rateltje

Gesloten
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

rateltje

Bericht door swans »

Iemand enig idee hoe je kan controleren of er blaadjes in de ventilator (van de verwarming etc) zitten?

ik heb al 2 dagen last van wat geritsel als de ventilator draait. Ik dacht een blaadje komt wel los maar of het is hardnekkig of het is een kapotte fan.

waar zit de fan en kan ik zelf controleren!???
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Re: rateltje

Bericht door ineke »

Misschien zit het wel achter de gril, ik weet niet of je makkelijk de gril los kan halen??
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: rateltje

Bericht door Sunrise »

Motorkap open en zowel links als rechts controleren of er niks zit in de aanvoeropeningen (zwart rooster tegen de ruit). Regelmatig schoonmaken :D
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: rateltje

Bericht door Douwe »

Onder het dashboardkastje hangt de moter van de ventilator waar blaadjes in kunnen gaan zitten. En die maken behoorlijk wat lawaai.
Gerben heeft dit in zijn GP gehad.

Je moet dus met je hoofd even onder het dasboardkastje en dan zie je de ventilator moter zitten. Deze kan je losdraaien met drie torx schroeven. Vervolgens komt de behuizing van de moter met de schoepen los en kan je de blaadjes eruit halen.
Bij het weer terugplaatsen kan het zijn dat je even het luchtkanaaltje weer moet aansluiten.

Ik heb het niet zelf gezien maar van Gerben, maar het schijnt voor zich te spreken.

Veel succes ermee, indien gewenst kan ik morgen een foto schieten van waar de moter zit maar ik denk wel dat je hem vindt.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: rateltje

Bericht door Douwe »

Sunrise schreef:Motorkap open en zowel links als rechts controleren of er niks zit in de aanvoeropeningen (zwart rooster tegen de ruit). Regelmatig schoonmaken :D
Dat kan inderdaad blaadjes in het systeem voorkomen. Maar in dit geval zitten de blaadjes of blad al in het systeem en dan zit hij waarschijnlijk in de moter van de ventilator.
Wat ook kan gebeuren (en dat had Gerben ook) dat er een stuk afdichtschuim bij dat rooster wat jij bedoelt aan de (re) zijkant ontbreekt en dat je eigenlijk een grote opening hebt waardoor de blaadjes in je ventilatiesysteem komen.
Anders komen de blaadjes er alleen maar in als ze door het rooster geraken.
En dat zou je kunnen voorkomen door wat jij zegt de blaadjes regelmatig weg te halen.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: rateltje

Bericht door ExTaxi »

ik heb ook dit probleem en geen tijd om voor dit soort dingen langs de dealer te rijden.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: rateltje

Bericht door Giovanni Tutore »

Bartike heeft hier eens een hele serie van geschoten ff zoeken of ik het vind...
yep, hiero
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: rateltje

Bericht door swans »

Mooi zo'n handleiding


ik had een tijdje geleden al eens blaadjes vanonder de kap gehaald maar er gaat er altijd eentje naar binnen!


ik dank u


ik weet waar ik moet zoeken.

mag op slot!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gesloten