Gaar gerammel!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Gaar gerammel!

Bericht door Maxximum »

Juistja... Als ex-opelrijder ben ik wel wat gewend... Maar op een auto waar net 500km op staat vind ik dat toch niet kunnen.

Als ik langzaam rijd, bijvoorbeeld 15km/h en optrek in zijn 2 of 3 rammelt er vanonder de auto iets. Kan zijn de uitlaat...
Ook als ik door de stad rijd (ongelijke weg) dan hoor ik een gerammel.

WAT IS DIT? HEEFT IEMAND DIT OOK of GEHAD?

Vind het super k*t...
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/vie ... php?t=2810

check


heb dit ook zo rond de 2000 toeren.... morgen voor naar de dealer + nog wat andere dingetjes
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Ik hoor echt meer een geklop. Alsof de uitlaat ergens tegenaan kletst.
Heb heel ff onder de auto gehangen en zie dat de uitlaat in een rubber hangt. Weet niet hoe stevig dat hangt?

ik baal er van. Als ik langs de terassen rijd, en door een put rijd zie je de mensen wel kijken naar de punto....

Die resonantie waar ze in dat topic het over hebben, hoorde ik vandaag ook. Maar das volgens mij meer binnenin de auto. Ook niet leuk, maar vind dat andere belangrijker!
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Daarnet de ultieme test gedaan.
Bios in Antwerpen.

Het valt me op dat het geklop eigenlijk pas begint als ik een aantal km heb gereden. Dus, als hij warm staat.

Tevens heb ik nog wat gehoord.
Op de Expressweg richting antwerpen was er een stuk waar ze aan de weg aan het werken waren. er word met van die betonnen tijdelijke vangrailen een weghelft verdeelt in 2.
Ik reed dus tussen 2 betonnen vangrailen toen ik een gepiep hoorde. Constante toon. Ik reed 70 in de 5e en ong. 2000rpm.
als ik gas losliet verdween het, als ik gas gaf, kwam het terug....

nog iemand ideeën?
En kom aub niet met: Zet de radio harder.... :cry:
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
joedelta

Bericht door joedelta »

Maxximum schreef:Daarnet de ultieme test gedaan.
Bios in Antwerpen.

Het valt me op dat het geklop eigenlijk pas begint als ik een aantal km heb gereden. Dus, als hij warm staat.

Tevens heb ik nog wat gehoord.
Op de Expressweg richting antwerpen was er een stuk waar ze aan de weg aan het werken waren. er word met van die betonnen tijdelijke vangrailen een weghelft verdeelt in 2.
Ik reed dus tussen 2 betonnen vangrailen toen ik een gepiep hoorde. Constante toon. Ik reed 70 in de 5e en ong. 2000rpm.
als ik gas losliet verdween het, als ik gas gaf, kwam het terug....

nog iemand ideeën?
En kom aub niet met: Zet de radio harder.... :cry:
Je bedoeld een piep, die een beetje een licht fluitend karakter heeft. Volgens mij is dat de brandstofinjectie. Bij gasgeven neemt het toe. Iedere moderne auto heeft dat geluid, alleen door de positie van het apparaat binnen het motorcompartiment hoor het bij de ene beter dan de andere.
Bij de Panda die ik laatst reed hoorde je het heel erg goed in de auto zelf. Bij de GP hoor je het een stuk minder binnen, maar meer buiten. Dankzij de betonnen afscheiding langs de weg hoor je het weerkaatsen en valt het jou nu ineens op, maar het is een geluid dat er altijd is en dat er ook gewoon hoort te zijn.
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

@JoeDelta

Dank je wel. Ik ben blij dat dit als 'normaal' word beschouwd.
Ik kreeg er namelijk al een beetje de balen van.

Mijn GP lijkt toch een maandag ochtend wagentje te zijn.
*De bekleding bij de A-stijl was niet goed in klemmen geklikt,
*De veer van de achterklep was niet aangedraaid (zat los)
*Vond de eerste dag al een klein zwart schroefje in het documentenvak aan de bestuurderszijde
*Vond gisteren een grote zwarte plug/schroef op de vloermat van de bijrijder.
*In het display van de boordcomputer zit een donker vlak (het vak waar portier aanduiding en snelheidsoverschrijding zegmaar)

Maargoed. Ik ben misschien een pietje precies wat auto's betreft.
dat geklop mogen ze van mij wel eens goed naar kijken. Dat vind ik k*t.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

Bij een nieuwe auto mag je kritisch zijn toch?

Qua bijgeluiden werd mijn auto afgeleverd met een loszittende koplampunit. Irritatie nummer 1.

Grootste irritatie aan de GP zijn de deurophangpunten. Deze veroorzaken allerlei irritante bijgeluiden. Bij de 60.000 beurt 3 weken geleden is alles weer vastgezet. Sinds afgelopen weekend is hetzelfde irritante trilgeluid weer terug. Het klinkt als een lekke schokdemper, maar het is de ophanging van de achterklep. Binnekort maar weer langs de dealer en dan ga ik even meekijken wat ze doen. Kan ik het voortaan elke 3 weken zelf doen.

Het zou Fiat goed doen als ze alles nog eens goed nalopen voordat ze een auto afleveren.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Gebruikersavatar
Michel
Nuovo Arrivato
Berichten: 130
Lid geworden op: do aug 09, 2007 14:54
Locatie: Delft

Re: Gaar gerammel!

Bericht door Michel »

Maxximum schreef:Juistja... Als ex-opelrijder ben ik wel wat gewend... Maar op een auto waar net 500km op staat vind ik dat toch niet kunnen.

Als ik langzaam rijd, bijvoorbeeld 15km/h en optrek in zijn 2 of 3 rammelt er vanonder de auto iets. Kan zijn de uitlaat...
Ook als ik door de stad rijd (ongelijke weg) dan hoor ik een gerammel.

WAT IS DIT? HEEFT IEMAND DIT OOK of GEHAD?

Vind het super k*t...
Heb ik laatst ook gehad, gerammel bij het optrekken of het schakelen. Leek wel of er ieder moment iets onder de auto vandaan zou kunnen vallen. Na lang zoeken bleek dat bij mij de stang te zijn waarmee de dekplaat van de motor aan de onderkant is bevestigd. Deze stang loopt vlak onder de uitlaat door. Als ie iets te strak is aangedraaid dan komt de uitlaat er tegenaan bij kantelbewegingen van de motor. Wat zo'n klein probleem, wat makkelijk was op te lossen al niet teweeg kan brengen. Deze dekplaat zit volgens mij overigens alleen op de t-jet.
1.4 T-jet sport | exotica red | sport-leder | skydome | cruise control | getinte achterruiten
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Hey... dat is een hele goede!
Ik ga, zodra het probleem niet is opgelost, dit aankaarten bij de montage.
Nu is het wel zo dat de problemen zich voordoen als het "warm" is.
(buiten of de auto goed warm is).
Weet niet of het bij jou ook zo was?
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

ligt misschien weer aan de flexibiliteit van de rubbers waar de motor/uitlaat inhangt?
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Plaats reactie