V power diesel 1.3 Multijet

Durk
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: di mar 01, 2011 18:27

V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door Durk »

Heb net afgelopen zaterdag voor het eerst m'n nieuwe GP 1.3 multijet getankt nadat ik ongeveer 800 km op een (volle) tank heb gereden. Dit vanaf de dag dat ik hem bij de dealer had opgehaald. Ik dacht laat ik de auto meteeen maar eens verwennen, en heb er Shell V power diesel ingegooid. Ik kreeg er net geen 36 liter in. Volgens de boordcomputer rij ik 1:28 dit is te optimistisch, werkelijk verbruik is denk ik 1:22 of daaromtrent.
Maar waar ik nu eigelijk benieuwd naar ben: zijn er meer mensen die V power diesel met hun Multijet tanken, en wat is hun ervaring hiermee? Ik had zelf namelijk het idee dat de motor vanochtend bij het starten razendsnel aansloeg. Verder lijkt het of de motor onderin iets meer trekkracht heeft, maar dit kan ook verbeelding zijn. Als je op internet zoekt vindt je ook slechte berichten over V power, bijv. hogedrukpompen die kapot gaan omdat er geen zwavel in deze diesel zit, waardoor de brandstof slechter 'smeert' Zou het zo kunnen zijn dat dit ook voor een commonrail dieselmotor geldt? Ik kan eigenlijk niet voorstellen dat shell een brandstof verkoopt welke een dieselmotor naar de knoppen kan helpen. Mag toch aannemen dat er van te voren grondige research is gedaan?
Maar goed, heb deze berichten pas gelezen nadat ik had getankt, iemand die hier meer over weet?
sinds 11-05-2011 een GP Actual 1.3 Multijet underground grey
tim043
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 12:25
Locatie: Maastricht

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door tim043 »

Op het andere forum waar vooral bezine auto's rond reden hadden ze over de wonder benzine Bio ethanol 85 hiermee kregen sommige auto volgens zeggen 50 pk meer en wanneer de auto er op afgesteld was 100 pk maar ik geloof er weinig van bezine kan iets beinvloeden maar ik geloof niet in deze wonder getallen vooral omdat deze benzine soort maar 1,50 kost maar wat blijkt nu is super slecht voor de slangen en dergelijken. Ik denk dat het hele verhaal is dat het wel een beetje werkt maar dat het voor TUSSEN DE OREN zit en het niet daadwerkelijk veel scheelt.
|Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door Frank1986 »

Ik tank het ook wel eens, maar merk geen verschil qua vermogen en verbruik. Echter had ik hiervoor een 156 1.9 jtd daar tankte ik ook v-power mee, hierdoor had ik wel een hoger bereik dan met gewone diesel(ongeveer 60km).
Arendsoog
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: ma mar 21, 2011 2:38

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door Arendsoog »

Frank1986 schreef:Ik tank het ook wel eens, maar merk geen verschil qua vermogen en verbruik. Echter had ik hiervoor een 156 1.9 jtd daar tankte ik ook v-power mee, hierdoor had ik wel een hoger bereik dan met gewone diesel(ongeveer 60km).
Ik ben niet precies op de hoogte van de literprijs van V-Power, maar loont het wel; de meerprijs ten opzichte van de meer gereden kilometers :?:
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door Bennink »

Ik tank het niet: de baas wil alleen normale brandstoffen betalen. Ik heb in mijn eigen auto wel altijd V-Power gegooid en daar was het verschil goed merkbaar: beter starten en soepeler oppakken. De motor liep stationair ook een stuk mooier. Hij werd er volgens mij niet veel sneller van en het verbruik heb ik nooit in de gaten gehouden.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door JB2 »

Ik tank het ook wel eens, maar moet eerlijk zeggen dat ik bij V-Power nooit echt veel merk of heb gemerkt bij eerdere auto's. Daarentegen had ik altijd wel veel profijt van BP Ultimate (veel groter bereik en de motor pakt beter op. Dat is volgens mij ook de enige van die premium brandstoffen die positief uit een onafhankelijke test kwam (meen ik ooit gelezen te hebben).
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door tantepoes »

@JB2 Sparta heeft nog altijd het mooiste logo van Nederland.

V-Power en alle andere Premiums zijn klinkklare onzin. Dat is al in meerdere test is aangetoond.
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door Sunrise »

tantepoes schreef:V-Power en alle andere Premiums zijn klinkklare onzin. Dat is al in meerdere test is aangetoond.
:roll: ...dat is dan een persoonlijke mening, ikzelf ben dan waarschijnlijk "eigenwijs" maar blijf toch V-power tanken en "denken" dat het beter is voor de AGP SS :wink:
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door swans »

klik

uhu onzin!
ligt aan de auto+krachtbron!!
only if your car can appreciate the difference
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
palmo
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: vr dec 10, 2010 20:32

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door palmo »

Die koppelcurve in het filmpje, van welke van die drie auto's was dat?

Soms tank ik ook V-power en ik heb het gevoel dat mijn GP (1.3 MultiJet, 85 pk) hier vlotter mee rijdt.
Hij rijdt vlotter in lage toerentallen en reageert beter op het gaspedaal.
Ook is het verbruik iets lager (0,1 tot 0,3 liter/km).
Met excellium diesel van Total daarentegen, merk ik geen verschil.

Maar ik doe veel kilometers en het lagere verbruik compenseert de meerkost niet (in Belgie tot 10-11 cent per liter meer) dus ik tank meestal gewone diesel.
Gebruikersavatar
Dinkel
Nuovo Arrivato
Berichten: 157
Lid geworden op: zo mei 22, 2011 19:54
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door Dinkel »

Ik heb een Total tankpas dus zal er Excellium in gaan gooien.

Tankte zojuist m'n weeknieuwe witte GP vol met 27 liter Vpower: ik denk dat ik pas bij km stand 5000 met goed ingereden motor zal kunnen merken hoe en waarom de motor op wat reageert.

Schakelde tot nu toe tussen 2-3K om in de sweet spot (max koppel) te komen . . . maar die ligt 500 toeren hoger.

Ben nu bijna op 1000 km - inrijden is afgelopen! Ga bij warme motor naar 2,5-4K en zal dan op 2,5K uitkomen.

Verbruik zal best iets toenemen maar mijn ervaring is dat een stevig (in)gereden motor de rijder beloont met zuinigheid.

M'n vorige auto was een 1995 EG Civic die iedere dag stevige toeren voor z'n kiezen kreeg (7200, 130 in 3) en 1:16 teruggaf.

Sta nu netjes op 4l/100km. Kruissnelheid is 130 kmh. Bij ± 5000 km verwacht ik op reeële cijfers uit te komen.

Vraagje: wat is relevant het toptoerental van de 1.3? Ik ging tot nu toe niet verder dan 3K.
Fiat Grande Punto 1.3 Multi-Jet Dynamic 85 pk, Ambient White, 1:21,5
Gebruikersavatar
Dinkel
Nuovo Arrivato
Berichten: 157
Lid geworden op: zo mei 22, 2011 19:54
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door Dinkel »

Afbeelding
1850kms en tot nu toe 1:18 volgens de spreadsheet en 4/100 km volgens de pjoeter
Fiat Grande Punto 1.3 Multi-Jet Dynamic 85 pk, Ambient White, 1:21,5
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door JB2 »

tantepoes schreef:@JB2 Sparta heeft nog altijd het mooiste logo van Nederland.

V-Power en alle andere Premiums zijn klinkklare onzin. Dat is al in meerdere test is aangetoond.
Oeps, zie het nu pas (was te druk bezig met kilometervreten)... @tantepoes Thanks! :wink:
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door JB2 »

BTW: ik heb inmiddels zoveel V-Power diesel getankt met de Evo, dat ze me gevraagd hebben als lid van de Shell V-Power club!
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Arendsoog
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: ma mar 21, 2011 2:38

Re: V power diesel 1.3 Multijet

Bericht door Arendsoog »

JB2 schreef:BTW: ik heb inmiddels zoveel V-Power diesel getankt met de Evo, dat ze me gevraagd hebben als lid van de Shell V-Power club!
Als sponsor... :?: :wink:
Plaats reactie