Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Hoi,
Afgelopen week mijn eerste ritje Oostenrijk gemaakt.
Gereden op Zondag hierdoor geen vrachtverkeer en bijna 90% op de cruisecontrol.
Verbruik was 1 op 18,5 bij gemiddeld 133km/h.
totaal 9 uur onderweg geweest en na Neurenberg even gekeken wat de top nu werkelijk was op de TomTom liep de Pevo naar de 194 km/h.
Niet slecht maar rijd dan wel niet echt comfortabel meer.
Met zo,n 140km/h op de teller was het wel goed te doen.
Het viel me alles mee.
Al met al een tevreden mens.
Nu hopen dat de terugreis Zondag ook zo verloopt.
Richard
Afgelopen week mijn eerste ritje Oostenrijk gemaakt.
Gereden op Zondag hierdoor geen vrachtverkeer en bijna 90% op de cruisecontrol.
Verbruik was 1 op 18,5 bij gemiddeld 133km/h.
totaal 9 uur onderweg geweest en na Neurenberg even gekeken wat de top nu werkelijk was op de TomTom liep de Pevo naar de 194 km/h.
Niet slecht maar rijd dan wel niet echt comfortabel meer.
Met zo,n 140km/h op de teller was het wel goed te doen.
Het viel me alles mee.
Al met al een tevreden mens.
Nu hopen dat de terugreis Zondag ook zo verloopt.
Richard
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Richard66 schreef:194 km/h
Das best hard, was het bergaf?
De mijne doet net 180 op de tellert.
- Roderick
- Membre D'Oro
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
- Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
- Contacteer:
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Kan me ook bijna niet voorstellen dat het arme beestje 194km/uur op GPS heeft gehaald, dat zijn 1.4 16v snelheden
Hij bevalt wel dus, maak ik hieruit op moooi!
Fijne rit naar huis iig ~]
Hij bevalt wel dus, maak ik hieruit op moooi!
Fijne rit naar huis iig ~]
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
194 op de GPS is inderdaad snel , mijne kreeg ik niet verder dan 172 en daar had ik veel kilometers A31 voor nodig (verbruik is dan 1:10 )). De 16v overigens hield bij mij ook al op bij 182 (bij 1:6 .. in dat opzicht is de diesel echt zuinig )
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Weet niet wat de fabrieksopgaaf is, maar het verschil in topsnelheid kan ook komen door de manier van inrijden waardoor die motor lekker los is
Maar 194 is wel serieus hard voor een 1300 diesel!
Maar 194 is wel serieus hard voor een 1300 diesel!
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Ik geef toe duurde even.
Maar wind mee zon in de rug en licht naar beneden liep zij er zo naar toe uiteindelijk.
Tot 170 gaat het erg vlot daarna is het een kwestie van volhouden.
Met name het stuk tussen Neurenberg en Greding is erg leuk daarvoor licht heuvelachtig en rechtuit.
Maar wind mee zon in de rug en licht naar beneden liep zij er zo naar toe uiteindelijk.
Tot 170 gaat het erg vlot daarna is het een kwestie van volhouden.
Met name het stuk tussen Neurenberg en Greding is erg leuk daarvoor licht heuvelachtig en rechtuit.
- Roderick
- Membre D'Oro
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
- Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
- Contacteer:
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Misschien wel zo verstandig, maar je hebt er vast geen foto van?
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Ik heb laatst een tripje gemaakt naar Oostenrijk gemaakt (Ischgl). Op de terug weg naar Zwolle, heb ik met de cc op 180 en af en toe wat harder, een gemiddelde gescoord van 1 op 9. Ik was binnen 8 uur thuis. Wat ik dan alleen ergerlijk vind is dat de tank maar 45 liter is.
Veel plezier daar...
Mvg,
Ernst
Veel plezier daar...
Mvg,
Ernst
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Fiat geeft 172km/h als top op voor de 85pk mjdE34 schreef:Weet niet wat de fabrieksopgaaf is, maar het verschil in topsnelheid kan ook komen door de manier van inrijden waardoor die motor lekker los is
Maar 194 is wel serieus hard voor een 1300 diesel!
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 2&cache=no
22 echte kilometers sneller op een vlakke weg lijkt me een beste afwijking en lijkt me niet door het inrijden te kunnen (althans, ik rijd niet als een bejaarde rond om het zo te zeggen en ik had niet het gevoel als ik nog 20km lege weg had dat hij sneller zou lopen)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
- buxol
- Avere Una Vita
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Dat scheelt al snel inderdaad, blijft leuk om de grenzen op te zoeken!Richard66 schreef:... licht naar beneden ...
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Ja, natuurlijk, het wordt pas leuk als je de (Duitse) grens opzoektbuxol schreef:Dat scheelt al snel inderdaad, blijft leuk om de grenzen op te zoeken!Richard66 schreef:... licht naar beneden ...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Ik heb zelf 171 km/h op de GPS op een vlakke weg gehaald. Maar bergaf zal het best wat harder willen, vooral omdat je wat toeren betreft geen beperking hebt, en het vermogen volgens mij ook niet hard inzakt na de 3400 1/min waar je je normale top bij haalt.
Ik heb zelf met een Passat TDI ook wel harder gereden dan de opgegeven maximum snelheid, maar dat was ook bergaf, en omdat die auto's de top pas halen rond de 4000 1/min is de fut er daarna gauw uit.
Ik heb zelf met een Passat TDI ook wel harder gereden dan de opgegeven maximum snelheid, maar dat was ook bergaf, en omdat die auto's de top pas halen rond de 4000 1/min is de fut er daarna gauw uit.
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Nee geen foto van,Roderick schreef:Misschien wel zo verstandig, maar je hebt er vast geen foto van?
Twee handjes aan het stuur.
Is namelijk geen 156SW deze bleef nog betrekkelijk rustig sturen met deze snelheid met de Pevo moet je toch echt de handjes aan het stuur houden.
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Afgelopen weekend op een vlakke snelweg 175 aangetikt, op de GPS. Zat met twee personen in de auto, airco aan, ramen dicht. Had wel het idee dat er nog een paar kilometers meer in zat, maar dik 190... nee, dat ga ik niet redden.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: Ritje Oostenrijk 1.3 MTJ
Ik rij toch vaak wel 2x per jaar richting zuid-duitsland (en verder). Uit ervaring weet ik dat je op sommige stukken 30 km/uur boven de "normale" snelheid kan rijden. Het voordeel van een diesel is dat elke afdaling een versnelling veroorzaakt die de auto vaak vasthoud.
Ik heb een auto gehad met een top van 185 in NL, in duitsland heb ik deze op 230 gekregen. Eerste afdaling 185-195, vlakke stuk 195 vasthouden, volgende afdaling weer een paar km erbij en bij de grote afdaling door tot 230, helaas meteen weer heuvel op dus weer terug naar de 185
Mijn GP haalt 173 km/uur (GPS) bij 4000 km met 4 man, staan nu op bijna 7000 dus zal wel iets sneller kunnen/gaan.
Ik heb een auto gehad met een top van 185 in NL, in duitsland heb ik deze op 230 gekregen. Eerste afdaling 185-195, vlakke stuk 195 vasthouden, volgende afdaling weer een paar km erbij en bij de grote afdaling door tot 230, helaas meteen weer heuvel op dus weer terug naar de 185
Mijn GP haalt 173 km/uur (GPS) bij 4000 km met 4 man, staan nu op bijna 7000 dus zal wel iets sneller kunnen/gaan.