Rechts geen geluid met Blue & Me .. storende radio

Plaats reactie
ivor
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: vr okt 29, 2010 13:05

Rechts geen geluid met Blue & Me .. storende radio

Bericht door ivor »

Hoi!

Ik kwam recent bij een (op zich goed bekend staande) cardaudio specialst met de vraag wat aan 't brakke geluid v/d pevo te doen.
Sindsdien is het 1 groot drama!

Ze hebben alle speakers vervangen door een beter model, filtertje geplaatst, subwoofer in de achterbak geplaatst en de isolatie uit de deuren vervangen met dynamat.

In de eerste week:
- viel geluid rechts-achter weg, bleek dat de speaker contact maakte met 't metaal v/d deur.. opgelost door inbouwclub
- viel geluid rechts-voor & achter weg, maar alleen bij Blue & Media mediplayer, niet bij CD of radio. inbouwclub kon het niet oplossen
- Ook al direct storing op de radio, bij zenders die niet extreem krachtig uitzenden (b.v. radio 4).. Soort onregelmatige pulsjes/tikjes, alleen wanneer ik rij.. Zou volgens inbouwer door de sluiting van speaker rechtsachter kunnen komen

In de tweede week:
- geluid links-voor viel weg (tweeter bleef werken)
- Naar de dealer, die kwam er achter dat links-voor de draadjes van de speaker af lagen (!!) en wist B&M probleem op te lossen met harde reset, storing op de radio bleef (moest maar terug naar inbouw club)

Daarna 1 week goed rondgereden, wou deze week naar de storing op de radio laten kijken

Vandaaag: gehele rechterkant weer dood in B&M mediaplayer mode!

ARGH! Morgen dan maar weer naar de inbouwer en daarna naar de dealer voor een nieuwe reset..

Maar om te voorkomen dat ik elke week bij de dealer sta vroeg ik me af of er iemand hier is die een idee kan hebben wat dit veroorzaakt?
Op de 1 of andere manier treed een beveiliging van B&M in werking ofzo? 3 v/d 4 deuren zijn nu voor een 2e keer open geweest, dus ik zou denken dat of de 4e deur, of voedings/aansluitingspunt v/d subwoofer het probleem moet zijn? Afkoppelen v/d woofer heeft geen effect overigens..

Ook storing op de radio is voor mij een mysterie.. het lijkt geen onsteking oid, daarvoor is het te onregelmatig..

Help!
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Rechts geen geluid met Blue & Me .. storende radio

Bericht door Giovanni Tutore »

Ik heb geen B&Me maar na een speaker upgrade begon ik mijn ontsteking te horen :idea: eruit met de fabrieksradio en een fijne JVC en niks geen last mee. Helaas voor je B&Me :oops: (dat komt dus door de CANbus, die stoort :!: )
ivor
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: vr okt 29, 2010 13:05

Re: Rechts geen geluid met Blue & Me .. storende radio

Bericht door ivor »

Kan de canbus storen op de radio? Da's toch een apart circuit?

Vrijdag weer naar de inbouwer.. ben benieuwd..

Wbt wegvallen v/h rechterkanaal van de B&M ben ik er nu achter dat het meestal gebeurt als ik over een drempel rij.. vermoed toch sluiting ergens..
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Rechts geen geluid met Blue & Me .. storende radio

Bericht door Giovanni Tutore »

De Stroom komt naar je Head Unit via het CANbus circuit ~]
Plaats reactie