Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Tommy.
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 10:28

Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door Tommy. »

Goedemiddag!

Heb me maar even aangemeld op dit forum met de volgende reden:

Ik ga deze week bij een particuliere Grande Punto T-jet uit 2007 kijken. Heeft 26500km gelopen en heeft alle optie's op het schuifdak na.

Zijn er speciaal dingen waar ik op moet letten bij bezichtiging en bepaalde kwaaltjes die je op het oog niet zo kan zien?

Alvast bedankt voor de hulp!

Gaat om deze auto:

http://auto.marktplaats.nl/fiat/4564075 ... ck=1#photo
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door Frank1986 »

Ik heb geen idee.. Ik vind alleen 4 eigenaren wel veel. Verder kan er na mijn idee weinig mankeren aan zo'n jonge auto met zo'n lage km stand.
Noud
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 13:36
Locatie: Nieuwegein

Re: Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door Noud »

Mooie auto! Prijs is wel behoorlijk hoog voor een particuliere verkoop (geen garantie, geen referenties).
Grande Punto 5 drs 1.4 T-Jet Sport New Orleans Blue
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Re: Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door tantepoes »

Check alles wat je checken kan:

- kenteken
- google de naam van de eigenaar
- bel de garage waar hij in onderhoud is geweest
- aankoopkeuring anwb

en waarom heeft een auto met 26500km in 4 jaar al 4 eigenaren gehad.

Hoewl de vraagprijs precies de prijs is die de ANWB aangeeft vind ik hem wat te duur.
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door ed.de.vries »

Uit mijn Garage tijd (werkzaam) vindt ik 4 eigenaren op 4 jaar ook wat veel.
Kijk eens in het register van de N.A.P of de auto daarin staat (levens geschiedenis) onderhouds boekje.
En dan op zo weinig kilometers.????? Misschien mogelijk om te achterhalen welke garage(dealer) het eerste
verkoopunt is geweest,en daarna verder speuren naar no 2--3.
Neem het zekere voor onzekere,is mijn persoonlijk advies.
Normaal kan / zal er wellicht niks mis mee zijn, maar 4 x in 4 jaar verwisselen met deze km stand????.
Veel s6 er mee, wie weet lezen wij nog jou besluit/bevindingen.
Ik heb dezelfde grande ook uit 2007 (10 October) is als nieuw,loopt als de bekende Ti..
Groeten uit Limburg.
:der ALTE:
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door Roderick »

Die lijkt exact op mijn oude liefde...... (L)

Maar idd, 4 keer van eigenaar gewisseld en maar 26k op de teller, dat roept vraag tekens..
Zoals hier al word aangeraden, ga er mee langs de garage en laat hem goed na kijken/uitlezen..

Wat vaak wordt vergeten en voorlief wordt genomen is het controleren van ALLE elektrische componenten aan een auto..
Kachel, airco (ok, niet elektrisch maar kan toch voor flinke rekeningen zorgen als hij niet (goed) functioneert), radio, ramen, centrale deur vergrendeling, verlichting... naja, je snapt me punt wel...

Iets achterdochtig ben je toch wel met z'n geschiedenis.... We weten namelijk allemaal dat als je eenmaal een GP rijdt, nooit meer anders wilt! -]

In ieder geval, veel succes en houd ons op de hoogte!

Hier nog een kiekje van mijn ouwe GP:
Afbeelding
Gebruikersavatar
fred
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 137
Lid geworden op: za mei 16, 2009 9:56

Re: Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door fred »

Even gekeken wat de verkoper nog meer aanbiedt
Een stuurhuis voor een grande punto 1.4 t-jet :?: :?:
Heeft de auto schade gehad :?: :?:
124 Spider
Tommy.
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 10:28

Re: Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door Tommy. »

Ten eerste, bedankt voor de snelle reaktie´s!

De prijs die hij aan mij doorgaf was 10k, dus niet de prijs die op MP staat. Het stuurhuis is inderdaad een goede en heb dit gelijk aan hem gevraagt per mail. Verder zei hij dat het aantal eigenaren was uit te leggen, dit hoor ik dus nog van hem. Naar een garage gaan word lastig aangezien ik niet veel tijd heb en alleen in de avonduren langs kan gaan.

Alle elektrische delen worden vanzelfsprekend allemaal goed getest:P

Ik ga woensdag kijken en hoop niet dat ik van een koude kermis thuis kom :!:

Op naam kom ik niets geks tegen op 't web. NAP zit er niet bij maar dit ga ik even aanvragen op internet, alleen is dit alsnog geen garantie dat dit klopt.

Wat zou een mooie prijs voor deze auto zijn?

Bedankt weer!

Gr Tom.
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door Deantjuh »

Tommy. schreef:Ten eerste, bedankt voor de snelle reaktie´s!

De prijs die hij aan mij doorgaf was 10k, dus niet de prijs die op MP staat. Het stuurhuis is inderdaad een goede en heb dit gelijk aan hem gevraagt per mail. Verder zei hij dat het aantal eigenaren was uit te leggen, dit hoor ik dus nog van hem. Naar een garage gaan word lastig aangezien ik niet veel tijd heb en alleen in de avonduren langs kan gaan.

Alle elektrische delen worden vanzelfsprekend allemaal goed getest:P

Ik ga woensdag kijken en hoop niet dat ik van een koude kermis thuis kom :!:

Op naam kom ik niets geks tegen op 't web. NAP zit er niet bij maar dit ga ik even aanvragen op internet, alleen is dit alsnog geen garantie dat dit klopt.

Wat zou een mooie prijs voor deze auto zijn?

Bedankt weer!

Gr Tom.
Check anders op rdw voor km stand van laatste apk.
Afbeelding
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door Frank1986 »

Als ik een auto voor 10000 euro ging kopen nam ik wel even een dagje vrij:) Plus dat dagje vrij kan je hoop onkosten besparen. Toen ik aan het shoppen was voor een auto heb ik ook een aankoop keuring laten doen, dit koste 35 euro scheelde 1500,- heb het dus niet gedaan.
gp-sport
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 12, 2010 19:01

Re: Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door gp-sport »

Niet doen :!:

Ik heb bij deze meneer een set remblokken en schijven gekocht, het zouden Brembo schijven zijn. Achteraf blijken dit imitatie schijven te zijn die niet eens passen.
Op mails en telefoons reageert hij niet meer sindsdien.

Op ziijn terrein een tijd naar deze rode GP staan kijken, hij gaf aan dat deze auto zware schade heeft gehad. Hij heeft het zelf compleet gerepareerd als DHZ'er...

Succes ermee.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door RaydeJee »

Zo dan. :shock: Goede waarschuwing zo!
Tommy.
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 10:28

Re: Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door Tommy. »

Ik ben dus voor een 2e keer gaan kijken, daarna op internet gezocht naar een schadeverleden (ook bij betaalde diensten) en niet kunnen vinden, daarnaast is alles origineel fiat wat erop zit, originele kleurcodes op alle schermen en weet ik het. Daarnaast naar schroefjes e.d. gekeken of die een keer zijn losgedraait, helemaal niets. Ben direct daarna naar een fiat dealer gereden om me aan te laten onderzoeken, en er is niets uitgekomen wat niet zo hoorde te zijn. Hierna heb ik 'm dus gekocht.

Dus óf, hij heeft het heel slim gedaan door mij voor te liegen, maar dan is nog alles weer tiptop in orde gemaakt omdat er nergens iets tevoorschijn kwam. Óf je hebt wrs iemand anders in je hoofd.

Ondanks dit, iets verondrustende nieuws, heb ik er al vrolijk 1500km opzitten en werkt alles perfect. Nergens gekraak of andere vreemde geluiden/dingen.

M.a.w. ik ben er blij mee!

Daarnaast, beter een auto die goed gemaakt is, dan slecht onderhouden!


Als je toch zo overtuigt bent van wat je zegt, evt wat meer info dan? Ik ben bij z'n huis geweest, dus lijkt me niet dat hij niet weet dat ik achter 'm aankom als hij echt die auto heeft opgelapt:)
gp-sport
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 12, 2010 19:01

Re: Aankoop Grande Punto T-jet Sport 2007

Bericht door gp-sport »

Wegens mijn vakantie deze late reactie, het ging om Sander Zaal uit Waverveen, mailadres: sanderzaal@hotmail.com

De schade was zijn eigen verhaal, hij had naar eigen zeggen de auto goedkoop gekocht omdat de voorkant helemaal in elkaar zat. Dit had hij zelf gerepareerd. Daarom had hij ook een stuurhuis te koop, deze bleek nog in tact te zijn en dus overbodig.
Toen ik de spullen overnam (Maart 2011) zat de voorbumper nog scheef, deze moest hij nog recht hangen.

Ik hoop dat je een goede auto hebt gekocht, veel succes ermee!
Plaats reactie