Fiat GP 1.4 16V 09/2006

Gesloten
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Fiat GP 1.4 16V 09/2006

Bericht door ElSjiepo »

Hoi menschen,

Zoals in een ander topic vermeld, zit mijn GP momenteel met een motorstoring/technische problemen. Zoals niet vermeld, maar wel waar, zit ik momenteel zonder enig geld om 'm te laten repareren. Ik wil dus even polsen hoeveel m'n auto nog op zou leveren (ongeveer) als ik 'm verkoop. Hopelijk kan ik daarna een goedkopere auto kopen en zo toch auto te kunnen blijven rijden... Anyway:

The facts:
Fiat Grande Punto
Bouwjaar sept. 2006
29940km
1.4 16V 95pk
6 bak
Crossover Black
Sport uitvoering (met oranje accenten in interieur)
Interscope
Lederen stuurwiel/pookknop
Dual Climate control
17" Dezent A lichmetaal (met 215/40/17 Maxxis banden met ~7000km erop)
15" lichtmetaal (met 195/65/15 Fulda winterbanden met ~4000km erop)
Beurt gehad bij 21.000km ofzo (dus nog 21.000km tot de volgende beurt)
APK tot en met augustus 2009

Afbeelding

Hoeveel zou dat ongeveer op moeten kunnen brengen? Ik baal er echt van. Koop je van je zuurverdiende geld een auto van 12.000eu, in 4 maanden 380eu onderhoud en nu dit ook nog... :S

Als iemand nu een fatsoenlijk bod wil doen word dat natuurlijk overwogen... :cry:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Fiat GP 1.4 16V 09/2006

Bericht door Señor Sjon »

Wil je een advies of wil je de auto verkopen? Anders moet ik hem verplaatsen naar de Marktplaats.


Ik weet niet wat er precies mee aan de hand is, in het andere topic kom ik niet verder dan dat er een lampje heeft gebrand. Als ik jou was lijkt mij repareren altijd voordeliger dan verkopen en een boel geld afschrijven.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Fiat GP 1.4 16V 09/2006

Bericht door ElSjiepo »

Voorlopig alleen een advies...
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Fiat GP 1.4 16V 09/2006

Bericht door ElSjiepo »

Eventjes updaten:

Nadat het lampje (van het motormanagement) nog vele malen is gaan branden en op wonderbaarlijke wijze vanzelf weer uit is gegaan en de auto daarvoor tot 3x toe bij de dealert is geweest (zonder kosten! :-] ), wilde hij eergister niet meer starten. Flink de pest in natuurlijk, kwam erachter dat ik géén sleepoog had, maar die kon ik van de dealer (Falco Alkmaar) lenen! :D Inmiddels zelf ook geen gekocht.

Anyway, de auto dus daarheen gesleept en ook daar kregen ze 'm niet aan de praat (ook niet met de 'Fiat CODE' of een andere boordcomputer erin). Nadat ze gister er de hele middag (+/- 4 uur) en vanochtend (nog eens 4 uur) mee bezig zijn geweest, doet ie het weeeeeerr! ~~

Probleem (waarschijnlijk ook voor het branden van het motormanagementlampje) was: de massakabel van de accu naar de versnellingsbak zat niet goed.... Ja jongens, bedenk het maar :wink: . Kortom, de monteurs hebben een nieuwe massakabel erin gehangen en het probleem is opgelost!! Hulde voor de monteurs van Falco Alkmaar dus! Service krijgt ook bonuspunten wat mij betreft, want gezien de tijd die ze er mee bezig waren, kneep ik 'm al een beetje voor de rekening...

Ik ben weer ontzettend gematst, want ze hebben maar 1,5 uur werkplaatstarief geschreven, dus inclusief sleepoog (13,xx eu ex btw) en de nieuwe massakabel (7,44 eu ex btw) was ik voor 190 eu klaarrrr!! :-] Uiteraard alsnog een hoop geld, maar gezien de tijd die ze erin hebben gestoken en de voorgaande keren dat ik er ben geweest (zonder kosten!) lijkt het mij geen slechte prijs. Ik ben weer een gelukkig GP-rijder. -]

Ohja, dit draadje mag op slot, want voorlopig word ie niet meer verkocht! ~~
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat GP 1.4 16V 09/2006

Bericht door Patrick »

Dat van een slechte massakabel herken ik wel, ik heb dit in 2008 gehad (week voor de utrecht GPC meeting destijds)...

Goed te horen dat je GP het weer helemaal doet! :)
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: Fiat GP 1.4 16V 09/2006

Bericht door walpunto »

gelukkig voor een redelijk bedrag weer opgelost
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Fiat GP 1.4 16V 09/2006

Bericht door Señor Sjon »

Op verzoek van TS een slotje.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gesloten