Gebruik garagekrik

Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Gebruik garagekrik

Bericht door Odelot »

Ok thanks voor de tips Wesley en Alfawiel!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Gebruik garagekrik

Bericht door Jarre »

Waar haal je zon rubberen blokje? Hout veryrouw ik niet
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Gebruik garagekrik

Bericht door Odelot »

Ja idd, goeie vraag. Waar haal ik dit?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Dennis_dude
Junior Stato
Berichten: 265
Lid geworden op: vr mei 18, 2012 16:46
Locatie: Zuid-Holland

Re: Gebruik garagekrik

Bericht door Dennis_dude »

Ik denk dat ie hem zelf heeft uitgesneden uit een stuk rubber.
Misschien kan je hier een goed stuk rubber scoren
http://www.hefbrug-pads.nl/krikpads
Punto 2012 0.9 Twinair Turbo 85, Glory White
_____________________________________
De Punto heeft plaatsgemaakt voor een familielid, een Fiat 500L Rock, Venezia Blue
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Gebruik garagekrik

Bericht door alfawiel »

In mijn geval is het rubberblokje en schijf van een kapotte motorsteun van een van mijn Alfa's. Ik kan je wel vertellen dat het afzagen met een ijzerzaag niet mee viel.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
JasperB
Junior Stato
Berichten: 293
Lid geworden op: ma dec 01, 2008 21:12

Re: Gebruik garagekrik

Bericht door JasperB »

Ik heb laatst deze aangeschaft voor de simpele Aldi krik zoals eerder weergegeven.

http://www.datona.nl/beschermrubber-voo ... ikken.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Werkt ideaal, rubber is wel te groot en heeft geen uitsparingen voor de 3 opstaande randjes, maar die drukken zich in het rubber tijdens het opkrikken waardoor die mega vast zit. Hij kan dr dus niet afglijden ofzo. En het rubber is zo stuk dat deze naderhand gewoon weer terug gaat naar zn originele vorm!!
Fiat GP Sport 1.4 T-Jet 172PK / 275NM
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Gebruik garagekrik

Bericht door Odelot »

Ik ga morgen proberen de krik te gebruiken. Als het niet goed werk pas ik hem net zolang aan totdat ie dat wel doet. Wil hem gewoon kunnen gebruiken op hetzelfde krikpunt waar je de gewone krik onder zet.
Desnoods laat ik een sleuf in een stuk rond kunstof frezen, waar dan de felsrand invalt. Ik neem aan dat gewoon hard kunstof ook wel geschikt is tenminste.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Gebruik garagekrik

Bericht door Odelot »

Zo, de winterbanden/wielen zitten er onder.
Aan de voorkant heb ik moeten zoeken naar het krikpunt. Bij mijn evo zit geen krik. Een andere krik pastte niet in de uitsparing aan de onderkant, waar die pijltje staan. De bek van die krik was te breed voor de uitsparing.
Was dus genoodzaakt om de garagekrik van de ali te gebruiken. Die pastte er net onder. Alleen kon ik niets meer tussen de krik en de bodemplaat doen. Heb het toen geprobeerd met zo n rubber tupperware lapje, maar dat is veel de dun natuurlijk. Iets dikkers kon er helaas niet tussen. Had hem een klein beetje omhoog gekrikt aan de voorkant, maar de bodemplaat deukte iets in, dus snel laten zakken.
Vlak bij het punt waar ik hem omhoog wilde krikken zit nog een soort van krikpunt. Dit is beter geschikt. Het zit iets hoger dan het punt wat ik eerst gepakt had.
Toen ik echter in de doos van de aldi krik keek zag ik een paar hulpmiddelen liggen.
2 plaatjes waarmee je de auto hoger maakt zodat je meer bodemvrijheid krijgt. Dit scheelt echt veel. Opeens ruimte genoeg voor de garagekrik met deze dingen!

Afbeelding

Toen ik de 17" wielen eraf had heb ik gekeken wat er allemaal aan de binnenkant staat. Ik wil nog steeds graag weten waar die wielen gemaakt worden. Volgens mij komen ze bij Brembo vandaan. Of Brembo moet een Italiaans woord zijn ergens anders voor...

Afbeelding

De winterbanden heb ik 2,5 bar lucht in gedaan. Voor en achter.
Die winterbanden maken wel stukken meer lawaai dan de zomersloffen trouwens. Maargoed, het moet maar, een paar maanden.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Lange Harry
Junior Stato
Berichten: 216
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 13:18

Re: Gebruik garagekrik

Bericht door Lange Harry »

Voor zet ik de krik altijd.onder een bout van het subframe.

En dar rooie plankje moet je eigenlijk uitklappen en dan zou het dienst moeten doen als branderig, zodat je auto niet verrolt tijdens het krikken...

Wel lekker dat wisselen, een keer makkelijk de binnenkant van de velgen schoonmaken...
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Gebruik garagekrik

Bericht door Odelot »

Lange Harry schreef:Voor zet ik de krik altijd.onder een bout van het subframe.

En dar rooie plankje moet je eigenlijk uitklappen en dan zou het dienst moeten doen als branderig, zodat je auto niet verrolt tijdens het krikken...

Wel lekker dat wisselen, een keer makkelijk de binnenkant van de velgen schoonmaken...
Daar kun je het inderdaad ook voor gebruiken. Maar ik vond dit wel een goede oplossing :)
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Gebruik garagekrik

Bericht door Andy1234 »

Ik heb dezelfde krik en gebruik een oude sportschoen die ik door de midden gezaagd heb
De hak valt precies over de schotel
Het midden van de hak gemarkeerd met een zwarte stift
Werkt ook prima :wink:
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Gebruik garagekrik

Bericht door Odelot »

Ghehe das ook een optie idd. Ik heb een blokje hout ertussen gedaan.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie