Tom Tom en Nokia

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wimk
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 15:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Tom Tom en Nokia

Bericht door wimk »

Vandaag heb ik mijn Evo in ontvangst mogen nemen.

gelijk met de tomtom aan de gang gegaan.
Een hele dikke gebruiks aanwijzing maar niet overal even duidelijk.
Ik heb eerst mijn telefoon gekoppeld aan de blue & me, perfect.
Toen de TomTom gekoppeld aan de Blue & me ook goed.
Maar dan gooit hij de nokia er uit, maak je dan weer verbinding met de nokia, gooit hij de tomtom eraf.
Doe ik iets fout?


Groet Wim
Wim,
Punto Evo MultiJet 85 Wit, 5 deurs, Cool & Blue pakket, achterspoiler, lederen stuurwiel, ambient light.
[/bgcolor]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Supersquirrell
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00
Locatie: Blijham

Re: Tom Tom en Nokia

Bericht door Supersquirrell »

Ik zou zeggen spit de gebruiksaanwijzing nog een keer door.
Ik laat dit allemaal doen bij de dealer, ik koop een auto met die opties en dan moeten zij het ook maar voor elkaar maken vind ik.
Wat je fout doet weten vast nog niet zo veel want hij is er nog maar net.
Trouwens is de tomtom al leverbaar voor de blue en me? Bij mijn dealer was hij er nog niet.
Wens je veel leuke kilometers met het systeem. Kan niet wachten om het bij mij uitteproberen.
wimk schreef:Vandaag heb ik mijn Evo in ontvangst mogen nemen.
gelijk met de tomtom aan de gang gegaan.
Een hele dikke gebruiks aanwijzing maar niet overal even duidelijk.
Ik heb eerst mijn telefoon gekoppeld aan de blue & me, perfect.
Toen de TomTom gekoppeld aan de Blue & me ook goed.
Maar dan gooit hij de nokia er uit, maak je dan weer verbinding met de nokia, gooit hij de tomtom eraf.
Doe ik iets fout?


Groet Wim
Als het regent in november, komt kerstfeest in december.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Tom Tom en Nokia

Bericht door jpkramer »

Volgens mij kun je maar 1 apparaat tegelijk koppelen met Blue & Me.
Systeem kan meerdere apparaten onthouden en ik denk dat Blue & Me zal kiezen voor het apparaat dat je als eerste aangemeld hebt op het moment dat meerdere apparaten beschikbaar zijn.
Gebruikersavatar
wimk
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 15:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Tom Tom en Nokia

Bericht door wimk »

jpkramer schreef:Volgens mij kun je maar 1 apparaat tegelijk koppelen met Blue & Me.
Systeem kan meerdere apparaten onthouden en ik denk dat Blue & Me zal kiezen voor het apparaat dat je als eerste aangemeld hebt op het moment dat meerdere apparaten beschikbaar zijn.

Daar lijkt het wel op als ik de Nokia activeer stopt de tomtom en anders om.

Maar volgens de gebruiksaanwijzing moet je via de tomtom kunnen bellen.
De gebruiksaanwijzing heb ik door genomen, veel letters weinig wol.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Wim
Wim,
Punto Evo MultiJet 85 Wit, 5 deurs, Cool & Blue pakket, achterspoiler, lederen stuurwiel, ambient light.
[/bgcolor]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Tom Tom en Nokia

Bericht door Evo-Erik »

Is het niet zo dat je verbinding moet maken tussen de telefoon en de Tomtom ipv tussen de telefoon en de blue en me
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
wimk
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 15:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Tom Tom en Nokia

Bericht door wimk »

In de instructie staat nadrukkelijk dat je eerst de telefoon bij de auto moet aanmelden.
Dan pas de TomTom.
Bij het aanmelden van de TomTom zegt de computer wel dat de telefoon (TomTom) gekoppeld is.
Je kunt de telefoon wel bij de TomTom aanmelden maar dan mis je de functies van Blue&me,
en maak je geen gebruik van de auto speakers en mic.

Wim
Wim,
Punto Evo MultiJet 85 Wit, 5 deurs, Cool & Blue pakket, achterspoiler, lederen stuurwiel, ambient light.
[/bgcolor]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Tom Tom en Nokia

Bericht door Evo-Erik »

Op naar de dealer dan!!!! Ik vind dat beide tegelijkertijd aangemeld moeten kunnen zijn anders hebben ze ons mooi genept bij de verkoop.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
wimk
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 15:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Tom Tom en Nokia

Bericht door wimk »

Net even een ander type Nokia geprobeerd.
Je kunt dus wel en een telefoon en je TomTom koppelen.
Dan kun je en via Blue&me en via je TomTom bellen.
Probleem zit dus waarschijnlijk in mijn Nokia 6303.

Wim
Wim,
Punto Evo MultiJet 85 Wit, 5 deurs, Cool & Blue pakket, achterspoiler, lederen stuurwiel, ambient light.
[/bgcolor]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart_da_Man
Berichten: 4
Lid geworden op: vr mei 14, 2010 5:07
Locatie: Amersfoort

Re: Tom Tom en Nokia

Bericht door Bart_da_Man »

Ook wij (mijn vrouw en ik) hadden een interessant probleem.
Sinds kort (oktober 1010) zijn we in het bezit van een Pevo met Blue en Me plus de geïntegreerde TomTom.
Al langer zijn we allebei in het bezit van een Nokia E71.

Maar wat we ook probeerden, alleen mijn Nokia werkte prima samen met Blue en Me en met de TomTom.
Zodra ik haar Nokia aanmeldde, werkte het prima totdat de spanning van de auto eraf ging. Daarna kwam er met geen mogelijkheid meer een verbinding tot stand.

In een andere draad las ik dat iemand problemen had met zijn iPhone 4; een tip daar was het telefoonboek niet te kopiëren (of, zoals de Fiat computerdame het noemt, “koppiëren”).
Dus dat maar ‘ns geprobeerd. En dan werkt ook haar Nokia prima. Het is alleen niet handig natuurlijk, zonder telefoonboek.

Ik ben ermee naar de dealer gegaan, die kwam niet verder dat het aan de telefoon moet liggen. Het KPN business center bij ons om de hoek wist zeker dat het aan de Fiat moet liggen.

Nou, na avonden lang klooien ben ik er uit.
Ik heb via Nokia Ovi Suite eerst een back/up gemaakt natuurlijk, daarna al haar contacten uit de telefoon gesmeten en tenslotte al mijn contacten in haar telefoon geplaatst.

Daarna op het stuur de Windows knop ingedrukt, via instellingen, gebruikersgegevens, wis alles en 1 voor 1 de TomTom, haar telefoon en tenslotte mijn telefoon aangemeld.

En dan werkt alles prima! :-]

Conclusie: haar telefoonboek is corrupt. Het zal haar een paar avondjes kosten om ze er weer 1 voor 1 in te typen, maar ze kan gelukkig hands-free bellen. .)
Punto Evo MultiJet 85 Chemical Grey, 5 deurs, Bordeaux interieur incl. ambient light, Cool & Blue, TomTom, Dynamic Plus, achterspoiler, sideskirts, getinte ramen achter, afneembare trekhaak en bagagenet in kofferbak.
En… Keycovers Stars!
Plaats reactie