Punto uit 2010/2011 gaat.
Dat kan toch haast geen toeval zijn? Misschien dat er in die periode gebruik gemaakt is van een ketting van een andere fabrikant o.i.d.? Zou mooi zijn als we daar achter zouden kunnen komen...
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: ma aug 15, 2016 21:11
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, heb zelf een 2012 met 160k op de teller en zit er aan te denken om hem preventief te laten vervangen.
Is wel een prijzig geintje, maar nog steeds stukken goedkoper dan een geknapte.
Is wel een prijzig geintje, maar nog steeds stukken goedkoper dan een geknapte.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Ik heb serieus zitten kijken naar een mjet, maar dit houd mij echt tegen om er 1 te kopen
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Bij VW moet ook vaak de riem om de 90, 120 of 210 vervangen worden voor circa 700euro.Thomas1993 schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar, heb zelf een 2012 met 160k op de teller en zit er aan te denken om hem preventief te laten vervangen.
Is wel een prijzig geintje, maar nog steeds stukken goedkoper dan een geknapte.
Dus ik ben het gewend.
Volgende week gaat mijn EVO een nieuwe ketting en tuning krijgen in Den Bosch.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Waar ergens in den bosch Bert?
Vorige:
- 147 1.9 jtd ed. lim 2003, Nero Fuoco
- 156 1.6 16v ts sw 2001, Cosmo Blu
- 156 2.4 20v jtd Ti sw Squadra Tuned 2005, Grigio Lipari
- Pevo 1.3 jtd Racing 2011, Nero Mille Miglia
Huidige:
- Pevo 1.3jtd Dynamic 2011 leder+panorama, Nero Rubacuori
- 147 1.9 jtd ed. lim 2003, Nero Fuoco
- 156 1.6 16v ts sw 2001, Cosmo Blu
- 156 2.4 20v jtd Ti sw Squadra Tuned 2005, Grigio Lipari
- Pevo 1.3 jtd Racing 2011, Nero Mille Miglia
Huidige:
- Pevo 1.3jtd Dynamic 2011 leder+panorama, Nero Rubacuori
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
De 1.0 TSI hoeft maar om de 210k een nieuwe distributieriem.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Bij THS-automotive. (Thomas)BiGRoN schreef:Waar ergens in den bosch Bert?
Hij heeft ze vaker gewisseld .
Ketting, tandwielen, rollers,spanner, pakking en olieleiding van Febi, olie van Castrol en oliefilter van Mann
650 incl btw.
Wel een mooi prijsje.
900 incl tuning.
Nog een weekje zweten
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Da's inderdaad geen verkeerde prijs!
Voor de tuning zou ik overigens naar Savali gaan; maar da's persoonlijk natuurlijk.
Voor de tuning zou ik overigens naar Savali gaan; maar da's persoonlijk natuurlijk.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.