ATTENTIE! Middenarmsteun inclusief lendesteun besteld?

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Puno
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: za jul 16, 2011 16:09

ATTENTIE! Middenarmsteun inclusief lendesteun besteld?

Bericht door Puno »

Op pagina 9 van de Prijslijst per April 2011 staat een omschrijving welke tot een foute bestelling/levering kan leiden.
Er staat namelijk:
132 Middenarmsteun vóór met opbergvak en
623 Elektrisch verstelbare lendensteun bestuurderstoel
Deze optie wordt aangeboden voor €290 incl BTW & BPM

De verkoper dient beide code's in te geven bij bestelling auto.
In ons geval werd de middenarmsteun keurig geleverd (conform ingave code 132).
De elektrisch verstelbare lendensteun is niet geleverd.

In de prijslijst per 1 Januari 2011 staat het als volgt omschreven:
623 Elektrisch instelbare lendensteun bestuurdersstoel (alleen i.c.m. optie 132)
132 Middenarmsteun vóór met opbergvak
Deze opties wordt aangeboden voor €145 per stuk incl BTW & BPM
Dit is een stuk duidelijker en het is mij een raadsel wat de jongens en meisjes bij FIAT NL ertoe heeft bewogen om deze aanpassing te doen.

Een ieder is gewaarschuwd. :!:
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: ATTENTIE! Middenarmsteun inclusief lendesteun besteld?

Bericht door Hans1963 »

Balen :(
Is wel merkwaardig want beide opties zouden alleen samen te bestellen zijn werd mij destijds gezegd (prijslijst 1-2-2011). Wellicht dat ze daarom beide opties dan ook samen hebben gevoegd in de prijslijst vanaf 1-4-2011. Was alleen handiger geweest als ze dat dan ook onder één nummer hadden gedaan.

Waarschijnlijk is het toch anders, de lendensteun kan dus alleen als je ook de armsteun hebt, niet andersom. En ja, dan dienen beide nummers ingevoerd te worden.
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
Ai_Caramba
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: do feb 24, 2011 21:24
Locatie: Tilburg

Re: ATTENTIE! Middenarmsteun inclusief lendesteun besteld?

Bericht door Ai_Caramba »

Hans1963 schreef:Balen :(
Is wel merkwaardig want beide opties zouden alleen samen te bestellen zijn werd mij destijds gezegd (prijslijst 1-2-2011). Wellicht dat ze daarom beide opties dan ook samen hebben gevoegd in de prijslijst vanaf 1-4-2011. Was alleen handiger geweest als ze dat dan ook onder één nummer hadden gedaan.

Waarschijnlijk is het toch anders, de lendensteun kan dus alleen als je ook de armsteun hebt, niet andersom. En ja, dan dienen beide nummers ingevoerd te worden.

Het is inderdaad het volgende;
De middenarmsteun kun je bestellen zonder lendesteun in de bestuurdersstoel, maar anderom niet, de bediening van de lendesteun zit in de middenarmsteun verwerkt. Volgens mij staat het ook zo in de boekjes, althans eind 2010 was dat nog wel zo...

Wel balen dat het nu niet goed is gegaan voor je... ik zou wel je dealer aanspreken om te zorgen dat je vergoed wordt hiervoor. Je hebt niet de auto gekregen die je besteld hebt. Succes!
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: ATTENTIE! Middenarmsteun inclusief lendesteun besteld?

Bericht door JB2 »

Volgens mij is dit al zo sinds de introductie van de GP in 2005.... :roll:
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Puno
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: za jul 16, 2011 16:09

Re: ATTENTIE! Middenarmsteun inclusief lendesteun besteld?

Bericht door Puno »

Ai_Caramba schreef:
Hans1963 schreef:Balen :(
Wel balen dat het nu niet goed is gegaan voor je... ik zou wel je dealer aanspreken om te zorgen dat je vergoed wordt hiervoor. Je hebt niet de auto gekregen die je besteld hebt. Succes!
Links- of rechtsom, die elektrisch bedienbare lendesteun zal geleverd worden.
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: ATTENTIE! Middenarmsteun inclusief lendesteun besteld?

Bericht door Ivo Herijgers »

Hmmm even de dealer mailen, ik heb deze optie ook gepakt. Aangezien de auto over een week of 4 geleverd wordt.. Dank je voor deze opmerking!
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: ATTENTIE! Middenarmsteun inclusief lendesteun besteld?

Bericht door Ivo Herijgers »

Zo, vandaag heeft de dealer gebeld, volgens hem zijn alle 2 de opties aangestreept voor de fabriek. Overigens is ie al gebouwd (week 28 gok ik) want ik kon niet meer het reservewiel af-fabriek bestellen ...Nu nog afwachten of daadwerkelijk de armsteun EN lendesteun er in zitten... Bij aankomst bij de dealer worden de ramen nog elders getint. Dit kon niet op de Dynamic uitvoering, dus achteraf.
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Gebruikersavatar
Puno
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: za jul 16, 2011 16:09

Re: ATTENTIE! Middenarmsteun inclusief lendesteun besteld?

Bericht door Puno »

Vandaag nog even bij de dealer onder de aandacht gebracht.
Het incident stond niet op zichzelf.
De prijslijst van 1 augustus 2011 laat overigens geen ruimte meer voor dit soort fouten.
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: ATTENTIE! Middenarmsteun inclusief lendesteun besteld?

Bericht door Evo-Erik »

Puno schreef:Vandaag nog even bij de dealer onder de aandacht gebracht.
Het incident stond niet op zichzelf.
De prijslijst van 1 augustus 2011 laat overigens geen ruimte meer voor dit soort fouten.
Kunnen ze niet gewoon een nieuwe stoel bestellen met lendesteun, het knopje is nog wel in te bouwen, of ze bestellen een demo met lendesteun en bouwen deze om met jouw auto. Lijkt me op te lossen toch?
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Puno
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: za jul 16, 2011 16:09

Re: ATTENTIE! Middenarmsteun inclusief lendesteun besteld?

Bericht door Puno »

Evo-Erik schreef:Kunnen ze niet gewoon een nieuwe stoel bestellen met lendesteun, het knopje is nog wel in te bouwen, of ze bestellen een demo met lendesteun en bouwen deze om met jouw auto. Lijkt me op te lossen toch?
De suggestie die jij doet is idd de meest klantgerichte. :wink:
Uiteindelijk zijn we in een goede verstandhouding overeengekomen dat we afzien van de optie met terugbetaling van het teveel betaalde.
Gebruikersavatar
gogo
Junior Stato
Berichten: 201
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 22:29

Re: ATTENTIE! Middenarmsteun inclusief lendesteun besteld?

Bericht door gogo »

Dat vind ik toch niet echt een goede oplossing, nu kost het je dealer niks en jou een hoop plezier waar je naar toe geleefd hebt.
Hij had je beter een leuke optie kunnen aanbieden die je achteraf erop kunt zetten, bv sportgrill of iets anders.

gr
Laatst gewijzigd door Hellfire op vr jul 29, 2011 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Defecte quote even weggehaald
Besteld Punto Evo MultiJet 85 Underground Grey Cool Dynamic plus pakket middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook, parkeersensoren,Stoelverwarming. lederenstoelen, electrische lendesteun,bijverwarming, achterspoiler, getinte ramen, TomTom,
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: ATTENTIE! Middenarmsteun inclusief lendesteun besteld?

Bericht door Ivo Herijgers »

gogo schreef:Dat vind ik toch niet echt een goede oplossing, nu kost het je dealer niks en jou een hoop plezier waar je naar toe geleefd hebt.
Hij had je beter een leuke optie kunnen aanbieden die je achteraf erop kunt zetten, bv sportgrill of iets anders.

gr
Ja, ik was ook niet akkoord gegaan met alleen de teruggave van het bedrag voor de lendesteun. Misschien heb jij wel heel erg last van je rug, een dealer moet hier toch meer bij stil staan. Ik zou om meer genoegdoening vragen... Ook al kan de dealer het niet weten (door een fout in de folder), het zou hem wel sieren als ie je tegemoet zou komen met het 1 of ander! Hij heeft immers niet de bestelde auto geleverd ...

Maargoed, dat is mijn mening! Suc-6 !
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Plaats reactie