Gedrag van de toerenteller

Plaats reactie
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Gedrag van de toerenteller

Bericht door E34 »

Vraagje mbt de toerenteller, heb via de zoekfunctie niet iets gevonden.
Wat doet zich voor: bij snelheden van pak 'm beet 130-140km/h op de klok dan danst de toerenteller een beetje. Of zeg maar in gebied 3-3,5k rpm. Je ziet gewoon de naald zwabberen, terwijl verbruik volgens boordcomputer gelijk blijft, tevens niets raars te merken qua rijgedrag of gevoel.
Zelfde als je optrekt en dan bij circa 2k rpm aankomt, dan blijft ie even hangen om vervolgens snel verder te stijgen in de scala.
Hoe wordt die toerenteller aangestuurd? Krijgt ie een signaal/puls (indirect) via de computer en vertaalt ie dat signaal 'zichtbaar' op de toerenteller?

Vind het er maar vreemd uitzien, stoort me niet verder en zolang ik niets vreemds verder merkt lekker laten zitten ook.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Gedrag van de toerenteller

Bericht door Bennink »

Is me nooit opgevallen... heb er ook nog nooit van gehoord.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Gedrag van de toerenteller

Bericht door Giovanni Tutore »

Er zit geen bowdenkabel aan of zo dus ja puls moet wel van het CAN circuit komen. Maar dit lijkt me gewoon niet goed.
Kan overigens gewoon vuil contact zijn ergens, maar dat zou ik mijn dealer fijn laten uitzoeken.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Gedrag van de toerenteller

Bericht door scoop »

Het in kleine stapjes verspringen van de snelheidsmeter (niet de toerenteller) bij acceleratie is me wel eens opgevallen, maar ik heb zoiets vergelijkbaars nog nooit gezien bij constante snelheden.
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Gedrag van de toerenteller

Bericht door E34 »

Binnenkort toch even bij de dealer langs voor een navikaart van frankrijk, laat ik meteen wel eens kijken hiernaar.
Vandaag deed ie het wel, alleen ietsjes minder.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: Gedrag van de toerenteller

Bericht door Mike »

scoop schreef:Het in kleine stapjes verspringen van de snelheidsmeter (niet de toerenteller) bij acceleratie is me wel eens opgevallen, maar ik heb zoiets vergelijkbaars nog nooit gezien bij constante snelheden.
dat heb ik bij mijn beide GP's gehad, maar bij constante snelheden niet.
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Gedrag van de toerenteller

Bericht door E34 »

Vanochtend bij de dealer geweest om tevens naar de ASR/ESP/HH te laten kijken ivm sporadische foutmeldingen, maar die gaf er niets aan te kunnen doen.
Ze hebben even gekeken maar schijnt normaal te zijn zeiden ze, iig niet iets wat ze kunnen veranderen. Lijkt er wel op alsof het soms iets minder en soms iets meer is dat de toerenteller dit doet. Maar je ik vind het goed en stoor me er verder niet aan, zolang de rest het maar blijft doen :wink:
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Plaats reactie