Je kan geen autocarrière meer maken bij Fiat. Maar die merkentrouw is ook zo goed als verdwenen. Waar moet je heen? Naar Alfa Romeo? Die dealerschappen zijn helemaal schaars. En de auto is niet eens te configureren op de site, want dat is gewoon een drama met allerlei tegenstrijdigheden in de pakketten. Zelfs de dealer kwam er toen niet meer uit.Odelot schreef:P-EVO en Señor Sjon, ik ben het roerend met jullie eens. Echt balen dat ze bij fiat deze weg kiezen. Ik zit al zolang als ik de evo heb uit te kijken naar een nieuwe punto. En nu lijkt ie er niet eens te komen. Erg domme zet ben ik bang voor. Het 500 concept is inmiddels net zover uitgemolken als de mini. Ik zie mezelf niet in een 500, evenmin als in een panda.
A-segment: Panda (smaakgeboden, vrouw)
A-segment: 500 (duur, vrouw)
B-segment: RIP
C-segment: 1x Bravo
D-segment: niks.
Sportief: alleen Abarth... geen spider of cabrio.
Tsja, de GP Evo vond ik nou weer een typische Italiaanse facelift, oftewel een mislukking. Dat deed de verkopen geen goed buiten NL, terwijl de concurrentie doorging. Het interieur is niet de beste kant van de GP en dat wreekt zich in de huidige markt. Op dit moment zou Fiat verre van mijn shortlist staan.scoop schreef:Afgezien van de (tijdelijke) opleving vanwege fiscale regels is de Punto nooit een verkoophit geweest. Het is dus ergens wel begrijpelijk dat FIAT al hun geld inzet op het A segment. De concurrentie is tegenwoordig moordend in het B segment en auto's als de Clio en de 208 zullen veel mensen de Punto doen laten vergeten. De 500 en Panda zitten aan de bovenkant van het A segment, toch wel een niche. Wel jammer dat FIAT al hun geld op één paard in de FIAT stal zet. Ik vind de huidige 500 een zeer geslaagd model, de Panda wat minder en de 500L niks. Ik ben alleen niet in de markt voor een A segmenter, dus dan blijft er weinig over. Ik zou nu ook niet meer voor de Punto gekozen hebben, in begin 2012 was de keuze ook een stuk minder in dit segment.
Resteert nog de hoop op een mooie, praktische B segmenter in de toekomst bij Alfa Romeo of (liever) Lancia, alhoewel dit laatste merk helemaal in de vergetelheid geraakt lijkt bij FGA.