FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door ulti »

Coen schreef:Dat is mooi! Heeft iedereen hier dan last van of alleen wij 2?
Als ik op internet zoek zijn het meer mensen. Bij tomtom was het probleem niet bekend..

Heb jij een nieuwe Evo? Of van de eerste lichting? Las wel ergens dat de eerste lichting hier problemen mee heeft..
Maar vindt persoonlijk dat het gewoon moet werken. Heb speciaal deze tomtom gekocht voor de muziek bediening.
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door goony »

Ik heb een tomtom 2 en een Pevo van februari 2011. Geen problemen met de mediaplayer.
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door RaydeJee »

Even een noob vraag. :oops:
Ik heb nu een TomTom 1000. Daar zit een lader bij voor in de sigaretten aansteker. Hier plug je de USB kabel in die dan weer aan de TomTom zit. Ik heb bedacht dat ik mijn iPad daar ook in kan pluggen om op te laden.

Op de plug van de TomTom staat: output 5V 1,2A
Op de iPad staat: rated 5V max 2A

Dan moet dit toch lukken? Misschien dat hij iets langzamer oplaadt, maar dat maakt niet uit. Er gaan geen zekeringen klappen, zie ik iets over het hoofd? :lol:
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Deantjuh »

RaydeJee schreef:Even een noob vraag. :oops:
Ik heb nu een TomTom 1000. Daar zit een lader bij voor in de sigaretten aansteker. Hier plug je de USB kabel in die dan weer aan de TomTom zit. Ik heb bedacht dat ik mijn iPad daar ook in kan pluggen om op te laden.

Op de plug van de TomTom staat: output 5V 1,2A
Op de iPad staat: rated 5V max 2A

Dan moet dit toch lukken? Misschien dat hij iets langzamer oplaadt, maar dat maakt niet uit. Er gaan geen zekeringen klappen, zie ik iets over het hoofd? :lol:
Ik weet dat bij de gp de aansteker voorin 15amp aankan met blue en me etc verbonden.
Je ipad vraagt +- 2.1amp dit weet ik omdat mijn ipad zijn eigenplekje heeft en dus ook mijn tom tom is. Verschil is dat je een aansteker/usb moet hebben van 2.1amp en je zou in principe een multilader kunnen kopen en beide apparaten opladen. Zelf eentje van de media markt met een 1amp en 2.1 amp usb
De ipad doet eigenlijk nooit onder de 2 amp opladen, dit omdat apple wil dat het alleen snel oplaad. Egter bij een minder amp laad hij wel heel langzaam op maar dan kan je hem niet gebruiken, anders laad hij niet,. (ook al staat er laad niet op)
Afbeelding
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door RaydeJee »

Oké dus dan is dat ding eigenlijk te zwak om de iPad van stroom te voorzien.
Ik ga dan maar eens kijken voor een multilader. Bedankt voor je toelichting! :D
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Deantjuh »

RaydeJee schreef:Oké dus dan is dat ding eigenlijk te zwak om de iPad van stroom te voorzien.
Ik ga dan maar eens kijken voor een multilader. Bedankt voor je toelichting! :D
Geen probleem, je kan altijd proberen met je lader wat je hebt tuurlijk, maar er staat vanzelf rechts boven bij je ipad of accu met lichtschigt of er staat laad niet op.
Groetjes!
Afbeelding
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door ulti »

Nou heb reactie van TOMTOM..

Mensen die geen Mediaplayer hebben in hun tomtom instellingen.. hebben een OUDE Blue&me..
In de Evo zit blijkbaar 2 versies..

Ik heb dus ook pech.. maar ga wel even fiat bellen. Wat heb ik nu aan een tomtom die 2x zo duur is en waarvan de belangrijkste functie voor mij dus mooi niet werkt!. Die Eco drive kan mij gestolen worden.. :twisted:
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door RaydeJee »

Deantjuh schreef:
RaydeJee schreef:Oké dus dan is dat ding eigenlijk te zwak om de iPad van stroom te voorzien.
Ik ga dan maar eens kijken voor een multilader. Bedankt voor je toelichting! :D
Geen probleem, je kan altijd proberen met je lader wat je hebt tuurlijk, maar er staat vanzelf rechts boven bij je ipad of accu met lichtschigt of er staat laad niet op.
Groetjes!
Ik heb de TomTom multilader gehaald en die gaat inderdaad 2.1 brengen voor de iPad. Komt helemaal goed dus. :wink:
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Deantjuh »

RaydeJee schreef:
Deantjuh schreef:
RaydeJee schreef:Oké dus dan is dat ding eigenlijk te zwak om de iPad van stroom te voorzien.
Ik ga dan maar eens kijken voor een multilader. Bedankt voor je toelichting! :D
Geen probleem, je kan altijd proberen met je lader wat je hebt tuurlijk, maar er staat vanzelf rechts boven bij je ipad of accu met lichtschigt of er staat laad niet op.
Groetjes!
Ik heb de TomTom multilader gehaald en die gaat inderdaad 2.1 brengen voor de iPad. Komt helemaal goed dus. :wink:
Fijn om te horen! Blij dat ik je helpen kon ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Bennink »

ulti schreef:Nou heb reactie van TOMTOM..

Mensen die geen Mediaplayer hebben in hun tomtom instellingen.. hebben een OUDE Blue&me..
In de Evo zit blijkbaar 2 versies..

Ik heb dus ook pech.. maar ga wel even fiat bellen. Wat heb ik nu aan een tomtom die 2x zo duur is en waarvan de belangrijkste functie voor mij dus mooi niet werkt!. Die Eco drive kan mij gestolen worden.. :twisted:
je kunt B&M zelf updaten. Of praat je over een oude en nieuwe versie van de hardware van B&M?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door ulti »

Bennink schreef:
ulti schreef:Nou heb reactie van TOMTOM..

Mensen die geen Mediaplayer hebben in hun tomtom instellingen.. hebben een OUDE Blue&me..
In de Evo zit blijkbaar 2 versies..

Ik heb dus ook pech.. maar ga wel even fiat bellen. Wat heb ik nu aan een tomtom die 2x zo duur is en waarvan de belangrijkste functie voor mij dus mooi niet werkt!. Die Eco drive kan mij gestolen worden.. :twisted:
je kunt B&M zelf updaten. Of praat je over een oude en nieuwe versie van de hardware van B&M?
Ja is de hardware... Leuk dat ze dit ook nergens vermelden. Had ik nooit deze tomtom gekocht.
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Wouter1985
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: za mar 26, 2011 15:43

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Wouter1985 »

Passen in de nieuwe steun ook andere TomTom's dan de TomTom for Fiat?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Bennink »

Ja, maar weet niet 100% zeker wat het type is, de 1000 of de 1100 ofzo. Het apparaat ziet er hetzelfde uit.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
pa0aas
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: di feb 01, 2011 11:37
Locatie: Rozendaal (gld)

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door pa0aas »

Bennink schreef:Ja, maar weet niet 100% zeker wat het type is, de 1000 of de 1100 ofzo. Het apparaat ziet er hetzelfde uit.
De stekker van een TT750
Op het andere model TT moet 'ie passen, anders kan je het wel schudden!

http://www.mijnalbum.nl/Album=R6ZRFM8D
Arendsoog
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: ma mar 21, 2011 2:38

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Arendsoog »

In de nieuwe steun past ook de TomTom GO Live 1000.
Kijk hier maar en klik rechtsonder in 'galerij' op de foto's om ze wat groter te bekijken.
De stekker van de Go Live 1000 en van de Blue & Me TomTom 2 LIVE zijn identiek en worden 'magnetisch' vastgeklikt in het apparaat.
Met een nieuwe steun is de kabel in de auto natuurlijk overbodig.

En mocht je later ooit eens een andere auto gaan rijden (kan me niet voorstellen, maar toch)
dan kun je er altijd een raamsteun bij bestellen en je Blue & Me TomTom 2 LIVE als GO Live 1000 gaan gebruiken (dus zonder de Fiat software).
Plaats reactie