Resultaten uitlijnen (Euromaster) & vraagje
Resultaten uitlijnen (Euromaster) & vraagje
Ik heb vanmorgen m'n Grande Punto laten uitlijnen bij Euromaster Eindhoven.
Heb 'm een paar weken geleden verlaagd en het stuur stond al een paar maanden scheef door 'n niet al te zachte ontmoeting met een stoeprand.
Nu kreeg ik net te horen dat ze niet alles konden afstellen, zoals de wielvlucht, askanteling en de sporing achter.
Iemand die me wat duidelijks over deze resultaten kan zeggen, in de zin van of ik hier wat mee moet doen.
De betekenis van alle termen is me inmiddels duidelijk
Verder kreeg ik de gratis 'Euromaster master check', waaruit bleek dat ik binnenkort (+- 2500km) m'n remschijven + blokken vóór moest laten vervangen.
Kan iemand me vertellen wat dit kost, is het aan te raden hier een bekend merk zoals Bosch voor te gebruiken?
Mvg Roy
Heb 'm een paar weken geleden verlaagd en het stuur stond al een paar maanden scheef door 'n niet al te zachte ontmoeting met een stoeprand.
Nu kreeg ik net te horen dat ze niet alles konden afstellen, zoals de wielvlucht, askanteling en de sporing achter.
Iemand die me wat duidelijks over deze resultaten kan zeggen, in de zin van of ik hier wat mee moet doen.
De betekenis van alle termen is me inmiddels duidelijk
Verder kreeg ik de gratis 'Euromaster master check', waaruit bleek dat ik binnenkort (+- 2500km) m'n remschijven + blokken vóór moest laten vervangen.
Kan iemand me vertellen wat dit kost, is het aan te raden hier een bekend merk zoals Bosch voor te gebruiken?
Mvg Roy
Re: Resultaten uitlijnen (Euromaster) & vraagje
Vreemde slijtpatronen heb ik gelukkig geen last van, de monteur van Euromaster zei ook dat die afwijking van de sporing achter niet echt erg was omdat hij maar nét buiten de marge valt.woubert schreef:De achteras is niet of nauwelijk uit te lijnen omdat het een vaste as is. Je kunt altijd de bouten los draaien, maar dan kom je van de wal in de sloot. Dit is wat de monteur van Fiat me gisteren vertelde over het uitlijnen van wielen en het vreemde slijtpatroon van mijn achterbanden.
Re: Resultaten uitlijnen (Euromaster) & vraagje
Mijn auto is ook bijna onmogelijk om uit te lijnen omdat mijn auto een accidents auto is.. links vanvoor zijn ze er in gereden dus nie trekt die altijd naar 1 kant ook al word die uitgelijnt dan begint die da harder en harder te doen tot ik weer moet uitlijnen..
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !
Daily honda civic
Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Evo Abarth !
Daily honda civic
Oldtimer: 1989 CRX Vtec
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 47
- Lid geworden op: ma aug 29, 2011 16:17
Re: Resultaten uitlijnen (Euromaster) & vraagje
Dit uitlijnrapport laat zien dat je iets krom gereden hebt onder de auto,waarschijnlijk een draagarm.Dit is de reden dat de auto niet meer binnen de specificaties is te krijgen.Je zal waarschijnlijk na een paar duizend kilometer een abnormale slijtage aan een band te zien krijgen.Rijdt de auto nog wel recht?
Re: Resultaten uitlijnen (Euromaster) & vraagje
Ik zelf heb er alleen rechts vóór een stoeprand mee geraakt, waardoor toen 'n aantal onderdelen zijn vervangen, de velg en draagarm of stuurstang.benvandereem schreef:Dit uitlijnrapport laat zien dat je iets krom gereden hebt onder de auto,waarschijnlijk een draagarm.Dit is de reden dat de auto niet meer binnen de specificaties is te krijgen.Je zal waarschijnlijk na een paar duizend kilometer een abnormale slijtage aan een band te zien krijgen.Rijdt de auto nog wel recht?
Dat is toch alweer zo'n 5000 km geleden denk ik, en geen vreemde slijtage aan de banden.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 47
- Lid geworden op: ma aug 29, 2011 16:17
Re: Resultaten uitlijnen (Euromaster) & vraagje
Als de auto toen gerepareerd is ,is het vreemd dat je buiten de toleranties valt.Maar als de auto normaal rijdt en niet naar links of rechts trekt zou ik er niets aan doen.Na 5000km zou je zeker al rare banden slijtage moeten hebben.Het feit dat het stuur na die schade scheef staat betekent al dat er iets niet goed is,of de schade is niet goed gerepareerd.Ik zou na reparatie nooit accepteren dat mijn stuur nog scheef zou staan.Is de auto toen gelijk uitgelijnd?
Re: Resultaten uitlijnen (Euromaster) & vraagje
Nee, hij is toen niet uitgelijnd omdat ik 'm toch nog wilde verlagen.benvandereem schreef:Als de auto toen gerepareerd is ,is het vreemd dat je buiten de toleranties valt.Maar als de auto normaal rijdt en niet naar links of rechts trekt zou ik er niets aan doen.Na 5000km zou je zeker al rare banden slijtage moeten hebben.Het feit dat het stuur na die schade scheef staat betekent al dat er iets niet goed is,of de schade is niet goed gerepareerd.Ik zou na reparatie nooit accepteren dat mijn stuur nog scheef zou staan.Is de auto toen gelijk uitgelijnd?
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do okt 14, 2010 12:50
Re: Resultaten uitlijnen (Euromaster) & vraagje
alleen je sporing is iets bijgesteld, jammer genoeg net binnen de tolerantie en niet op 0.00 graden (voor) met de rest is niets gedaan en kan normaal gesproken ook niet (tenzij je gaat buigen, subframe verschuiven of achteras etc)
Re: Resultaten uitlijnen (Euromaster) & vraagje
Ja klopt, sporing bijgesteld en stuur recht gezet. Daar zijn ze wel 50-55 minuten mee bezig geweest..CarMechanic schreef:alleen je sporing is iets bijgesteld, jammer genoeg net binnen de tolerantie en niet op 0.00 graden (voor) met de rest is niets gedaan en kan normaal gesproken ook niet (tenzij je gaat buigen, subframe verschuiven of achteras etc)
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 47
- Lid geworden op: ma aug 29, 2011 16:17
Re: Resultaten uitlijnen (Euromaster) & vraagje
Ik was vergeten dat je hem verlaagd heb, hierdoor veranderen je wielstanden en daar is inderdaad niets aan te veranderen.
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Resultaten uitlijnen (Euromaster) & vraagje
Ach, ik heb niet zo heel veel vertrouwen in die centra. Ik heb een MX-5 gehad en pas een specialist snapte dat de achterkant ook een onafhankelijke ophanging had. De profile's e.d. snapten er geen kloot van, die zijn inderdaad die vaste assen gewend.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.