stereo instalatie .

Plaats reactie
elcamino59
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: za okt 08, 2011 18:45

stereo instalatie .

Bericht door elcamino59 »

Zijn er hier mensen die al een serieuze dikke stereo instalatie met subwoofers en versterkers in de punto evo heeft gebouwd .ik ben zelf ook aan een kofferbak vullende stereo begonnen . Maar ben ook erg benieuwd naar de bouwwerken van anderen . Mijn componenten zijn 2x yellowtop optima accu . 2x 50mm2 kabels van de accu voor naar achter . 2x 200amp zekering .3x signaalkabel .soundstream int 2bx . De orginele headunit blijft ik gebruiken. Achter een condensator van dietz 12farad. 2x audio system 16.5cm composet . 1x audio system 90.2 verster voor de composets. 1x audio system 280.2 deze versterker gaat gebrugt op 2 ohm 1480 watt rms leveren op 2x gladen sql12 subwoofers . De kist schiet lekker op . Foto.s komen er aan .
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: stereo instalatie .

Bericht door Thegroov »

Het is dan wel geen Punto, maar ik vind dit wel een stijlvol achterbakje....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Junkie_AKA_TTJ
Senior Stato
Berichten: 667
Lid geworden op: za mei 26, 2012 19:44
Locatie: Nieuwveen
Contacteer:

Re: stereo instalatie .

Bericht door Junkie_AKA_TTJ »

aaaa :D altijd leuk om over te kleppen!!

niet de Evo hier, maar de GP..

alleen bouw jij echt je hele kist op van niets naar hoe jij t wil als
ik t zo hoor.. ;) Ik koop alles kant en klaar.. geen zin om al die
berekeningen te gaan doen..

alles gekocht bij Pim Tensen!

Afbeelding

2 Amps..

-ESX SE-3500D (Mono versterker met 2400watt max en 1000watt rms op 2ohm met remote) (aan de zijkant gemonteerd)
-en mijn 7 jaar oudere Boschmann 4x 180watt gebrugged (geen pixx van, achterop gemonteerd) voor de JBL's 6x9
Sub: KICKER DCVR122-2 (2 x 12'' (2 x 30cm) Bass-Reflex subwooferkist 1600watt maxx en 800watt rms op 2ohm)
35mm2 kabel voor de ESX en een simpelere 20mm2 voor de Boschmann
3x signaalkabel, 2x zekering voorin (1x glas voor de Boschman, 1x Rockford Fosgate Gezekerd Distributieblok voor de ESX)
Condensator Hifonics HFC5.0 (5 farad) Headunit: Pioneer DEH-8400BT

orginele headunit behouden ben ik nooit zo'n fan van geweest, dus ben wel benieuwd
hoe dat gaat met aansluiten.. ;) zullen wel veel verleng of omvormkabeltjes tussen moeten gok ik..

composet wel over nagedacht, maar kwa moeilijkheidsgraad aansluiten zonder
het te beschadigen heb ik het tot nu toe opgegeven.. misschien in de toekomst dat ik t nog
een x probeer..

Maar 2 yellowtop optima accu's? bevalt dat?
Want ik heb mn standaard 40amp accu nog, maar wordt compleet leeggetrokken door alles.. :mrgreen:
zit te denken aan een zwaardere dynamo van een 3 liter diesel om dit probleem op te gaan lossen..

zag dat niet staan in je spec.. heb jij dat niet dan?

en kom maar op met je foto's!! :-] ~]


en nice viooltje Groove :lol: !!
Afbeelding
GP 2008 1.2 8V

-Powerbox 75PK
-Eibach Sportline
-17inch Black/Redlip (breedte-set)
-Poliset Backspoiler Special Edition
-Red/Smoke-LED's
-DTM-Demper
-Booskijkers Stile-Italia.net
-Middenarmsteun
elcamino59
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: za okt 08, 2011 18:45

Re: stereo instalatie .

Bericht door elcamino59 »

Thanks voor de reacties . Das een mooie instalatie die je daar hebt . Heb je aleen geen last dat de woofers de drieweg speakers beinvloeden door de druk in de kofferbak . En je hoedenplank is dicht zo te zien . Ik ga via een usb stick de orginele radio gebruiken . Orginele kabelboom blijf ik van af .ik heb een nieuwe speaker aansluitstekker gekocht hier maak ik een kabelboom voor die gaat naar een kastje van soundstream die van de standaard high uitgangen 3x cinch maakt .werkt echt super en doet niks onder voor een dure aftermarket radio .ik heb voor 2 accu.s gekozen omdat ik 200 ampere ga trekken .heb nu 2x 55amp accu.s .de dynamo ga ik eerst proberen anders heb ik nog een 170amp dynamo liggen . Ik moet even uit zoeken hoe ik foto.s moet posten want heb er zat . Kan dit via een smartphone .
Gebruikersavatar
Junkie_AKA_TTJ
Senior Stato
Berichten: 667
Lid geworden op: za mei 26, 2012 19:44
Locatie: Nieuwveen
Contacteer:

Re: stereo instalatie .

Bericht door Junkie_AKA_TTJ »

Dat de bass af en toe overheerst boven de 6x9's bedoel je? als ik de subs echt opendraai wel ja..
maar hoop dat binnenkort op te lossen door een net setje geadviseerd door Pim Tensen
bij deze installatie.. (namelijk de JBL's 6x9 T696 Limited Edition)
maar ik heb dat tot nu toe ng even achterwege gelaten vanwege mijn stroomprobleem wat ik nu eerst wil oplossen..
Maar jij hebt dus ng een 170amp dynamo liggen? dan heb ik een vraagje aan je:
Want dan ben ik nu heel benieuwd naar wat voor type dat is? en hoe jij daarachter bent gekomen welke
je op jouw type auto kan monteren en dus hoe ik dat ook kan opzoeken voor de mijnes..
of ps: wil je er vanaf? -]

Maar 200amp joh? das een partij stroom!!
immers ook logisch als je nadenkt dat jij al gebrugt op 2 ohm 1480 watt rms leveren..
en dan ook ng es de andere versterker voor de Composet..

Bijna 2x zoveel als mij ;) en de mijnes gaat al loeihard van binnen.. :!:
nouja.. 8) vanuit de fabriek en op inet zeggen ze dat mijn sub 800watt rms op 2ohm geeft,
maar daar gaat ie overheen... kan 'm al 1000watt rms op 2ohm no problemo aansturen met deze amp.. ;)
en niks wordt te warm of overbelast..alleen mijn stroom is t probleem..haha
ik verbruik denk zo'n 120 amp met alles voluit aan..
elcamino59 schreef:Orginele kabelboom blijf ik van af .ik heb een nieuwe speaker aansluitstekker gekocht hier maak ik een kabelboom voor die gaat naar een kastje van soundstream die van de standaard high uitgangen 3x cinch maakt
oke een soort tussenkabeltje van je radio output van speakersnoer naar tulp zie ik dat goed? die dan je versterker ingaan..

en als t goed is denk ik dat je wel foto's kan posten via je smartfoon..
je moet alleen je foto's eerst ergens opslaan zodat je de URL kan copieren en dan hier tussen de [ i m g] [ / i m g ] in plakt..

hier wordt t allemaal ook netjes uitgelegd voor als je er niet uitkomt: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 9&start=16" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Afbeelding
GP 2008 1.2 8V

-Powerbox 75PK
-Eibach Sportline
-17inch Black/Redlip (breedte-set)
-Poliset Backspoiler Special Edition
-Red/Smoke-LED's
-DTM-Demper
-Booskijkers Stile-Italia.net
-Middenarmsteun
Gebruikersavatar
Junkie_AKA_TTJ
Senior Stato
Berichten: 667
Lid geworden op: za mei 26, 2012 19:44
Locatie: Nieuwveen
Contacteer:

Re: stereo instalatie .

Bericht door Junkie_AKA_TTJ »

http://i261.photobucket.com/albums/ii51 ... div649.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; [/ I M G]

zo dus.. alleen dan de IMG aan elkaar typen.. ;)
leuke foto trouwens van je auto.. -]
Afbeelding
GP 2008 1.2 8V

-Powerbox 75PK
-Eibach Sportline
-17inch Black/Redlip (breedte-set)
-Poliset Backspoiler Special Edition
-Red/Smoke-LED's
-DTM-Demper
-Booskijkers Stile-Italia.net
-Middenarmsteun
Plaats reactie