Fiat betert hun leven???

Plaats reactie
Ape
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: vr aug 11, 2006 12:50
Locatie: Rotterdam

Fiat betert hun leven???

Bericht door Ape »

Vandaag gebeld door het FIAT Custemer Cervice Center. Fiat Italie is bezig met een actie om dichter bij de klant te geraken. Het komt hier op neer dat de auto bij de dealer gebracht kan worden en dat daar de auto op tal van punten wordt nagekeken. Een vervangen auto wordt ter beschikking gesteld.
Wel aangegeven (Het meisje wat de boodschap bracht kan hier natuurlijk ook niets aan doen) dat dit feitelijk beter een jaar geleden opgestart had kunne en mogen worden. Bij heel veel bezitters van een GP zijn de klachten inmiddels veelal opgelost. Al met al toch een redelijk positief gevoel overgehouden. Ikzelf( zij dus) een afspraak gemaakt op 07-12-2007 bij de dealer. Hoewel ik zelf op dit moment geen klachten meer heb ben ik beniewd wat de dealer nog eventueel vindt. (Misschien is een en ander wel een verkapte terugroepactie).
Vraag me ook af of iedere bezitter nu gebeld gaat worden? Of dat alleen de eigenaren gebeld gaan worden welke reeds garantie zkanen hebben laten oplossen
Metalic Rood 1.4 16V Sportsound Plus
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Zouden dan eindelijk wakker geworden zijn en realiseren dat de klant KONING is :?: :?: :?:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

Nee hoor, ik heb gevraagd waar de dealer het electrische schema kan vinden op de "betaalde webzijde". En krijg allemaal kluitje in 't riet antwoorden. :cry:
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Gio,

Ik heb iets wat heet "Dte Fiat Grande Punto Manuale D'officina.iso". Ik heb d'r nooit wat mee gedaan en het zal ook wel enige computer kennis vereisen om het aan de praat te krijgen volgens mij. Sterker nog, ik heb niet eens de zekerheid of het wel werkt, want het is allemaal in het italiaans en verder dan "spaghetti" kom ik niet. Als je een poging wilt wagen, wil ik het wel beschikbaar stellen voor je.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

Scoop,

De dealer heeft ook van dat soort dingen en toegang tot die webzijde. Waar het fout gaat is als zij gaan zoeken, dan komt er een zekeringenschema op. De vraag luidt nu dus simpel: "Wat moet een dealer doen om het juiste schema te krijgen?"
Ik verwacht zoiets als dealer ondersteuning... :(

Sappel wees mij op Google translations en ondertussen ben ik een stuk verder met de uitleg van de Italiaanse site.
Als het zo licht genoeg is ga ik de rechterkant open leggen om te kijken of ik zelf de grijze schakeldraad naar voren kan traceren.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Duidelijk,

Dan wordt het inderdaad lastig. Als de dealer er al geen raad mee weet, dan heeft het weinig zin om zelf in diezelfde brij aan informatie te gaan proberen het eruit te lepelen. Vervelend dat je nu zelf panelen of andere delen moet gaan loshalen om het e.e.a. terug te vinden. Succes ermee.

Sorry voor de offtopic-posts BTW. :oops:
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

scoop schreef:Gio,

Ik heb iets wat heet "Dte Fiat Grande Punto Manuale D'officina.iso". Ik heb d'r nooit wat mee gedaan en het zal ook wel enige computer kennis vereisen om het aan de praat te krijgen volgens mij. Sterker nog, ik heb niet eens de zekerheid of het wel werkt, want het is allemaal in het italiaans en verder dan "spaghetti" kom ik niet. Als je een poging wilt wagen, wil ik het wel beschikbaar stellen voor je.


Dte Fiat Grande Punto Manuale D'officina.iso

waarschijnlijk werkplaats handboek... moet je met een iso programma starten (alchohol 120% of iets wat er op lijkt) *.ISO bestanden zijn dvd rips (ook makkelijk voor het kopieren van dvd games :roll: )
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Aan mijn computer kennis geen gebrek swans. Ik heb het alleen nog niet nodig gehad, dus nog niks mee gedaan. Toch bedankt. ;)
Ape
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: vr aug 11, 2006 12:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat betert hun leven???

Bericht door Ape »

Ape schreef:Vandaag gebeld door het FIAT Custemer Cervice Center. Fiat Italie is bezig met een actie om dichter bij de klant te geraken. Het komt hier op neer dat de auto bij de dealer gebracht kan worden en dat daar de auto op tal van punten wordt nagekeken. Een vervangen auto wordt ter beschikking gesteld.
Wel aangegeven (Het meisje wat de boodschap bracht kan hier natuurlijk ook niets aan doen) dat dit feitelijk beter een jaar geleden opgestart had kunne en mogen worden. Bij heel veel bezitters van een GP zijn de klachten inmiddels veelal opgelost. Al met al toch een redelijk positief gevoel overgehouden. Ikzelf( zij dus) een afspraak gemaakt op 07-12-2007 bij de dealer. Hoewel ik zelf op dit moment geen klachten meer heb ben ik beniewd wat de dealer nog eventueel vindt. (Misschien is een en ander wel een verkapte terugroepactie).
Vraag me ook af of iedere bezitter nu gebeld gaat worden? Of dat alleen de eigenaren gebeld gaan worden welke reeds garantie zkanen hebben laten oplossen
Ik had wel meer reacties verwacht, er vanuit gaande dat Fiat meerdere eigenaren zou gaan bellen. Ik bedoel, ik had wel wat klachten, maar vergeleken met andere bezitters viel dat eigenlijk wel mee. Wat er gedaan is onder garantie is:
- vervangen stuurstangetje
- repareren TA funtie radio (werkt nog niet trouwends).
Nieuwe klacht:
- grilletje onder de bumper zit los

Al met al, niemand nog verder gebeld :?: :?:
Metalic Rood 1.4 16V Sportsound Plus
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

heeft natuurlijk het weekend tussen gezeten ape :roll:

ben benieuwd of ze mij bellen :wink: ( en die kans is héééél klein :lol: :lol: )
Plaats reactie