GP aanschaf: dualogic overweging

Plaats reactie
Copycat
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 21:38

GP aanschaf: dualogic overweging

Bericht door Copycat »

Na 1 tipo en 2 brava's gereden te hebben ben ik weer op zoek naar een nieuwe auto. In eerste instantie niet meer naar Fiat gekeken, maar na de GP opeens ontdekt te hebben gaat dit em toch echt worden. Ik las op de site over de nieuwe Dualogic modellen (automaat maar ook zelf 'schakelen'). Leek me een leuke optie, maar een proefrit wordt nog moeilijk zo blijkt.

Dealer 1 beweert dat deze modellen nog binnen moeten komen en dat het meer dan 6 weken gaat duren voordat een proefrit mogelijk is.

Dealer 2 geeft aan dat ie nooit een Dualogic model zal neerzetten als demo omdat in nederland toch niemand automaat wil rijden.
Dan zou ik zonder proefrit de gok moeten nemen, maar als je dan vraagt hoe het met latere verkoop/inruil zou zitten is dat opeens weer ok omdat een automaat dan weer zeldzaam is... Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb verder ook nog nooit automaat gereden.

Heeft iemand al ervaring met Dualogic? Of kan ik toch beter voor een handgeschakeld model kiezen?
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

er zijn op het forum enkele personen die hem hebben of besteld.
probeer daar even info intewinnen.
of naar fiatnl. of er een demo ergens van staat.
s6 met de keuze en welkom :P
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
joedelta

Re: GP aanschaf: dualogic overweging

Bericht door joedelta »

Copycat schreef:Na 1 tipo en 2 brava's gereden te hebben ben ik weer op zoek naar een nieuwe auto. In eerste instantie niet meer naar Fiat gekeken, maar na de GP opeens ontdekt te hebben gaat dit em toch echt worden. Ik las op de site over de nieuwe Dualogic modellen (automaat maar ook zelf 'schakelen'). Leek me een leuke optie, maar een proefrit wordt nog moeilijk zo blijkt.

Dealer 1 beweert dat deze modellen nog binnen moeten komen en dat het meer dan 6 weken gaat duren voordat een proefrit mogelijk is.

Dealer 2 geeft aan dat ie nooit een Dualogic model zal neerzetten als demo omdat in nederland toch niemand automaat wil rijden.
Dan zou ik zonder proefrit de gok moeten nemen, maar als je dan vraagt hoe het met latere verkoop/inruil zou zitten is dat opeens weer ok omdat een automaat dan weer zeldzaam is... Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb verder ook nog nooit automaat gereden.

Heeft iemand al ervaring met Dualogic? Of kan ik toch beter voor een handgeschakeld model kiezen?
Mijn dealer (Autobedrijf Otten te Breda) heeft er 1 in de showroom gehad (weet niet of hij er nog staat).

Overigens zijn er meer FIAT modellen met Dualogic (Ik denk bijvoorbeeld aan de Idea), misschien dat die wel ergens te vinden is, om de werking van het systeem uit te proberen?
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Re: GP aanschaf: dualogic overweging

Bericht door Peter_R »

Copycat schreef:Dealer 2 geeft aan dat ie nooit een Dualogic model zal neerzetten als demo omdat in nederland toch niemand automaat wil rijden.
:?: :? wat is dat nou weer voor onzin?
Copycat
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 21:38

Re: GP aanschaf: dualogic overweging

Bericht door Copycat »

Peter_R schreef:
Copycat schreef:Dealer 2 geeft aan dat ie nooit een Dualogic model zal neerzetten als demo omdat in nederland toch niemand automaat wil rijden.
:?: :? wat is dat nou weer voor onzin?
Geen idee. Hij gaf aan dat ze lastig te verkopen zijn. Maar met de search functie heb ik hier toch al een man of 4 gevonden die er een besteld hebben. Bedankt iedereen voor de tips tot zover, ik heb morgen een proefrit in een handgeschakelde en donderdag in Breda in de dualogic :)

Als iemand trouwens zijn/haar rij-ervaringen met een dualogic hier kwijt wil houd ik me aanbevolen... Ik zal na donderdag ook even rapporteren over de bevindingen.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik weet dat Armandino een automaat heeft.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Re: GP aanschaf: dualogic overweging

Bericht door ineke »

Peter_R schreef:
Copycat schreef:Dealer 2 geeft aan dat ie nooit een Dualogic model zal neerzetten als demo omdat in nederland toch niemand automaat wil rijden.
:?: :? wat is dat nou weer voor onzin?


Dat is zeker onzin als een dealer het zo overbrengt aan de klanten, is hij naar mijn mening niet gemotiveerd om zijn produkten aan de man te verkopen. :roll:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlippingPenny »

Voor zover ik het kan beoordelen is het Duologic systeem hetzelfde als het Selespeed systeem, dat de Stilo Abarth heeft. Autojournalisten zijn over het algemeen niet zo te spreken over die gerobotiseerde systemen. Ze vinden het schakelen te traag gaan. Ik heb zelf de Abarth 4 jaar gehad, maar was wel te spreken over de bak. Je moet er even aan wennen en leren aanvoelen, wanneer de bak schakelt. Denk niet, dat het een volautomaat is. Het is eigenlijk gewoon een 5-bak met een geautomatiseerde koppeling. Hij schakelt dus gewoon 5 maal, ofwel automatsich of naar keus met de pook en bij de Abarth desgewenst met de flippers aan het stuur. Ik weet niet of de Punto de flippers ook heeft.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
joedelta

Bericht door joedelta »

SlippingPenny schreef:Voor zover ik het kan beoordelen is het Duologic systeem hetzelfde als het Selespeed systeem, dat de Stilo Abarth heeft. Autojournalisten zijn over het algemeen niet zo te spreken over die gerobotiseerde systemen. Ze vinden het schakelen te traag gaan. Ik heb zelf de Abarth 4 jaar gehad, maar was wel te spreken over de bak. Je moet er even aan wennen en leren aanvoelen, wanneer de bak schakelt. Denk niet, dat het een volautomaat is. Het is eigenlijk gewoon een 5-bak met een geautomatiseerde koppeling. Hij schakelt dus gewoon 5 maal, ofwel automatsich of naar keus met de pook en bij de Abarth desgewenst met de flippers aan het stuur. Ik weet niet of de Punto de flippers ook heeft.
Het systeem is wel een beetje vergelijkbaar, maar niet hetzelfde. de GP heeft volgens mij geen flippers.
Ik las in een vergelijkende test van de FIAT Idea Dualogic met andere auto's met zo'n soort systeem dat het systeem van FIAT het prettigst reed, (hoewel de journalist in kwestie eigenlijk niet echt te spreken was over dit soort systemen), ik zal eens proberen dat artikel op te zoeken.
Gebruikersavatar
Armandino
Junior Stato
Berichten: 286
Lid geworden op: do dec 14, 2006 12:22
Locatie: Leiden

Re: GP aanschaf: dualogic overweging

Bericht door Armandino »

Copycat schreef: Dan zou ik zonder proefrit de gok moeten nemen, maar als je dan vraagt hoe het met latere verkoop/inruil zou zitten is dat opeens weer ok omdat een automaat dan weer zeldzaam is... Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb verder ook nog nooit automaat gereden.

Heeft iemand al ervaring met Dualogic? Of kan ik toch beter voor een handgeschakeld model kiezen?
Ik heb inderdaad ervaring met een Dualogic.
Persoonlijk vind ik het heerlijk rijden, het is duidelijk geen 'conventionele' automaat, je merkt duidelijk dat er geschakeld wordt, maar je hoeft totaal niet meer na te denken over het schakelen en ik vraag me na 2 weken dualogic rijden echt af of ik ooit nog een niet-automaat ga rijden.

Het zelf 'schakelen' (het is alleen de pook een stukje naar voren of achteren duwen) is wel grappig, maar niet nuttig bij het gewone rijden.

Ik zou het iedereen aan kunnen raden in elk geval.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Klopt is ook ideaal. Gisteren toevallig iemand de reclame op tv gezien van de dualogic :?: :?:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

ineke schreef:Klopt is ook ideaal. Gisteren toevallig iemand de reclame op tv gezien van de dualogic :?: :?:
Toevallig wel ja. Zat eens een keertje langer dan 5 minuten voor d tv, zodoende.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

ook toevallig dan ik kijk ook meestal niet naar de reclame. :wink:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Re: GP aanschaf: dualogic overweging

Bericht door ineke »

Copycat schreef:
Peter_R schreef:
Copycat schreef:Dealer 2 geeft aan dat ie nooit een Dualogic model zal neerzetten als demo omdat in nederland toch niemand automaat wil rijden.
:?: :? wat is dat nou weer voor onzin?
Geen idee. Hij gaf aan dat ze lastig te verkopen zijn. Maar met de search functie heb ik hier toch al een man of 4 gevonden die er een besteld hebben. Bedankt iedereen voor de tips tot zover, ik heb morgen een proefrit in een handgeschakelde en donderdag in Breda in de dualogic :)

Als iemand trouwens zijn/haar rij-ervaringen met een dualogic hier kwijt wil houd ik me aanbevolen... Ik zal na donderdag ook even rapporteren over de bevindingen.



Voordat je hem besteld ga je er ook niet vanuit dat hij over een paar jaar lastig te verkopen is :?: Het belangrijkste is dat JIJ een super auto vind.
Ik zou zeggen als jij dualogic wil, zou ik als ik jou was er ook eerst van genieten dat is het enige wat telt. Toch.... :?:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Plaats reactie