Ruitensproeier Voorruit

GV
Berichten: 6
Lid geworden op: di aug 01, 2006 16:11
Locatie: Tegelen

Ruitensproeier Voorruit

Bericht door GV »

Hebben jullie dit ook. Als ik met de ruitensproeier op de voorruit spuit dan spuit de sproeikop aan de bestuurderszijde tegen de arm van de wisser aan. De sproeikop aan de passagierszijde spuit gewoon tegen de ruit aan.
Dit alles als de wissers stil staan. Schijnbaar zijn de sproeikopjes niet verstelbaar en heb ik pech gehad. Dus alleen maar sproeien als de wissers aan het werk zijn.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door hannes »

GV schreef:Hebben jullie dit ook. Als ik met de ruitensproeier op de voorruit spuit dan spuit de sproeikop aan de bestuurderszijde tegen de arm van de wisser aan. De sproeikop aan de passagierszijde spuit gewoon tegen de ruit aan.
Dit alles als de wissers stil staan. Schijnbaar zijn de sproeikopjes niet verstelbaar en heb ik pech gehad. Dus alleen maar sproeien als de wissers aan het werk zijn.
heb ik geen last van GV.
toevallig vanmiddag nog gebruikt, en het mooie is ook nog dat je kunt sproeien zonder dat de wissers automatisch gaan wissen.
was ik me bij de citroen altijd over aan het ergeren, die veegde het als het op de ruit kwam direct weer weg en gelukkig gebeurd dat bij de GP niet.
kun je hem handmatig bedienen hierdoor kan de vloeistof zich eerst goed verdelen op de ruit.
GV
Berichten: 6
Lid geworden op: di aug 01, 2006 16:11
Locatie: Tegelen

Bericht door GV »

Inderdaad Hannes, eerst de vloeistof laten verdelen en hierna pas wissen. Helaas komt de vloeistof niet verder dan de arm van de wisser.
Bedankt voor je reactie. GV
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Zit er niet iets van vuil in de sproeikop waardoor ie verkeerd mikt? Zo te horen mikt ie te laag.

Daar moet wel wat aan te doen zijn. Vroegah was het pielen met een naaldje om de spuitmond te richten. Dat zal nu nog wel zo zijn.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door joedelta »

hannes schreef: heb ik geen last van GV.
toevallig vanmiddag nog gebruikt, en het mooie is ook nog dat je kunt sproeien zonder dat de wissers automatisch gaan wissen.
was ik me bij de citroen altijd over aan het ergeren, die veegde het als het op de ruit kwam direct weer weg en gelukkig gebeurd dat bij de GP niet.
kun je hem handmatig bedienen hierdoor kan de vloeistof zich eerst goed verdelen op de ruit.
tenzij je een regensensor hebt en die staat aan (en dat is standaard bij mij dus)....vervelende luxe allemaal.... :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:Zit er niet iets van vuil in de sproeikop waardoor ie verkeerd mikt? Zo te horen mikt ie te laag.

Daar moet wel wat aan te doen zijn. Vroegah was het pielen met een naaldje om de spuitmond te richten. Dat zal nu nog wel zo zijn.
Bij mijn vorige FIAT's zat aan de zijkant van iedere sproeikop een soort plastic schroef waarmee je kon richten. Helaas zijn ze daar van af gestapt, maar gelukkig zijn mijn ruitensproeiers goed afgesteld.
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door Peter_R »

hannes schreef:
GV schreef:Hebben jullie dit ook. Als ik met de ruitensproeier op de voorruit spuit dan spuit de sproeikop aan de bestuurderszijde tegen de arm van de wisser aan. De sproeikop aan de passagierszijde spuit gewoon tegen de ruit aan.
Dit alles als de wissers stil staan. Schijnbaar zijn de sproeikopjes niet verstelbaar en heb ik pech gehad. Dus alleen maar sproeien als de wissers aan het werk zijn.
heb ik geen last van GV.
toevallig vanmiddag nog gebruikt, en het mooie is ook nog dat je kunt sproeien zonder dat de wissers automatisch gaan wissen.
was ik me bij de citroen altijd over aan het ergeren, die veegde het als het op de ruit kwam direct weer weg en gelukkig gebeurd dat bij de GP niet.
kun je hem handmatig bedienen hierdoor kan de vloeistof zich eerst goed verdelen op de ruit.
zal vast wel ergens in het boekje staan, maarruh hoe doe je dat dan? want als ie sproeit wist ie ook gelijk bij mij.
joedelta

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door joedelta »

Peter_R schreef: zal vast wel ergens in het boekje staan, maarruh hoe doe je dat dan? want als ie sproeit wist ie ook gelijk bij mij.
In het boekje staat er volgens mij 1 zin over, iets inde zin van: de ruitensproeiers kunnen versteld worden.....maar er staat niet bij hoe dat moet. :?
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door johnb »

GV schreef:Hebben jullie dit ook. Als ik met de ruitensproeier op de voorruit spuit dan spuit de sproeikop aan de bestuurderszijde tegen de arm van de wisser aan. De sproeikop aan de passagierszijde spuit gewoon tegen de ruit aan.
Dit alles als de wissers stil staan. Schijnbaar zijn de sproeikopjes niet verstelbaar en heb ik pech gehad. Dus alleen maar sproeien als de wissers aan het werk zijn.
Vloeistof komt bij mij niet hoger dan de ruiterwissesarmen: kan de sproeiers niet vertstellen.
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

:roll: Ja, heb ik ook. Reuze irritant. Bij de garage vertelden ze dat dit niet kon worden versteld. Zodra iemand weet hoe dit moet, mag hij/ zij dit op de meeting verstellen....
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik heb er ook last van.

Hoe regel je trouwens dat je wissers niet automatisch gaan als je sproeit?
Ik vind het overigens wel relaxed dat als je klaar bent hij nog even 1 extra veeg doet.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door hannes »

Peter_R schreef:[
zal vast wel ergens in het boekje staan, maarruh hoe doe je dat dan? want als ie sproeit wist ie ook gelijk bij mij.
niks apparts Peter.
trek de hendel naar me toe en als er genoeg vloeistof op de ruit gespoten is duw ik de hendel éénmaal ( of vaker als nodig) omhoog.
Gebruikersavatar
Tiswaa
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za apr 01, 2006 11:03

Bericht door Tiswaa »

Vandaag terug geweest naar de dealer met een een lijstje klachten waaronder het niet kunnen verstellen van de ruitesproeiers, volgens de dealer is het wachten op een modificatie -of mee leren leven-
joedelta

Bericht door joedelta »

Tiswaa schreef:Vandaag terug geweest naar de dealer met een een lijstje klachten waaronder het niet kunnen verstellen van de ruitesproeiers, volgens de dealer is het wachten op een modificatie -of mee leren leven-
Bedoeld je dealer hiermee dat er een modificatie aan gaat komen?
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Tiswaa schreef:Vandaag terug geweest naar de dealer met een een lijstje klachten waaronder het niet kunnen verstellen van de ruitesproeiers, volgens de dealer is het wachten op een modificatie -of mee leren leven-

wachten op een MODIFICATIE voor de RUITENSPROEIER :lol: :lol: :lol:
het moet niet gekker gaan worden bij Fiat.

krijg je straks nog een modificatie voor de Grande Punto :wink:
Plaats reactie