Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Wat is er bij jouw onder garantie vervangen?

De motor zelf (of iets wat met de motor te maken heeft)
3
3%
De aandrijving
1
1%
Electrisch (Spiegels, CV, Sensoren, Bedieningspaneel e.d.)
9
9%
Sleutel en/of sloten
3
3%
Lakschade
10
11%
Loszittende onderdelen
6
6%
Turbo en brandstoftoevoer
2
2%
Interieurdelen
6
6%
Exterieurdelen
10
11%
Velgen/banden
2
2%
Geluid- en Blue&Me systeem
11
12%
Storingsmeldingen
9
9%
Niets
23
24%
 
Totaal aantal stemmen: 95

tomi
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di aug 10, 2010 8:22

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door tomi »

DaDragon schreef:
willumpie schreef:
DaDragon schreef:
tomi schreef:Vandaag is bij mijn Evo de turbo onder garantie vervangen, de wastegate lekte (km stand 17.000).

Toch zou ik deze heerlijke auto voor geen goud wegdoen :twisted:.
Die is bij mij ook vervangen. Was bij mij ook lek.
:shock: hoe merk je dat er wat lekt bij de turbo...?
over 3 weekjes gaan we naar Italie...met km. stand van rond
19000. zou misschien moeten laten checken bij de dealer...????
Je ruikt het vooral. Als je stilstaat en je hebt je ventilatie wat aanstaan (van buiten naar binnen toe) dan moet je een uitlaatgas ruiken.
Het duurt wel even voordat je em ruikt maar na 20 seconden moet je em toch ruiken. Ruik je niets dan is die niet lek.

Je zou het aan het vermogen moeten kunnen merken maar dat merkte ik bij mij niet.

Tja en verder zou je de auto zelf ff kunnen checken. Dus vloeistoffen nakijken, bandenspanning e.d.
Met 19k kan je nog makkelijk naar italie gaan. :D

Bij 35k hoeft je eerste beurt pas (of na 2 jaar), aldus fiat. Mits je de 85pk versie hebt. De 70pk en 90pk behoeven een ander onderhoudsschema.
Bij mij bleven af en toe na het starten 3 lampjes branden (gevarendriehoek, motormanagement en start/stop). Tevens melding om motor na te laten kijken. De turbo deed het echter 9 van de 10 gevallen wel (als ie het dan niet deed voelde ik me als een polooo slowemotionloos rijder :mrgreen:).

Ik heb echter geen uitlaatgas geroken.
Evo Mjet Bi Colore
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door willumpie »

~] thnx voor de info.... -]
het turbootje zal flink aan de bak moeten denk ik.. in de bergen..
maarrrr... het is in zijn geboorteland... dus hij zal het wel fijn vinden.. en niet kapot gaan... -] i
Xavke
Nuovo Arrivato
Berichten: 132
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 23:03
Locatie: Aalst

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door Xavke »

Hellfire schreef:
DaDragon schreef:Jeetje ligt het aan mij of kunnen meer mensen dit niet ontcijferen?
Niet lullig bedoeld maar ik kom er niet helemaal uit wat hierboven nou helemaal staat.
Valt best mee hoor:
  • Deurrubbers vervangen
  • Alle kastjes vervangen welke kastjes?
  • Enkele softwareupdates
  • Handbediend raam van een achterportier hangt vast
Verder heeft Xavke van een ex-fiatmedewerker gehoord dat die persoon nog niet veel recente Fiats 100.000km heeft zien halen zonder grote problemen. Hij vraagt zich af of anderen die ervaring delen. Anders verkoopt hij de Fiat 10.000km eerder dan gepland.

Met hoofdletters en punten zou het veel beter te lezen zijn, dat wel.

Moet eigenlijk zeggen dat de "problemen" die hij heeft niet echt spannend zijn. (Softwareupdate valt trouwens onder regulier onderhoud.) Verder vraag ik me af hoe lang die ex-Fiatmedewerker niet meer bij Fiat werkt. Van wat ik hier hoor halen de GP's makkelijk 100.000 km, vaak zelfs zonder de garage te zien buiten de onderhoudsbeurten.
Dank u voor de vertaling :p. Bij deze dan ook mijn excuses.

@ThaDragon: software=> usb werkte nimmer en garage zei telkens dat ze gwn de software veranderd hebben (reeds 2-3keer)
kastjes=>links van het stuur en opbergvakje naast de plug in voor gps ook al vervangen.

@giovanni: ja hoorde het ook nog maar pas van die 100.000km :p maar maak bij mij niet "zoveel" uit aangezien hij max nog maar 2,5j blijft maar indien er toch probleme zoude zijn zou ik toch overwegen deze vroeger te laten gaan :p

Hopelijk duidelijk deze keer :mrgreen:
Ben mijn reis begonnen in Duitsland (vw golfII)
Ben dan naar Frankrijk gegaan (Peugeot 306)
Om dan nog eens naar Duitsland te gaan (vw passat 35I)
En nu terecht gekomen in Italië (Fiat Punto Evo)
DaDragon

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door DaDragon »

willumpie schreef:~] thnx voor de info.... -]
het turbootje zal flink aan de bak moeten denk ik.. in de bergen..
maarrrr... het is in zijn geboorteland... dus hij zal het wel fijn vinden.. en niet kapot gaan... -] i
Ik kom net terug uit Italie :D
Door zwitserland en over de bergpas ipv gothardtunnel. Ook had ik een aanhanger erachter dus hij moest echt werken.
Maar dat is no problemo voor deze auto :D
lexrt
Berichten: 4
Lid geworden op: za aug 06, 2011 7:35
Locatie: Best

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door lexrt »

Allen, mijn punto evo is nu 7mnd oud en 30.000km verder, tot op heden geen storingen, rammels, lekkages etc. Ben zeer tevreden echt een top auto. Hiervoor een toyota gereden met nog al wat problemen, iedere mnd was er wel iets kapot.[ ooit een kapotte toyota gezien, ik wel] Ik rijd met mijn punto evo gemiddeld een dikke 1/24 scheelt nogal wat in de beurs. Ik ga ervan uit dat ik met deze multiyet diesel makkelijk de 300.000 km kan halen, ben zeker van plan hem netjes zijn beurten tegeven.

Success allen groetjes lexrt een zeer tevreden punto evo rijder. ~~
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door willumpie »

wat wel vreemd is bij onze pevo... als hij een paar dagen stil gestaan heeft en je start hem.. komt de melding in het display: oliedruk te laag motor stilzetten....
eerste keer schrok ik mij rot... gelijk olie gepeild... was in orde... naar dealer geweest en die vertelde dat ik dan moest starten nadat alle lampjes uit waren...
maar hij blijft de storing elke keer weer geven....
toch maar alles laten checken voordat we met vakantie gaan.... :wink:
DaDragon

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door DaDragon »

willumpie schreef:wat wel vreemd is bij onze pevo... als hij een paar dagen stil gestaan heeft en je start hem.. komt de melding in het display: oliedruk te laag motor stilzetten....
eerste keer schrok ik mij rot... gelijk olie gepeild... was in orde... naar dealer geweest en die vertelde dat ik dan moest starten nadat alle lampjes uit waren...
maar hij blijft de storing elke keer weer geven....
toch maar alles laten checken voordat we met vakantie gaan.... :wink:
Laat deze melding even op papier vastzetten.. Ook dat de dealer zegt dat je er gewoon mee door kan rijden.
Heb het bij een opel eens meegemaakt (zafira) en toen ging daarna de motor zelf naar de knoppe.

Laat ze desnoods de sensor vervangen
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door willumpie »

DaDragon schreef:
willumpie schreef:wat wel vreemd is bij onze pevo... als hij een paar dagen stil gestaan heeft en je start hem.. komt de melding in het display: oliedruk te laag motor stilzetten....
eerste keer schrok ik mij rot... gelijk olie gepeild... was in orde... naar dealer geweest en die vertelde dat ik dan moest starten nadat alle lampjes uit waren...
maar hij blijft de storing elke keer weer geven....
toch maar alles laten checken voordat we met vakantie gaan.... :wink:
Laat deze melding even op papier vastzetten.. Ook dat de dealer zegt dat je er gewoon mee door kan rijden.
Heb het bij een opel eens meegemaakt (zafira) en toen ging daarna de motor zelf naar de knoppe.

Laat ze desnoods de sensor vervangen

:shock: Da´s een goede..!
Laat ik zeker doen... thnx.... :)
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door Andy1234 »

Xavke schreef:bij mij zijn de deurrubbers vervange, ver alle kastjes, al enkele malen nieuwe software moete doen en nu is de achterste (manuele) ruit vast :s
nu blijft hij nrml niet langer als zijn 4j voor ik weer naar mijn favoriete duitse wagens ga :d maar heb van een (ex)fiat medewerker gehoord dat hij nog niet veel recente fiats de kaap van 100k km heeft weten voorbij gaan zonder een deel probs te krijge? iemand hier ervaring mee? want heeft nu al 43k km en gaat anders op 90k weg hoor :d
Beetje kort door de bocht :|

Mijn auto ervaring

Cinquecento 1995 0 probs
Brava 1997 0 probs
Bravo 1999 0 probs
Bravo 2007 alleen een lekkende plug in het blok waardoor ik koelwater verloor,was voor 100,- verholpen,verder niks

Dan de (semi)Duitse auto's die ik gehad heb

VW Passat 2000 draagarmen vervangen en zo kaal als een luis uitgevoerd
Seat Toledo 2001 (95% VAG) koelventilatoren unit vervangen,alle bobines vervangen,raammechanisme stuk,diverse sensoren vervangen,roestvorming
Opel Corsa 2005 vaak startproblemen en remblokken/schijven in no time versleten

Dus mijn volgende auto wordt een ..........Punto Mylife :wink:
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Xavke
Nuovo Arrivato
Berichten: 132
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 23:03
Locatie: Aalst

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door Xavke »

ik heb dus 44k en rij al tijdje met bijna volledig verslete remmen dusja :p
en ja probs heb je bij ieder merk denk ik maar wrm probleme hebben bij een auto die toch niet 100% jij bent... dusja ik stap met de tijd terug over op VAG
Ben mijn reis begonnen in Duitsland (vw golfII)
Ben dan naar Frankrijk gegaan (Peugeot 306)
Om dan nog eens naar Duitsland te gaan (vw passat 35I)
En nu terecht gekomen in Italië (Fiat Punto Evo)
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door Andy1234 »

Xavke schreef:ik heb dus 44k en rij al tijdje met bijna volledig verslete remmen dusja :p
en ja probs heb je bij ieder merk denk ik maar wrm probleme hebben bij een auto die toch niet 100% jij bent... dusja ik stap met de tijd terug over op VAG
De remblokken van mijn Bravo voor zijn bij de vorige beurt vervangen
65.000 km zijn ze meegegaan en ik rij echt niet veel op de snelweg
Bij de Corsa waren ze na 35.000 op(en de schijven ook)

De afwerking van de Fiat is misschien niet altijd helemaal top(alhoewel mijn Bravo daar totaal geen last van heeft)vergeleken met een VAG,maar daar staat tegenover dat de uitrusting een stuk royaler is en je bij de Duitsers toch een stuk dieper in de buidel moet tasten
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Xavke
Nuovo Arrivato
Berichten: 132
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 23:03
Locatie: Aalst

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door Xavke »

aja voor ik het vergeet de wagen heeft mij ook al enkele male "buitegeslote", deuren die enkel langs binne open ginge (na dat de vergrendeling ontgrendeld was)

ik heb nix tegen fiat, en weet da er probs zijn met elk merk maar vind dat als je toch probs gaat hebben je dat op zijn minst moet doen bij een merk van je smaak he :d

nu ga ik wss nog tijdje me den evo rijde ze dus geen vrees :p
Ben mijn reis begonnen in Duitsland (vw golfII)
Ben dan naar Frankrijk gegaan (Peugeot 306)
Om dan nog eens naar Duitsland te gaan (vw passat 35I)
En nu terecht gekomen in Italië (Fiat Punto Evo)
Gebruikersavatar
matthijs
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 16:01

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door matthijs »

Of de duvel er mee speelde, ik was OP WEG naar de dealer voor een 35.000 beurt en 5 minuten er voor motormanagement lampje .. Het bleek een gebroken leidinkje (is dat de wastegate?) en ik rook inderdaad uitlaatgas .. maar dat is wel eens vaker en dan denk ik dat het de auto voor me is en dan zet ik de luchtstroom van buitenaf uit naar binnencirculatie ..

Verder 2x een nieuwe voorruit

En 2x verlichting voor :)

Oh, en een nieuwe bumper achter .. maar die was kapot geramd uit jalozie door iemand achter mij op de snelweg in de file denk ik ;)

En de bumper-inzet (voor) die is meegespoten in carbon laat zijn lak afbladderen, dat gaat ook aangepakt worden ..

En de Claxon is kapot .. staat ook in bestelling ...
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
bokm71
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 10:47

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door bokm71 »

vanaf dag 1 heeft mijn pevo brandstof gelekt. echter was in eerste instantie van mening dat het wel eens de airco kon zijn.
bleek niet het geval. na tankbeurt blijkt er een kleine hoeveelheid brandstof onder de auto te liggen. 1 meter bij 1 meter

blijkt de tank lek.....

deze is dus vervangen.
DaDragon schreef:Zoals de topictitel al luidt ben ik benieuwd naar wat nou de meest voorkomende euvels zijn geweest bij de Fiat.
Het gaat dan alleen om dingen die onder garantie zijn vervangen. Zo krijgen we een leuk inzicht over waar Fiat zich nog even over mag gaan buigen bij de nieuwe modellen.

Voor de rest blijft het natuurlijk een topauto!

Mijn defecten:
1) Turbo was defect gegaan en is vervangen
2) Rechter voorspeaker is vervangen
3) Aansluiting trekhaak vervangen
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Poll: Wat is bij jou al onder garantie vervangen?

Bericht door Dixie »

Bij mij zijn de brandplaatjes vervangen.
Ik merkte dat ik power in zijn 2e versnelling miste en een gaslucht onder de motorkap rook.
Paravaan (rubberen plaat, bij de ruitenwisser) is vervangen, omdat deze niet op de voorruit drukte, zoals het moet.

Maar na de vervanging is dit opgelost.
Plaats reactie