GP aanschaf: dualogic overweging
GP aanschaf: dualogic overweging
Na 1 tipo en 2 brava's gereden te hebben ben ik weer op zoek naar een nieuwe auto. In eerste instantie niet meer naar Fiat gekeken, maar na de GP opeens ontdekt te hebben gaat dit em toch echt worden. Ik las op de site over de nieuwe Dualogic modellen (automaat maar ook zelf 'schakelen'). Leek me een leuke optie, maar een proefrit wordt nog moeilijk zo blijkt.
Dealer 1 beweert dat deze modellen nog binnen moeten komen en dat het meer dan 6 weken gaat duren voordat een proefrit mogelijk is.
Dealer 2 geeft aan dat ie nooit een Dualogic model zal neerzetten als demo omdat in nederland toch niemand automaat wil rijden.
Dan zou ik zonder proefrit de gok moeten nemen, maar als je dan vraagt hoe het met latere verkoop/inruil zou zitten is dat opeens weer ok omdat een automaat dan weer zeldzaam is... Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb verder ook nog nooit automaat gereden.
Heeft iemand al ervaring met Dualogic? Of kan ik toch beter voor een handgeschakeld model kiezen?
Dealer 1 beweert dat deze modellen nog binnen moeten komen en dat het meer dan 6 weken gaat duren voordat een proefrit mogelijk is.
Dealer 2 geeft aan dat ie nooit een Dualogic model zal neerzetten als demo omdat in nederland toch niemand automaat wil rijden.
Dan zou ik zonder proefrit de gok moeten nemen, maar als je dan vraagt hoe het met latere verkoop/inruil zou zitten is dat opeens weer ok omdat een automaat dan weer zeldzaam is... Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb verder ook nog nooit automaat gereden.
Heeft iemand al ervaring met Dualogic? Of kan ik toch beter voor een handgeschakeld model kiezen?
Re: GP aanschaf: dualogic overweging
Mijn dealer (Autobedrijf Otten te Breda) heeft er 1 in de showroom gehad (weet niet of hij er nog staat).Copycat schreef:Na 1 tipo en 2 brava's gereden te hebben ben ik weer op zoek naar een nieuwe auto. In eerste instantie niet meer naar Fiat gekeken, maar na de GP opeens ontdekt te hebben gaat dit em toch echt worden. Ik las op de site over de nieuwe Dualogic modellen (automaat maar ook zelf 'schakelen'). Leek me een leuke optie, maar een proefrit wordt nog moeilijk zo blijkt.
Dealer 1 beweert dat deze modellen nog binnen moeten komen en dat het meer dan 6 weken gaat duren voordat een proefrit mogelijk is.
Dealer 2 geeft aan dat ie nooit een Dualogic model zal neerzetten als demo omdat in nederland toch niemand automaat wil rijden.
Dan zou ik zonder proefrit de gok moeten nemen, maar als je dan vraagt hoe het met latere verkoop/inruil zou zitten is dat opeens weer ok omdat een automaat dan weer zeldzaam is... Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb verder ook nog nooit automaat gereden.
Heeft iemand al ervaring met Dualogic? Of kan ik toch beter voor een handgeschakeld model kiezen?
Overigens zijn er meer FIAT modellen met Dualogic (Ik denk bijvoorbeeld aan de Idea), misschien dat die wel ergens te vinden is, om de werking van het systeem uit te proberen?
Re: GP aanschaf: dualogic overweging
wat is dat nou weer voor onzin?Copycat schreef:Dealer 2 geeft aan dat ie nooit een Dualogic model zal neerzetten als demo omdat in nederland toch niemand automaat wil rijden.
Re: GP aanschaf: dualogic overweging
Geen idee. Hij gaf aan dat ze lastig te verkopen zijn. Maar met de search functie heb ik hier toch al een man of 4 gevonden die er een besteld hebben. Bedankt iedereen voor de tips tot zover, ik heb morgen een proefrit in een handgeschakelde en donderdag in Breda in de dualogicPeter_R schreef:wat is dat nou weer voor onzin?Copycat schreef:Dealer 2 geeft aan dat ie nooit een Dualogic model zal neerzetten als demo omdat in nederland toch niemand automaat wil rijden.
Als iemand trouwens zijn/haar rij-ervaringen met een dualogic hier kwijt wil houd ik me aanbevolen... Ik zal na donderdag ook even rapporteren over de bevindingen.
Re: GP aanschaf: dualogic overweging
Peter_R schreef:wat is dat nou weer voor onzin?Copycat schreef:Dealer 2 geeft aan dat ie nooit een Dualogic model zal neerzetten als demo omdat in nederland toch niemand automaat wil rijden.
Dat is zeker onzin als een dealer het zo overbrengt aan de klanten, is hij naar mijn mening niet gemotiveerd om zijn produkten aan de man te verkopen. :roll:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
- SlippingPenny
- Junior Stato
- Berichten: 249
- Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
- Locatie: Amsterdam
Voor zover ik het kan beoordelen is het Duologic systeem hetzelfde als het Selespeed systeem, dat de Stilo Abarth heeft. Autojournalisten zijn over het algemeen niet zo te spreken over die gerobotiseerde systemen. Ze vinden het schakelen te traag gaan. Ik heb zelf de Abarth 4 jaar gehad, maar was wel te spreken over de bak. Je moet er even aan wennen en leren aanvoelen, wanneer de bak schakelt. Denk niet, dat het een volautomaat is. Het is eigenlijk gewoon een 5-bak met een geautomatiseerde koppeling. Hij schakelt dus gewoon 5 maal, ofwel automatsich of naar keus met de pook en bij de Abarth desgewenst met de flippers aan het stuur. Ik weet niet of de Punto de flippers ook heeft.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
Het systeem is wel een beetje vergelijkbaar, maar niet hetzelfde. de GP heeft volgens mij geen flippers.SlippingPenny schreef:Voor zover ik het kan beoordelen is het Duologic systeem hetzelfde als het Selespeed systeem, dat de Stilo Abarth heeft. Autojournalisten zijn over het algemeen niet zo te spreken over die gerobotiseerde systemen. Ze vinden het schakelen te traag gaan. Ik heb zelf de Abarth 4 jaar gehad, maar was wel te spreken over de bak. Je moet er even aan wennen en leren aanvoelen, wanneer de bak schakelt. Denk niet, dat het een volautomaat is. Het is eigenlijk gewoon een 5-bak met een geautomatiseerde koppeling. Hij schakelt dus gewoon 5 maal, ofwel automatsich of naar keus met de pook en bij de Abarth desgewenst met de flippers aan het stuur. Ik weet niet of de Punto de flippers ook heeft.
Ik las in een vergelijkende test van de FIAT Idea Dualogic met andere auto's met zo'n soort systeem dat het systeem van FIAT het prettigst reed, (hoewel de journalist in kwestie eigenlijk niet echt te spreken was over dit soort systemen), ik zal eens proberen dat artikel op te zoeken.
Re: GP aanschaf: dualogic overweging
Ik heb inderdaad ervaring met een Dualogic.Copycat schreef: Dan zou ik zonder proefrit de gok moeten nemen, maar als je dan vraagt hoe het met latere verkoop/inruil zou zitten is dat opeens weer ok omdat een automaat dan weer zeldzaam is... Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb verder ook nog nooit automaat gereden.
Heeft iemand al ervaring met Dualogic? Of kan ik toch beter voor een handgeschakeld model kiezen?
Persoonlijk vind ik het heerlijk rijden, het is duidelijk geen 'conventionele' automaat, je merkt duidelijk dat er geschakeld wordt, maar je hoeft totaal niet meer na te denken over het schakelen en ik vraag me na 2 weken dualogic rijden echt af of ik ooit nog een niet-automaat ga rijden.
Het zelf 'schakelen' (het is alleen de pook een stukje naar voren of achteren duwen) is wel grappig, maar niet nuttig bij het gewone rijden.
Ik zou het iedereen aan kunnen raden in elk geval.
Re: GP aanschaf: dualogic overweging
Copycat schreef:Geen idee. Hij gaf aan dat ze lastig te verkopen zijn. Maar met de search functie heb ik hier toch al een man of 4 gevonden die er een besteld hebben. Bedankt iedereen voor de tips tot zover, ik heb morgen een proefrit in een handgeschakelde en donderdag in Breda in de dualogicPeter_R schreef:wat is dat nou weer voor onzin?Copycat schreef:Dealer 2 geeft aan dat ie nooit een Dualogic model zal neerzetten als demo omdat in nederland toch niemand automaat wil rijden.
Als iemand trouwens zijn/haar rij-ervaringen met een dualogic hier kwijt wil houd ik me aanbevolen... Ik zal na donderdag ook even rapporteren over de bevindingen.
Voordat je hem besteld ga je er ook niet vanuit dat hij over een paar jaar lastig te verkopen is Het belangrijkste is dat JIJ een super auto vind.
Ik zou zeggen als jij dualogic wil, zou ik als ik jou was er ook eerst van genieten dat is het enige wat telt. Toch....
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).