thermometer slaat op hol

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Grande Fabro
Nuovo Arrivato
Berichten: 116
Lid geworden op: di feb 19, 2008 19:48
Locatie: Genk
Contacteer:

thermometer slaat op hol

Bericht door Grande Fabro »

Hellow allemaal
toen ik donderdag op werk wou vertrekken keek ik naar mijn thermometer in de auto en hij zei dat het buiten 22 graden zou zijn (nu op zich niet zo raar maar het was hier de warmste dag van het jaar en alle andere thermometers zeiden dat het 33 graden was).
toen ik begon te rijden was het helemaal om zeep. eerst zei hij 17° dan 11°. hij sprong constant van het ene naar het andere.
iemand een id wat het kan zijn???
nu dinsdag moet hij binnen omdat hij rechts achter kraakt als ik een vluchtheuvel op of af rij. denk dat ik hem dan ook best naar mijn boordcomputer laat kijken.
Grande Punto Sport 1.3
Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: thermometer slaat op hol

Bericht door Giovanni Tutore »

Ik denk meer naar de sensor, die zit in de linker buitenspiegel
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: thermometer slaat op hol

Bericht door tonyvandenbroek »

Misschien iets verevelends op je sensor....Een kadavertje ofzo :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Grande Fabro
Nuovo Arrivato
Berichten: 116
Lid geworden op: di feb 19, 2008 19:48
Locatie: Genk
Contacteer:

Re: thermometer slaat op hol

Bericht door Grande Fabro »

hmmmm :idea: thx moet ik eens nakijken
Grande Punto Sport 1.3
Afbeelding
Gebruikersavatar
Grande Fabro
Nuovo Arrivato
Berichten: 116
Lid geworden op: di feb 19, 2008 19:48
Locatie: Genk
Contacteer:

Re: thermometer slaat op hol

Bericht door Grande Fabro »

auto is terug van garagist.
ik moet een nieuwe afspraak maken voor hetvolgende:

nieuwe sensor voor de temp
ophanging moet eruit en volledig ingesmeerd worden
Grande Punto Sport 1.3
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: thermometer slaat op hol

Bericht door Maxximum »

Bij een niet-nader-te-noemen-merk-waar-ik-voorheen-in-reed, zou dit wel eens een defect van de thermostaat v/d motor kunnen zijn.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: thermometer slaat op hol

Bericht door Bennink »

Maxximum schreef:niet-nader-te-noemen-merk-waar-ik-voorheen-in-reed
LOL :D


Laten we een gokje wagen.
Het begint met een O en eindigd op PEL. :wink:
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
the_dgc
Nuovo Arrivato
Berichten: 40
Lid geworden op: vr aug 29, 2008 10:49

Re: thermometer slaat op hol

Bericht door the_dgc »

Grande Fabro schreef:Hellow allemaal
toen ik donderdag op werk wou vertrekken keek ik naar mijn thermometer in de auto en hij zei dat het buiten 22 graden zou zijn (nu op zich niet zo raar maar het was hier de warmste dag van het jaar en alle andere thermometers zeiden dat het 33 graden was).
toen ik begon te rijden was het helemaal om zeep. eerst zei hij 17° dan 11°. hij sprong constant van het ene naar het andere.
iemand een id wat het kan zijn???
nu dinsdag moet hij binnen omdat hij rechts achter kraakt als ik een vluchtheuvel op of af rij. denk dat ik hem dan ook best naar mijn boordcomputer laat kijken.
het probleem heb ik nog niet gehad.. ik heb al wel gemerkt dat mijn gp altijd hogere temperaturen aangeeft wanneer het warm weer is dan het werkelijk is..

maare.. vluchtheuvels zijn meestal niet bedoeld om overheen te rijden.. :P.. die zijn meestal of heel hoog of ze staan vol met paaltjes.. maar goed.. ik heb een vermoeden dat je drempels bedoeld ;).. anders is het kraken wel logies :)
GP sport 1.4 16V 95PK oranje
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Re: thermometer slaat op hol

Bericht door suus »

Ik heb dit ook gehad een paar maanden geleden, toen onder garantie de sensor vervangen, volgens de dealer was deze kapot. Het probleem is slechts een paar weken verholpen geweest, want nu heeft de temp.meter weer kuren, geeft vaak aandat het onder nul is en kans op gladheid. Dinsdag weer naar de dealer, kijken wat deze er nu weer aan gaat doen.

Groeten Sander
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
Gebruikersavatar
Grande Fabro
Nuovo Arrivato
Berichten: 116
Lid geworden op: di feb 19, 2008 19:48
Locatie: Genk
Contacteer:

Re: thermometer slaat op hol

Bericht door Grande Fabro »

the_dgc schreef:
Grande Fabro schreef:Hellow allemaal
toen ik donderdag op werk wou vertrekken keek ik naar mijn thermometer in de auto en hij zei dat het buiten 22 graden zou zijn (nu op zich niet zo raar maar het was hier de warmste dag van het jaar en alle andere thermometers zeiden dat het 33 graden was).
toen ik begon te rijden was het helemaal om zeep. eerst zei hij 17° dan 11°. hij sprong constant van het ene naar het andere.
iemand een id wat het kan zijn???
nu dinsdag moet hij binnen omdat hij rechts achter kraakt als ik een vluchtheuvel op of af rij. denk dat ik hem dan ook best naar mijn boordcomputer laat kijken.
het probleem heb ik nog niet gehad.. ik heb al wel gemerkt dat mijn gp altijd hogere temperaturen aangeeft wanneer het warm weer is dan het werkelijk is..

maare.. vluchtheuvels zijn meestal niet bedoeld om overheen te rijden.. :P.. die zijn meestal of heel hoog of ze staan vol met paaltjes.. maar goed.. ik heb een vermoeden dat je drempels bedoeld ;).. anders is het kraken wel logies :)
bij ons noemen ze dat vluchtheuvels :wink:
Grande Punto Sport 1.3
Afbeelding
the_dgc
Nuovo Arrivato
Berichten: 40
Lid geworden op: vr aug 29, 2008 10:49

Re: thermometer slaat op hol

Bericht door the_dgc »

Grande Fabro schreef:
the_dgc schreef:
maare.. vluchtheuvels zijn meestal niet bedoeld om overheen te rijden.. :P.. die zijn meestal of heel hoog of ze staan vol met paaltjes.. maar goed.. ik heb een vermoeden dat je drempels bedoeld ;).. anders is het kraken wel logies :)
bij ons noemen ze dat vluchtheuvels :wink:
haha.. dan heb ik niks gezegd.. had niet gezien dat je uit genk kwam vandaar
GP sport 1.4 16V 95PK oranje
Gebruikersavatar
Grande Fabro
Nuovo Arrivato
Berichten: 116
Lid geworden op: di feb 19, 2008 19:48
Locatie: Genk
Contacteer:

Re: thermometer slaat op hol

Bericht door Grande Fabro »

the_dgc schreef:
Grande Fabro schreef:
the_dgc schreef:
maare.. vluchtheuvels zijn meestal niet bedoeld om overheen te rijden.. :P.. die zijn meestal of heel hoog of ze staan vol met paaltjes.. maar goed.. ik heb een vermoeden dat je drempels bedoeld ;).. anders is het kraken wel logies :)
bij ons noemen ze dat vluchtheuvels :wink:
haha.. dan heb ik niks gezegd.. had niet gezien dat je uit genk kwam vandaar
ben jij ook van belgie? :D
Grande Punto Sport 1.3
Afbeelding
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Re: thermometer slaat op hol

Bericht door suus »

Mijn gp is nu al 4 keer naar de dealer terug geweest omdat het display in de auto totaal andere waarde aangeeft dan dat de temperatuur werkelijk is, en het is nog steeds niet verholpen. De sensor is al vervangen, de bedrading, zeggen ze, ook al en de laatste keer alle stekkers. A.s. maandag gaat hij voor de 5e keer naar de dealer en proberen ze hem weer te maken.
Heeft iemand nog tips waar de monteur misschien naar kan kijken, ik hoor ze graag.
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: thermometer slaat op hol

Bericht door swans »

ik voel altijd even hoe warm of koud het is...

is het

hmmm: shirt voldoet
mwoah: trui of vest nodig
brrrrr: jas aan!
SHIT: thermo ondergoed plus winter kledij

nee maar serieus,... heb dit ook al eens gehad maar was eigenlijk na 1x contact uit en weer aan opgelost. Ik ervaar wel dat bij extreme kou het display traag is!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Plaats reactie