Welke krik past op Punto Evo 2010?

Plaats reactie
Opjehoofdt
Berichten: 1
Lid geworden op: ma dec 07, 2015 10:07

Welke krik past op Punto Evo 2010?

Bericht door Opjehoofdt »

Dag allen,

Ik heb onlangs een Punto Evo occasion gekocht uit 2010. Nu wilde ik mijn winterbanden er dit weekend onder leggen, alleen kwam ik er achter dat er geen krik in de auto aanwezig is. Andere krikken geprobeerd maar geen van allen pasten.

Nu heb ik eigenlijk twee vragen:

1. Is er een soort van universele Fiat krik die ik kan kopen, bijvoorbeeld van een ander model die ook onder de Evo past? Ik heb namelijk geen (goedkope) krik gevonden voor de Evo.
2. Zo nee, op welke plaats kan ik de auto opkrikken dmv een garagekrik?

Kijk uit naar jullie kennis.
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Welke krik past op Punto Evo 2010?

Bericht door Sjoerd H. »

Alle krikken die kunnen er waarschijnlijk onder - maar niet in je achterbak.

Als je sideskirts hebt dan zitten er 2 driehoekjes in gefreesd. Deze markeren de plek waar je de krik kunt plaatsen. Daar zitten volgens mij stukken frame (altijd de kleur van je carrosserie) waar je hem op kunt tillen. Let op dat je geen plastic pakt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Welke krik past op Punto Evo 2010?

Bericht door Skrymger »

Klopt, als je de sideskirt heb zitten er driehoekjes op de plekken waar een uitstulpend stukje op de laslijn die onder je auto zit. Hier kan je je krik inhaken en opkrikken.

Ik gebruik zelf de oude krik van mijn Peugeot 306 omdat mijn Pevo ook geen krik had meegeleverd. Al moet ik zeggen de krik die me neef bij zijn Punto had zitten was ook drama, voor elke slag die de peu krik deed moest mijn neef er 3 of 3,5 doen.
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: Welke krik past op Punto Evo 2010?

Bericht door RicoKEVO »

Ik kwam tot de ontdekking dat mijn Punto (2013) ook geen krik heeft, maar zo'n compressortje. Ik ben daar geen voorstander van, ik heb liever een reservewiel, maar goed, so be it.

Ik heb een tijdje terug zo'n goedkope 'garagekrik' aangeschaft van een paar tientjes, waarmee ik de winterwielen van onze auto's omleg. Geen kwaliteitsapparaat, maar prima genoeg om 2x per jaar de wielen te doen.

Ik hoop dat deze krik ook onder de Punto past (het is nog steeds geen winterweer).....
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: Welke krik past op Punto Evo 2010?

Bericht door RicoKEVO »

Vandaag de winterbanden er onder gezet. Is wel even anders rijden 185/65 15 t.o.v. 195/55 16 :)

De schotel van de 'garagekrik' die ik heb past exact in de openingen 'achter de driehoekjes' in de sideskirts. Zo exact passend dat de schotel achterblijft als ik de krik naar beneden haal (ik heb de schotel los zitten, omdat de krik met schotel niet paste onder een van mijn vorige auto's).

En zojuist zie ik op het 20:00 uur weerbericht dat de verwachte winter toch weer niet doorzet.... :P
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Welke krik past op Punto Evo 2010?

Bericht door Skrymger »

Haha, tjaa, better safe than sorry laten we maar zeggen. Ik heb ze er ook al een tijdje onder zitten.
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
tcp461
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 209
Lid geworden op: wo aug 12, 2015 5:41
Locatie: Joure

Re: Welke krik past op Punto Evo 2010?

Bericht door tcp461 »

Krikje van de sloop geen idee?
Ik doe al jaren met een krik van een ouwe Ford op zo ongeveer alles wat ik tot nu toe gereden heb.:-)
Een oude zwengel afgezaagd en die in de accuboor, schiet lekker op! :-]
1.3 mjet EVO dynamic 2011 nero mille miglia 5-d
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Welke krik past op Punto Evo 2010?

Bericht door tonyvandenbroek »

krikje van de Lidl? al jaren gebruik deze met banden wissel.
25 euro plus twee as steunen.
Afbeelding
Plaats reactie