Leren bekleding

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Leren bekleding

Bericht door Mike »

Ik zit eraan te denken om Leren bekleding te nemen,
alleen heb ik een aantal keer gelezen dat de kwaliteit minder zou zijn,
en er snel slijtages optreden.
Hierdoor ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die al een tijd met de leren bekleding rondrijden.
Zelf heb ik nog nooit leren bekleding in een auto gehad namelijk.

heeft iemand er foto's van na bijvoorbeeld een jaar gebruik?
en heeft het veel onderhoud nodig of niet?

alvast bedankt :D
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Gebruikersavatar
Boyd
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 14:42
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Boyd »

Autoleer is de beste kwaliteit leer wat er te koop is op de markt. Komt doordat leer in auto veel zwaarder belast wordt!

Onderhoud is echt heel belangrijk om lang plezier te houden van je leer. Hiervoor zijn diverse producten te koop.

Ook zijn er renovatie kits welke het leer weer in orginele staat/glans of matte kleur brengen :)

Hoe het met de GP is weet ik niet, zou zeggen PB Raymond 8) Die heeft heel fijn leer
"Reflection of Perfection"
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

Het leer in de GP is erg fijn, ik heb er nu in een half jaar al 45000 km mee gereden en het ziet er nog uit als nieuw! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verder niet echt onderhoud ofzo, ik zorg alleen dat alles een beetje schoon blijft :)

Daarnaast zit het natuurlijk ook een stuk beter dan de stoffen bekleding! Enige nadeel is wel dat het warm kan zijn wanneer je auto in de volle zon heeft gestaan :). Ach, airco even aan en je kunt er weer tegenaan.
GP T-Jet Sport 3d | Exotica Red | Sport leder | CS velgen | Cruise control | Regensensor | Privacy Glass | Anti-Whiplash
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Ik heb in mijn Alfa 4 jaar lang leer gehad en het zag er nog haast als nieuw uit toen ik um inleverde. Terwijl andere auto's van dezelfde leeftijd uitgedroogd leer hadden of zelfs scheuren. Het verschil zit hem in het af en toe reinigen en voedden denk ik.
Jan H
Nuovo Arrivato
Berichten: 64
Lid geworden op: za sep 30, 2006 22:56
Locatie: Exloo

Bericht door Jan H »

Dag Mike,
Heb in mijn Passat twee jaar en 85000 km (beige kleurige) lederen bekleding gehad. Er zijn zeker kwaliteitsverschillen in leer, ik ken echter niet de kenmerken van goed en slecht.
Ik weet wel dat onderhoud erg belangrijk is. Ik deed regelmatig de bekleding af met een zeepoplossing. Hoewel ik zelden met en spijkerbroek in die auto zat was het water blauw! Om maar aan te geven dat onderhoud je behoud is.
Na twee jaar geen enkele zichtbare slijtage. Bij lichtgekleurd leder zal je merken dat de stoelen veel koeler blijven in de zon. Stoelverwarming is in de winter bij lederen bekleding een traktatie! Ik mis dat nog elke dag.
Ik zou het zo weer nemen...........maar die bijtelling hé. Ik moest toen 4000 euro extra afrekenen (was wel incl standaard stoelverwarming).

Jan
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Bericht door Mike »

bedankt voor de reakties!
Ik ben er nog niet uit maar zal het allemaal overwegen in mijn keuze :)
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Dennytje
Nuovo Arrivato
Berichten: 136
Lid geworden op: do sep 06, 2007 0:04

Bericht door Dennytje »

Mike schreef:bedankt voor de reakties!
Ik ben er nog niet uit maar zal het allemaal overwegen in mijn keuze :)
Mike, zoals ik je al zei, kom even langs rotterdam als dit te doen is voor je. Ik heb ook leren bekleding en je kan de chip tuning even proberen :)
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Bericht door Mike »

Dennytje schreef:
Mike schreef:bedankt voor de reakties!
Ik ben er nog niet uit maar zal het allemaal overwegen in mijn keuze :)
Mike, zoals ik je al zei, kom even langs rotterdam als dit te doen is voor je. Ik heb ook leren bekleding en je kan de chip tuning even proberen :)
Super!!

spreken binnenkort een keer een datum af, ben echt benieuwd! :mrgreen:
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Dimane
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 10:55

Re: Leren bekleding

Bericht door Dimane »

heeft er iemand fatsoenlijke fotos van die leren bekleding?
Gebruikersavatar
tiop86
Nuovo Arrivato
Berichten: 132
Lid geworden op: di sep 02, 2008 10:20

Re: Leren bekleding

Bericht door tiop86 »

en iemand een prijsopgave en bedrijf die het kan plaatsen?
geen gp-er meer
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Leren bekleding

Bericht door Sporting raymon »

tiop86 schreef:en iemand een prijsopgave en bedrijf die het kan plaatsen?


DBS in Haarlemmerliede (bij Marcel) leverd werkelijk vakmanschap!!
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Leren bekleding

Bericht door Bennink »

Helaas is DBS niet zo'n snelle man in reageren :| Heb hem twee maand een PB gestuurd, maar nog geen reactie mogen ontvangen.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
jjonkie
Nuovo Arrivato
Berichten: 49
Lid geworden op: ma jul 28, 2008 21:49

Re: Leren bekleding

Bericht door jjonkie »

Ik heb ook leer in mijn GP die is nu 2 jaar oud en heeft 70 dkm gelopen maar ik moet wel zeggen dat het leer niet zo mooi is en blijft als het leer dat mijn 147 zat. Dat was veel dikker en van betere kwaliteit dan het leer in de GP dat wat goedkoop aandoet. Het is wel echt leer maar het lijkt wat skai achtig. :cry:
Afbeelding
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Leren bekleding

Bericht door Sporting raymon »

Bennink schreef:Helaas is DBS niet zo'n snelle man in reageren :| Heb hem twee maand een PB gestuurd, maar nog geen reactie mogen ontvangen.

das dan weer jammer idd....maar nogmaals hij is wel een vakman!!
coenstra
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: za mei 24, 2008 19:14
Locatie: haarlem

Re: Leren bekleding

Bericht door coenstra »

tiop86 schreef:en iemand een prijsopgave en bedrijf die het kan plaatsen?
Het bedrijf van Marcel heet trouwens BMS autobekleding en zit in haarlem op de emrikweg op industriegebied de waarderpolder. Ik heb mijn auto er laten doen en het is TOP! Foto's staan trouwens ook al op dit forum. Ik heb het leer in laten bouwen via de dealer en het kostte 1700 euro ex.btw. Hopelijk heb je hier wat aan en suc6 met je keuze.

BMS Autobekleding BV- Auto-bekleding Emrikweg 44

2031BT Haarlem 023-5310947
Plaats reactie