Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
-
- Junior Stato
- Berichten: 475
- Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Laatst gewijzigd door willumpie op za mar 30, 2013 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Dat zijn voor mij ook normale verbruikswaarden. Zit ook meestal zo tussen de 1op22/23.
Ik snap ook echt niet hoe mensen op hogere waarden uitkomen.
Ik snap ook echt niet hoe mensen op hogere waarden uitkomen.
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
@ wrapten.
Ik zie in je tankoverzicht regelmatig de opmerking BP Ultimate.
Je kunt de soort diesel ook aangeven bij soort brandstof, je krijgt dan een andere kleur van de soort brandstof (lichter blauw)
Ik zie in je tankoverzicht regelmatig de opmerking BP Ultimate.
Je kunt de soort diesel ook aangeven bij soort brandstof, je krijgt dan een andere kleur van de soort brandstof (lichter blauw)
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ik wist niet dat dat kon haha. Net even een aantal aangepast. Ik moet trouwens wel even opmerken dat wanneer ik ga tanken ik de auto altijd tot aan zijn nok vol gooi. Dus er gaat altijd meer in dan wanneer hij voor het eerst afslaat. Dit werkt natuurlijk niet in mijn voordeel als het gaat om verbruik.
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ik vul ook altijd 2 x na. Als je dat steeds doet maakt het voor het gem.verbruik niets uit.
Overigens als je bij het invullen van de tankbeurt naar beneden scrollt kun je bij "Tankstelle" zelfs het merk aangeven.
Als je dan in het overzicht op het gekleurde blokje "D " klikt zie je de soort diesel en het merk weergegeven.
Overigens als je bij het invullen van de tankbeurt naar beneden scrollt kun je bij "Tankstelle" zelfs het merk aangeven.
Als je dan in het overzicht op het gekleurde blokje "D " klikt zie je de soort diesel en het merk weergegeven.
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
- eldjloco
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma jun 16, 2008 14:14
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Tsja, ook ik merk dat het verbruik boven de 110km ineens erg op kan lopen, terwijl het verschil tussen 90km en 110km te verwaarlozen is.
De vraag is of dat na een goede chiptuning anders zal zijn..............
Alhoewel ik met een verbruik van 4,4 bij 130km over een afstand van 224km best aantrekkelijk vind vergeleken bij mijn 1.4 T-Jet Sport
De vraag is of dat na een goede chiptuning anders zal zijn..............
Alhoewel ik met een verbruik van 4,4 bij 130km over een afstand van 224km best aantrekkelijk vind vergeleken bij mijn 1.4 T-Jet Sport
Ik weet niet alles beter, dat lijkt maar zo voor diegene die (nog) minder weten. LOL
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Vandaag voor de 2e keer sinds de tuning getankt.
De eerste keer een verbuik van 1 op 24.8km (eerste 200 km was zonder tuning, de rest van de tank leeggereden na tuning)
2e maal tanken een verbruik van 1 op 25.1km
Zo zuinig heb ik mijn puntootje nog niet gezien. Beste ooit gereden was 1 op 24,2
Naast meer power dus nu ook suuniger...woehoeeeeee
De eerste keer een verbuik van 1 op 24.8km (eerste 200 km was zonder tuning, de rest van de tank leeggereden na tuning)
2e maal tanken een verbruik van 1 op 25.1km
Zo zuinig heb ik mijn puntootje nog niet gezien. Beste ooit gereden was 1 op 24,2
Naast meer power dus nu ook suuniger...woehoeeeeee
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 192
- Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
adamski schreef:Vandaag voor de 2e keer sinds de tuning getankt.
De eerste keer een verbuik van 1 op 24.8km (eerste 200 km was zonder tuning, de rest van de tank leeggereden na tuning)
2e maal tanken een verbruik van 1 op 25.1km
Zo zuinig heb ik mijn puntootje nog niet gezien. Beste ooit gereden was 1 op 24,2
Naast meer power dus nu ook suuniger...woehoeeeeee
Word toch wel erg aantrekkelijk zo`n 1.3MJ. De getunde t-jet is heerlijk alleen rijd ik dus de helft minder per liter maar er verschijnt altijd wel weer een grijns als ik hem even doortrek dus voor plezier word betaald in deze
Laatst gewijzigd door Brian de ve op wo aug 15, 2012 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
mijn gedachte...een gechipte t-jet is net wat anders dan een gechipte Multijet. Ook de Mjet van Pa loopt heerlijk, maar toch is mijn Tjet veel lekkerderderder...
Net even wat meer vroem vroem
Net even wat meer vroem vroem
- ed.de.vries
- Membre D'Oro
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
- Locatie: Grevenbicht
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
En weer duizeld het mij van de getalletjes=zuinig rijden.
Ik denk dat ik erg lompe voeten heb, maar met mijn T.Jetje kom ik gemiddeld over 71.800 km uit op schrik niet 1:11,7 met uitschietjes van soms 1;13,9 rustig ritjes op een deutsche autobahn(en) samen een Panda vriend. Maar voor de rest ben ik tevreden met circa 1:11,5 gem.
Betekend wel dat ik dan het gevoel heb dat ik goed meekom met het autobahn verkehr! En ik Rij!!!!!!!!!!!!!!!!! -] -] ~] .) .)
:der ALTE:
Hos bin neet sunnig!!!!
Ik denk dat ik erg lompe voeten heb, maar met mijn T.Jetje kom ik gemiddeld over 71.800 km uit op schrik niet 1:11,7 met uitschietjes van soms 1;13,9 rustig ritjes op een deutsche autobahn(en) samen een Panda vriend. Maar voor de rest ben ik tevreden met circa 1:11,5 gem.
Betekend wel dat ik dan het gevoel heb dat ik goed meekom met het autobahn verkehr! En ik Rij!!!!!!!!!!!!!!!!! -] -] ~] .) .)
:der ALTE:
Hos bin neet sunnig!!!!
-
- Junior Stato
- Berichten: 475
- Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
.
Laatst gewijzigd door willumpie op za mar 30, 2013 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 34
- Lid geworden op: vr aug 05, 2011 5:30
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Met rustig rijden kom ik afgelopen 4.500km op 1 op 22.
De 12.000km daarvoor met normaal/door rijden 1 op 19.5.
Na de tuning maakt het blijkbaar niet zoveel uit om door te rijden of rustig aan te doen
Toen ik bij Squadra kwam reed ik 1 op 20. Dus het verbruik na de tuning is er niet slechter op geworden (mits je niet steeds flink ga trappen). Ben na ruim 25.000km nog steeds tevreden.
De 12.000km daarvoor met normaal/door rijden 1 op 19.5.
Na de tuning maakt het blijkbaar niet zoveel uit om door te rijden of rustig aan te doen
Toen ik bij Squadra kwam reed ik 1 op 20. Dus het verbruik na de tuning is er niet slechter op geworden (mits je niet steeds flink ga trappen). Ben na ruim 25.000km nog steeds tevreden.
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Dan doe ik het niet slecht. Rij nu al een paar dagen met de tjet van vrouwlief en zit op 1 op 14,1 volgens de boordcomputer. Heb nu ruim 300 km gereden.ed.de.vries schreef:En weer duizeld het mij van de getalletjes=zuinig rijden.
Ik denk dat ik erg lompe voeten heb, maar met mijn T.Jetje kom ik gemiddeld over 71.800 km uit op schrik niet 1:11,7 met uitschietjes van soms 1;13,9 rustig ritjes op een deutsche autobahn(en) samen een Panda vriend. Maar voor de rest ben ik tevreden met circa 1:11,5 gem.
Betekend wel dat ik dan het gevoel heb dat ik goed meekom met het autobahn verkehr! En ik Rij!!!!!!!!!!!!!!!!! -] -] ~] .) .)
:der ALTE:
Hos bin neet sunnig!!!!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
willumpie schreef:das wel heeeeel zuinig...adamski schreef:Vandaag voor de 2e keer sinds de tuning getankt.
De eerste keer een verbuik van 1 op 24.8km (eerste 200 km was zonder tuning, de rest van de tank leeggereden na tuning)
2e maal tanken een verbruik van 1 op 25.1km
Zo zuinig heb ik mijn puntootje nog niet gezien. Beste ooit gereden was 1 op 24,2
Naast meer power dus nu ook suuniger...woehoeeeeee
met wat voor rijstijl..?
en alleen grote ritten op de snelweg..??
Ik rij iedere dag op en neer naar leeuwarden, dat is een enkele reis van 38km, waarvan pak hem beet 15 km 80 km/h weg, 18 km snelweg (waar ik dus 95 rij), en 5km 50 km/h.
dat is het. Zoals eerder in dit topic al aangegeven is mijn grootste verliezer op dit traject de tijd die het kost voordat de motor warm is, het kan dus nog zuiniger volgens mij ~]
ps dit is niet de zuinigste auto die ik tot nog toe gereden heb, dat was een vw lupo 3l. hier heb ik 1 op 35 mee gehaald...... het is wel de eerste auto waar ik de fabrieksopgave niet mee red en daar baal ik eigenlijk best wel van.
grt,
Jacco
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do okt 14, 2010 12:50
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
met 165/175 +/- op duitse autobahn rijd de eco multijet zelfs nog 1op12 haha
ik rij altijd flink door na warme motor maar schakel wel volgens het nieuwe rijden.
meestal zon 1op20
bij 100 weg 120
120 = 135
130 = 145km pu
ik rij altijd flink door na warme motor maar schakel wel volgens het nieuwe rijden.
meestal zon 1op20
bij 100 weg 120
120 = 135
130 = 145km pu