Bij mij bleven af en toe na het starten 3 lampjes branden (gevarendriehoek, motormanagement en start/stop). Tevens melding om motor na te laten kijken. De turbo deed het echter 9 van de 10 gevallen wel (als ie het dan niet deed voelde ik me als een polooo slowemotionloos rijder ).DaDragon schreef:Je ruikt het vooral. Als je stilstaat en je hebt je ventilatie wat aanstaan (van buiten naar binnen toe) dan moet je een uitlaatgas ruiken.willumpie schreef:hoe merk je dat er wat lekt bij de turbo...?DaDragon schreef:Die is bij mij ook vervangen. Was bij mij ook lek.tomi schreef:Vandaag is bij mijn Evo de turbo onder garantie vervangen, de wastegate lekte (km stand 17.000).
Toch zou ik deze heerlijke auto voor geen goud wegdoen .
over 3 weekjes gaan we naar Italie...met km. stand van rond
19000. zou misschien moeten laten checken bij de dealer...????
Het duurt wel even voordat je em ruikt maar na 20 seconden moet je em toch ruiken. Ruik je niets dan is die niet lek.
Je zou het aan het vermogen moeten kunnen merken maar dat merkte ik bij mij niet.
Tja en verder zou je de auto zelf ff kunnen checken. Dus vloeistoffen nakijken, bandenspanning e.d.
Met 19k kan je nog makkelijk naar italie gaan.
Bij 35k hoeft je eerste beurt pas (of na 2 jaar), aldus fiat. Mits je de 85pk versie hebt. De 70pk en 90pk behoeven een ander onderhoudsschema.
Ik heb echter geen uitlaatgas geroken.