verbruik van de grande punto 1.3 jtd

CAN1.3jtd 90pk
Berichten: 7
Lid geworden op: za jan 22, 2011 16:47

verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door CAN1.3jtd 90pk »

Groet iedereen .. heb sinds een paar dagen een Grande Punto 1.3 jtd en zou iemand my willen verklaren hoe het dat tie zo veel verbruikt ., Benzine teller staat nu op de helft en heb nog maar 300 Kilometer gereden ..... BoordComputer geeft 13.7 verbruik aan ,,,, DAT IS TOCH NIET NORMAAL HIJ ZOU 1 OP 20 MOETEN RIJDEN ,,,, kan iemand my vertellen dat er mee aan de hand is ........? ? dank U
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door evotaxfree »

hoi en welkom hier.

gebruik de zoekfunctie maar eens.
er zijn diverse topics over het verbruik van de 1,3 jtd en multijet.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door Sunrise »

...zoek..., ...zoek..., klik, of deze klik, of deze klik, of... ~]
CAN1.3jtd 90pk
Berichten: 7
Lid geworden op: za jan 22, 2011 16:47

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door CAN1.3jtd 90pk »

JA EN BEN HET ALLEMAAL AAN HET LEZEN ., MAAR LEES NERGEN EGT WAAR AAN HET LIGT ,.,,, EN WAT ER VERVANGEN MOET WORDEN OFZO ...... IEDEREEN HEEFT HET ER MAAR oVER ....... MAAR NIEMAND ZEGT PROBLEEM OPGELOST EN HIJ RIJD WEER 1OP 21
????
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door Evo-Erik »

zonder capslock kunne we het ook wel lezen hoor. :roll:

Je geeft zelf 0,0 info, dus hoe kunnen we je dan helpen?

Ben je al bij de dealer geweest, wat zei die, welke 1.3JTD heb je hoeveel km's, wat voor een wielen etc. etc. etc.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door evotaxfree »

ja,inderdaad.
is dan toch duidelijk!?
kennelijk heeft niemand een oplossing.
een nieuw topic openen heeft dan geen zin,beter is om je vraag in een bestaand topic te stellen en je ervaring daar met anderen te delen.
heb zelf ook een 1.3 mjet,ook bij mij is het verbuik niet zoals opgegeven.
heb er vrede mee,gedeelde smart is halve smart.
wanneer iedereen het heeft is het geen defect,maar meer een eigenschap.

o ja,je caps lock staat aan!

edit:chips,evo-erik zit er net tussen.
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door Evo-Erik »

Aan zijn forumnaam te zien betreft dit een 90pk-er
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
CAN1.3jtd 90pk
Berichten: 7
Lid geworden op: za jan 22, 2011 16:47

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door CAN1.3jtd 90pk »

Een Fiat Grande Punto 1.3 JTD Active met standaart Banden heb ik ,. en is al de 2de volle tank ..... vind het egt veel gebruiken hoor.. mooie praatje van 1 op 21 gedoe ,,, pffff maar ja , OOK vreemd dat niemand weet waar aan het ligt egt Grande Punto Liefhebber hier uhmm ... beter een 1.9 jtd denk ik zo ..... heb een 1.3jtd gekocht in de hoop dat tie zuinig zou zijn .....
mark123
Nuovo Arrivato
Berichten: 88
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 16:16

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door mark123 »

Misschien je rijstijl is aanpassen en de forum regels doorlezen?
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door Evo-Erik »

CAN1.3jtd 90pk schreef:Een Fiat Grande Punto 1.3 JTD Active met standaart Banden heb ik ,. en is al de 2de volle tank ..... vind het egt veel gebruiken hoor.. mooie praatje van 1 op 21 gedoe ,,, pffff maar ja , OOK vreemd dat niemand weet waar aan het ligt egt Grande Punto Liefhebber hier uhmm ... beter een 1.9 jtd denk ik zo ..... heb een 1.3jtd gekocht in de hoop dat tie zuinig zou zijn .....
Misschien moet je de handrem er eens afhalen, dat wil wel eens helpen.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Kars
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: di jun 08, 2010 19:04
Locatie: Deventer

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door Kars »

CAN1.3jtd 90pk schreef:Een Fiat Grande Punto 1.3 JTD Active met standaart Banden heb ik ,. en is al de 2de volle tank ..... vind het egt veel gebruiken hoor.. mooie praatje van 1 op 21 gedoe ,,, pffff maar ja , OOK vreemd dat niemand weet waar aan het ligt egt Grande Punto Liefhebber hier uhmm ... beter een 1.9 jtd denk ik zo ..... heb een 1.3jtd gekocht in de hoop dat tie zuinig zou zijn .....
Met hoeveel toeren schakel je normaal? Ik vermoed dat je iedere keer flink doortrekt in de toeren en dan gaat het verbruik héél snel omhoog. MAW misschien je rijstijl aanpassen?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door Bennink »

CAN1.3jtd 90pk schreef:Benzine teller staat nu op de helft
ROFL dat is niet best :-D Ik hoop dat ik wel een dieselteller krijg in mijn Multijet.

De GP's staan, zoals op dit forum en in de media te lezen is, niet bekend om hun zuinigheid. Het verbruik kun je niet van een halve tank benzine/diesel vaststellen. Er zijn natuurlijk veel factoren en de grootste factor die nu voor het hoge verbruik zorgt is de temperatuur. Probeer je tankbeurten elke keer vast te leggen in Spritmonitor, dan kun je precies zien of het structureel is. Je kunt zelfs met andere rijders met dezelfde motor vergelijken.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door Maarten »

CAN1.3jtd 90pk schreef:Een Fiat Grande Punto 1.3 JTD Active met standaart Banden heb ik ,. en is al de 2de volle tank ..... vind het egt veel gebruiken hoor.. mooie praatje van 1 op 21 gedoe ,,, pffff maar ja , OOK vreemd dat niemand weet waar aan het ligt egt Grande Punto Liefhebber hier uhmm ... beter een 1.9 jtd denk ik zo ..... heb een 1.3jtd gekocht in de hoop dat tie zuinig zou zijn .....
Zoals je overal kunt lezen zijn de verbruiksgegevens die tegenwoordig opgegeven worden erg geflatteerd. 1 op 13 is wel erg veel, maar afhankelijk van je rijstijl best mogelijk. Zoals al gevraagd: hoe rij je, altijd volgas, bij hoeveel toeren schakel je, rij je vooruitkijkend of is het gasgeven tot het laatste moment en dan vol in de ankers?
Ook zou ik van aflezen van de brandstofmeter geen verbruik willen berekenen. Je verbruik bereken je door het aantal kilometers dat je gereden hebt te delen door het aantal liters dat je hebt getankt.

En... het is echt, niet egt.
CAN1.3jtd 90pk
Berichten: 7
Lid geworden op: za jan 22, 2011 16:47

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door CAN1.3jtd 90pk »

tJa , is zo dat ik wel by die 3000 toeren schakel .,maar dat zou wel normaal moeten zijn tog ... want verder dan de 3500 toeren ga tie ook niet ,,,, maar dan nog ,,, Ik heb hier voor een Polo sdi 2002 gereden en zat altijd op de 1/17 en dat met een 1.9 sdi ... dacht zoals ik al eerder aangaf dat de 13.jtd wel erg zuinig zou zijn ,, al maak je 3000 toeren ,,,, WORD 1/21 gezegt ... stel dat je wat sneller op trek enal , dan nog zou je die 1/15 moeten halen op ze minst .. maarja dus niet
Kars
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: di jun 08, 2010 19:04
Locatie: Deventer

Re: verbruik van de grande punto 1.3 jtd

Bericht door Kars »

CAN1.3jtd 90pk schreef:tJa , is zo dat ik wel by die 3000 toeren schakel .,maar dat zou wel normaal moeten zijn tog ... want verder dan de 3500 toeren ga tie ook niet ,,,, maar dan nog ,,, Ik heb hier voor een Polo sdi 2002 gereden en zat altijd op de 1/17 en dat met een 1.9 sdi ... dacht zoals ik al eerder aangaf dat de 13.jtd wel erg zuinig zou zijn ,, al maak je 3000 toeren ,,,, WORD 1/21 gezegt ... stel dat je wat sneller op trek enal , dan nog zou je die 1/15 moeten halen op ze minst .. maarja dus niet
Schakelen bij 3000 toeren is in mijn ogen wel heel erg hoog hoor en dat verklaart ook jouw hoge verbruik. Zelf schakel ik iets hoger dan de shiftindicator aangeeft, maar zelden hoger dan 1750 toeren!! Is toch bijna de helft van wat jij doet en ik haal tot nu toe daarmee vrij makkelijk 1:20... zie mijn onderschrift. Als ik met het verkeer mee moet komen dan trek ik wel eens door tot 3000 toeren, maar dat is echt meer uitzondering dan normaal !
Plaats reactie