Xenon H4

Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Xenon H4

Bericht door Giovanni Tutore »

GP1.9JTD schreef:
Giovanni Tutore schreef:Speciaal voor jou: http://www.xenon.nl/verschil-xenon-bi-xenon H4 is het type van het voetje. Zo bestaat ook H1 en H7, Henz.

En misschien versta ik je Sittards verkeerd: je Alfa's :arrow: 12v en 5w en echt waar in de GP zit ook 12v ~~ VETTE kans dat je oude weerstandjes precies dat doen in een GP als wat ze deden in je Alfa's.

Ik wens je veel geïllumineerde KM's ~]

Luister ik ben niet dom, ik weet dat de voet van punto H4 moet zijn, ik vroeg mje alleen af of het bi-xenon moet zijn of dat het ook enkel dimlicht-xenon mag zijn.
Ik ben wel dom :!: Sufgewiegd en nooit wat bijgeleerd :-] Ik kan wel op een hyperlink klikken ~~
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Xenon H4

Bericht door Roderick »

Zelfs ik had daar overheen gelezen, Gio... en ja, ik heb al een bril :shock:
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Xenon H4

Bericht door rdcmrt »

Ik heb zelf net zoals "Sunrise" sinds kort een "Well Done 6000K" xenon set en ben hier absoluut tevreden over.
Heb even wat puntjes, merendeel van de Xenon expert zelf.

- Bi-Xenon word afgeraden, het is 1 lamp en dus meer slijtage dan bij normale Xenon, maar ook storings gevoeliger.
- Hoger dan 6000K gaan word afgeraden, 8000K staat aan het begin mooi maar heb enorm veel verhalen gelezen over mensen die het blauwe lichtbeeld (veelal avond en nachtrijders) kort na aanschaf spuug en spuugzat werden.
- Stadslicht ledjes werken niet op de GP (en de Pevo), op het forum heb ik gelezen dat mensen tot 3 setjes CAN-BUS ledjes geprobeerd hebben, maar zonder succes.
Zelf hebben we bij de Xenon expert CAN-BUS ledjes geprobeerd en ook niet aan de praat gekregen (de welbekende "Controleer parkeerverlichting" melding).

Hoop je toch nog wat extra info gegeven te hebben.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Xenon H4

Bericht door Roderick »

rdcmrt schreef:- Bi-Xenon word afgeraden, het is 1 lamp en dus meer slijtage dan bij normale Xenon, maar ook storings gevoeliger.
Dat ze storings gevoeliger zijn, kan ik absoluut begrijpen..
Maar dat ze meer slijten, daar geloof ik niks van.. Ja, tenzij je de hele dag met grootlicht rijd ;) Bi-xenon staan net zo lang aan als gewone Xenon lampen, alleen wanneer de gewone xenon een halogeen spot aanzet voor grootlicht, zal er verschil zijn.. (vergeet niet, xenon lichtbeeld bij grootlicht is waarschijnlijk beter dan met de halogeen spot.. Wat mij betreft hoef je om deze 2 redenen, behalve de betrouwbaarheid, niet de keuze van je type xenon te laten afhangen :))
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Xenon H4

Bericht door rdcmrt »

Aangezien de verkoper van de Xenon dit aangaf heb ik het hier ook aangegeven.
Als de keus Bi-Xenon word of is, vind ik dat prima. Let wel dat het wel degelijk lampen van "andere" kwaliteit zijn dan normale xenon lampen.

De langdurigheid zou gebaseerd zijn op het feit dat de lamp zelf beweegt om groot licht te creëren, dit zou slecht zijn voor de lamp/xenon gassen.
Over het laatste punt hadden we op 3 april ook een kleine discussie, of dit überhaupt waar is/zou zijn.

Ik zeg dus alleen dat Bi-Xenon in principe afgeraden word, je er amper gebruik van maakt, het storings gevoeliger is en zelfs door verkopers afgeraden word terwijl Bi-Xenon toch duurder is en meer winst is voor de verkoper.
Voor mij genoeg redenen om niet voor Bi-Xenon te kiezen.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
GP1.9JTD
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: do jan 20, 2011 10:05
Locatie: Sittard

Re: Xenon H4

Bericht door GP1.9JTD »

rdcmrt schreef:Aangezien de verkoper van de Xenon dit aangaf heb ik het hier ook aangegeven.
Als de keus Bi-Xenon word of is, vind ik dat prima. Let wel dat het wel degelijk lampen van "andere" kwaliteit zijn dan normale xenon lampen.

De langdurigheid zou gebaseerd zijn op het feit dat de lamp zelf beweegt om groot licht te creëren, dit zou slecht zijn voor de lamp/xenon gassen.
Over het laatste punt hadden we op 3 april ook een kleine discussie, of dit überhaupt waar is/zou zijn.

Ik zeg dus alleen dat Bi-Xenon in principe afgeraden word, je er amper gebruik van maakt, het storings gevoeliger is en zelfs door verkopers afgeraden word terwijl Bi-Xenon toch duurder is en meer winst is voor de verkoper.
Voor mij genoeg redenen om niet voor Bi-Xenon te kiezen.

Oke dat is duidelijk, maar als je voor mono gaat, dan heb je geen groot licht meer, toch?
Groot licht is nodig voor apk, dus bij apk normale lampjes erin?
Gebruikersavatar
Fox-Racing
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 12:33
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: Xenon H4

Bericht door Fox-Racing »

Ik heb zelf H4 bi-xenon erin.. maar zoals al gezegd wordt.. je gebruikt groot licht bijna nooit
dus ik maak me ook niet druk over extra slijtage.

ipv ledjes weerstanden en canbus moeilijkheden gebruik ik blauw gecoatte steek lampjes (kosten €3,95 bij Autostyle)

Afbeelding

deze steek lampjes hebben s' avonds een blauwe gloed... waardoor ze perfect bij xenon 6000k passen

Afbeelding
Grande Punto 1.4 16v Sport | Facebook | Twitter | LinkedIn | Website
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Xenon H4

Bericht door rdcmrt »

GP1.9JTD schreef:Oke dat is duidelijk, maar als je voor mono gaat, dan heb je geen groot licht meer, toch?
Groot licht is nodig voor apk, dus bij apk normale lampjes erin?
Nee hoor, voor groot licht zit er een halogeen lampje op voor de APK goedkeur.
Geen lampjes wissel nodig ;)
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
GP1.9JTD
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: do jan 20, 2011 10:05
Locatie: Sittard

Re: Xenon H4

Bericht door GP1.9JTD »

rdcmrt schreef:
GP1.9JTD schreef:Oke dat is duidelijk, maar als je voor mono gaat, dan heb je geen groot licht meer, toch?
Groot licht is nodig voor apk, dus bij apk normale lampjes erin?
Nee hoor, voor groot licht zit er een halogeen lampje op voor de APK goedkeur.
Geen lampjes wissel nodig ;)

Ah oke, ik las namelijk dat er ook mono setjes zijn, daar zit dus geen groot licht op, maar alleen het dimlicht.
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Xenon H4

Bericht door rdcmrt »

Dat is waarschijnlijk een goedkoop setje.
Wat ook een feit is bij xenon: "goedkoop is duurkoop"

Bij de wat duurdere setjes is alles keurig geregeld en zal je als je voldoet aan alle RDW voorschriften bij de keuring of anders geen enkel probleem hebben of krijgen met xenon.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Xenon H4

Bericht door Sunrise »

rdcmrt schreef:Bij de wat duurdere setjes is alles keurig geregeld en zal je als je voldoet aan alle RDW voorschriften bij de keuring of anders geen enkel probleem hebben of krijgen met xenon.
.) .) ...de sets die "wij" hebben van Weldone zijn misschien idd. niet de goedkoopste, maar kwalitatief errugh goed.

"Ons Ma" heeft zelfs een setje in de Alfa 147, vorig jaar voor de APK heeft de garage met de RDW gebeld of het wel kon. Kregen toen als antwoord dat als het lichtbeeld bij een auto van voor 01-01-2007 goed is, er geen enkel probleem was...
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Xenon H4

Bericht door Roderick »

Inmiddels alles weer terug, gecontroleerd en een lamp vervangen.

In gebouwd en het zit zoals ik het wil, maar het lichtbeeld is wel wat vreemd.
(weet niet precies waardoor het komt en heb nog niet de moeite genomen om de gewone spots er even in te stoppen)

Wel even langs de dealer gereden om te controleren of ze nog goed stonden en dat was zo :) maar goed, ik ben benieuwd, ik post binnenkort ff een fotootje met de vraag of anderen daar ook "last" van hebben...

Last:
Toch maar even uitleggen, de koplampen van de Pevo geven nu 4 "strepen". 2 gewone lichtbeeld-strepen en daarboven nog 2, maar in mindere mate. Ik ga er vanuit dat deze strepen die boven het gewone lichtbeeld zitten, niet horen en ook storend en verblindend kunnen zijn.. Heeft iemand ook hier problemen mee? Ik vermoed dat het overigens door de chromen strip in de koplamp zelf komt en ik het niet kan oplossen..
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Xenon H4

Bericht door Roderick »

Hierbij dan de foto, is er iemand die xenon in de Pevo heeft die dit fenomeen ook heeft?

Afbeelding
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Xenon H4

Bericht door rdcmrt »

Ik weet wel dat het niet goed is, je lichtbeeld wordt ook niet netjes verstrooid/gefocust zo te zien, is 1 grote vlek.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Xenon H4

Bericht door Giovanni Tutore »

Da's van te dichtbij geredeneerd :wink: die 2de vlek valt onder strooi licht 8) dat super witte ziet er goed afgesteld uit.
Plaats reactie