Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Plaats reactie
bas261
Berichten: 9
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 9:49

Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door bas261 »

Bij mijn grande punto uit 2007 kwam de melding dat ik mijn gloeibougies moest laten controleren. Omdat ik vlak bij de Kwikfit woon leek het me handig om het daar te laten doen. Tijdens het demonteren van de bougies zijn de eerste 2 afgebroken, deze kregen ze er ook niet meer uit. Gezien de reactie van de monteurs en hun verklaring hiervan kreeg ik het gevoel dat ze er weinig verstand van hadden. Vervolgens ben ik naar de fiat dealer gegaan, die overigens erg verbaasd was dat er 2 afgebroken waren en op de manier hoe ze afgebroken waren, die vertelde me dat hij ze er nu ook niet meer uit kon krijgen en dat er een nieuwe (gereviceerde) kop op moest, dit met een nieuwe koppakking.

Deze reparatie gaat me ongeveer 3000 euro kosten. Heeft iemand hier ook ervaring mee of tips of het ook op een andere manier kan?
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door Jarre »

heu, lijkt mij dat ze dat bij kwikfit maar zien op te lossen!
heb je daar al eens naar de overste gevraagd?
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
bas261
Berichten: 9
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 9:49

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door bas261 »

Ja, maar die zegt dat dat het risico van de reparatie is.. Heb dus geen poot om op te staan...
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door Thegroov »

€ 3000,- lijkt me wel wat veel. Met onze Hyundai h200 (drie auto's geleden) hadden we hetzelfde. De gereviseerde kop kostte € 500,- en voor € 1100,- zat alles er weer in en werd hij weer apk-goedgekeurd.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door Jarre »

bas261 schreef:Ja, maar die zegt dat dat het risico van de reparatie is.. Heb dus geen poot om op te staan...
even gequote uit hun eigen algemene voorwaarden:
Kwik-Fit is niet aansprakelijk voor schade, ontstaan aan een voertuig, of onderdelen
daarvan als de schade het gevolg is van de noodzakelijke maatregelen die Kwik-Fit
moet nemen ten behoeve van het verrichten van de reparatie, montage of de
vervanging, tenzij de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van
Kwik-Fit.


vooral dat laatste zinnetje.. lijkt mij best wel duidelijk in dit geval dat dit roekeloosheid is.
Je fiat-garage heeft dit zelf ook bevestigd :wink:

Ik denk overigens dat je hier niet verder mee zult gaan, in jouw geval zou ik ook nog eens een 2nd opinion vragen bij een andere dealer.

Artikel 12 – Aansprakelijkheid Kwik-Fit
12.1 Onverminderd het elders in deze algemene voorwaarden bepaalde is Kwik-Fit
aansprakelijk indien een tekortkoming in de nakoming van een verplichting jegens een
Klant is te wijten aan haar opzet of bewuste roekeloosheid, of op grond van de wet,
rechtshandeling of verkeersopvattingen voor rekening van Kwik-Fit komt.
12.2 Gebreken die aan het voertuig van de Klant zijn ontstaan als gevolg van door Kwik-Fit
onjuist uitgevoerde montagewerkzaamheden zullen kosteloos door Kwik-Fit worden
hersteld.
12.3 Indien Kwik-Fit aansprakelijk is voor schade dan is Kwik-Fit gerechtigd die schade op
haar kosten te doen herstellen. Indien de Klant ervoor kiest de schade door een derde
te laten herstellen dan is Kwik-Fit slechts gehouden de schade te vergoeden tot het
bedrag aan kosten dat zij zelf gemaakt zou hebben indien de Klant aan Kwik- Fit de
gelegenheid zou hebben gegeven de schade te (doen) herstellen.
12.4 In geval van schade als gevolg van aansprakelijkheid van Kwik-Fit is Kwik-Fit
uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Kwik-Fit is niet aansprakelijk voor
mogelijke gevolgschade van welke aard dan ook, tenzij sprake is van opzet of bewuste
roekeloosheid.
12.5 In geval van schade als gevolg van aansprakelijkheid van Kwik-Fit is Kwik-Fit
uitsluitend aansprakelijk voor schade van aan haar toevertrouwde auto’s geparkeerd op
het terrein van Kwik-Fit. Kwik-Fit is niet aansprakelijk voor schade geleden buiten het
terrein van Kwik-Fit en voor schade die ontstaat op het moment dat de Klant het
voertuig zelf bestuurt.
12.6 In alle gevallen is de aansprakelijkheid van Kwik-Fit beperkt tot het bedrag van de
door haar verzekering gedane uitkering, voor zover de schade gedekt wordt door de
verzekering, danwel is de aansprakelijkheid van Kwik-Fit beperkt tot het
oorspronkelijke factuurbedrag.
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door RaydeJee »

3000 is echt veel te veel. De prijzen die da groove noemt komen meer in de buurt.
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door meloenie »

Kwik shit
Kan je het beter zelf doen.....
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door Odelot »

Ik heb 1x olie laten verversen bij kwikfit. Zat 2 liter teveel in. Kom er nooit meer.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
bas261
Berichten: 9
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 9:49

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door bas261 »

Ik vraag vandaag bij een andere fiat dealer een second opinion, hopen dat het wat verschil maakt.

Wat betreft de kwikfit... Tja.. Verwacht niet dat het me iets oplevert of dat ze me tegemoet komen, maar een brief kunnen ze wel verwachten.
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door Dixie »

Dit is duidelijk een geval van "ondeskundigheid" van de KwikFit monteurs ! Hier is geen echte monteur bij geweest !
Bij gloeibougie 2, moet zowiezo de turbo eraf, anders kan je er niet normaal bij komen.
Ik zou ALLES verhalen op Kwikfit. Zou mooi zijn zeg. Een kneus verprutst het en jij kan voor de kosten opdraaien. NEE DUS !

Ze zijn wel degelijk verantwoordelijk voor de geleden schade !

Kwikfit heeft bovendien GEEN gecertificeerde automonteurs in dienst, maar gasten die "een beetje handig" zijn met banden (denken ze). En ze werken ALLEMAAL op provisie basis. En krijgen een interne opleiding.
Kwikfit moet je mijden als de pest ! Dat is vragen om problemen, als je auto daar brengt. :evil: :evil:
Beleid is om zoveel mogelijk (onnodige) reparaties te laten uitvoeren, om je zo te laten betalen.
DUS OOK NOOIT DAAR EEN APK LATEN UITVOEREN, HET LIJKT GOEDKOOP, MAAR JE BENT ZEER DUUR UIT !

Je kan kan beter 50 km omrijden om een klus goed te laten uitvoeren, maar ja, daar heb je nu niks meer aan.
yordy_debruijn
Berichten: 5
Lid geworden op: do jan 02, 2014 10:59
Locatie: Buchten

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door yordy_debruijn »

Zeker dat je kwik fit hiervoor aansprakelijk kan stellen. Hulp zoeken bij de consumentenbond. Of een advocaat in de arm nemen. Op die manier kunnen ze iedereen wel afwimpellen. Algemene voorwaarden zijn alleen van toepassing als ze binnen het Nederlands recht standhouden.
Historie:
Mazda 323f 1.5 glx 1995 gereden van 2003 t/m 2008
Alfa Romeo 2.0 twin spark 2002 gereden van 2008 t/m 2013
Fiat Punto Mk2 1,2 8v elx 2002 gereden van 2013 tot huidig
Fiat Punto evo 1,3 multijet 2011 gereden van 2014 tot huidig
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door Dixie »

Je kan hiervoor iedere rechtshulp instantie inschakelen.
Juridische Loket
Jurofoon etc.

Maar éérst een aangetekende brief sturen dat je ze volledig verantwoordelijke stelt voor de geleden schade, dan pas de rest.
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door ulti »

Kwitniks... Ook een keer met mijn oude punte een beurt laten doen, 60.000 km. Bougies vervangen, auto stotteren als een gek, weer terug,, ik op de snelweg weer stotteren, alle lampen en toeters en bellen gingen af, rook uit de motor voor dat ik het wist. auto naar de klote, motor kapot en weet ik wat allemaal. Garage waar hij naartoe ging zei ook lastig aansprakelijk te stellen, moet expert bij komen etc. kost hoop geld. ( auto was nog maar 3500 waard) reparatie zeker 1500 euro. Nou doei auto! nog met kapotte motor weten te verkopen voor leuke prijs, maar kwikfit noooooit meer. ~]
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door willumpie »

Kwik Fit...? :o
Kwik Broken misschien beter..? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Gloeibougies afgebroken, nieuwe kop, 3000 Euro?

Bericht door Jarre »

hoe is dit nu afgelopen?
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Plaats reactie