T-jet komt niet op vermogen
T-jet komt niet op vermogen
Goede avond mede liefhebbers,
Ik ben vandaag met mijn auto naar de chiptuner geweest voor een stage 2 chip maar mijn auto kwam maar hij kwam maar niet op vermogen.
Zoals in de grafiek te zien loopt het vermogen niet in den stijgende lijn.
Ze kwamen er maar niet uit waar aan het kon liggen. En ik zou het ook werkelijk niet weten. Toen ik aankwam met de eerste run voor de chip had ik net zoveel pk als na het chippen. Het koppel is wel gestegen maar de pk's willen niet mee dus.
Heeft iemand enig idee waar ik zou kunnen zoeken?
M.v.g. Mijndert
Ik ben vandaag met mijn auto naar de chiptuner geweest voor een stage 2 chip maar mijn auto kwam maar hij kwam maar niet op vermogen.
Zoals in de grafiek te zien loopt het vermogen niet in den stijgende lijn.
Ze kwamen er maar niet uit waar aan het kon liggen. En ik zou het ook werkelijk niet weten. Toen ik aankwam met de eerste run voor de chip had ik net zoveel pk als na het chippen. Het koppel is wel gestegen maar de pk's willen niet mee dus.
Heeft iemand enig idee waar ik zou kunnen zoeken?
M.v.g. Mijndert
Fiat Grande Punto T-jet, vermogen: snel.
- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
Re: T-jet komt niet op vermogen
Ik had evenveel pk's en 305Nm.
Mijn grafiek zag er ongeveer hetzelfde uit.
Ik had namelijk een pipercross filter, grotere forge Intercooler en volledige ragazon uitlaat inc decat.
De tjet turbo is namelijk maar een hele kleine turbo.
Als je hoger in vermogen wil moet je al gaan uitkijken naar een abarth turbo en colombo nokkenassen.
Het aantal NM zit echt op de maximum.
Mijn grafiek zag er ongeveer hetzelfde uit.
Ik had namelijk een pipercross filter, grotere forge Intercooler en volledige ragazon uitlaat inc decat.
De tjet turbo is namelijk maar een hele kleine turbo.
Als je hoger in vermogen wil moet je al gaan uitkijken naar een abarth turbo en colombo nokkenassen.
Het aantal NM zit echt op de maximum.
Re: T-jet komt niet op vermogen
Het aantal nm koppel wil ik begrenst hebben op 300nm voor de koppeling.
Dat waren weinig pk's die je had dan.
Ik had al 145pk zonder te chippen met 240nm en 0,8 bar turbodruk.
Nu draai ik op 1,5 bar turbodruk maar het zit 100% zeker niet goed. Ik had op 180pk moeten uitkomen.
Ze hadden al genoeg punto's gedaan die het ook gwn hebben gehaald.
Ze kunnen een standaard punto makkelijk naar 155-160pk chippen met stage 1.
Nu net op de snelweg is me ook weer bevestigd dat er iets niet klopt,, zomaar uit het niets klapte de turbo eruit,, druk helemaal weg. Langs de kant gekeken maar viel niks bijzonders te zien als een kapotte slang of gebroken delen. Opnieuw de motor gestart en ik had mn druk weer terug.
Dat waren weinig pk's die je had dan.
Ik had al 145pk zonder te chippen met 240nm en 0,8 bar turbodruk.
Nu draai ik op 1,5 bar turbodruk maar het zit 100% zeker niet goed. Ik had op 180pk moeten uitkomen.
Ze hadden al genoeg punto's gedaan die het ook gwn hebben gehaald.
Ze kunnen een standaard punto makkelijk naar 155-160pk chippen met stage 1.
Nu net op de snelweg is me ook weer bevestigd dat er iets niet klopt,, zomaar uit het niets klapte de turbo eruit,, druk helemaal weg. Langs de kant gekeken maar viel niks bijzonders te zien als een kapotte slang of gebroken delen. Opnieuw de motor gestart en ik had mn druk weer terug.
Fiat Grande Punto T-jet, vermogen: snel.
- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
- Blu Magnetico
- VIP Membro
- Berichten: 233
- Lid geworden op: di aug 12, 2014 22:57
Re: T-jet komt niet op vermogen
Dan heb je wellicht meer aan een tuner die maatwerk kan leveren. Wat ik zo lees over Tunex wordt daar simpelweg wat andere software in het motormagement gezet en klaar. In 10 minuten kan dat nooit optimaal afgesteld worden.
Ik heb zelf goede ervaring met RVcorse / Savali. Daar is op basis van een test-Punto een programma geschreven, maar worden ook aanvullende aanpassingen gedaan indien dit nodig of gewenst is. En prima after-service.
Bovendien krijg je daar korting als VIP member. Ook niet verkeerd.
Maar de keuze is uiteraard aan jou. Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken.
Ik heb zelf goede ervaring met RVcorse / Savali. Daar is op basis van een test-Punto een programma geschreven, maar worden ook aanvullende aanpassingen gedaan indien dit nodig of gewenst is. En prima after-service.
Bovendien krijg je daar korting als VIP member. Ook niet verkeerd.
Maar de keuze is uiteraard aan jou. Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken.
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport 3d. Savali 121 pk > 146 pk
Re: T-jet komt niet op vermogen
180pk met standaard turbo?
Dat vergeet je helemaal maar.
Wat heb je allemaal veranderd als ik vragen mag en waar is hij gemapt?
Je mag blij zijn met de waardes dat je hebt want veel meer gaat er niet uitkomen zonder brokken te maken. (Je bent zelfs goed op weg met dat als ik het zo hoor)
Ik heb 5j gereden op deze waardes zonder enig probleem.
Dat vergeet je helemaal maar.
Wat heb je allemaal veranderd als ik vragen mag en waar is hij gemapt?
Je mag blij zijn met de waardes dat je hebt want veel meer gaat er niet uitkomen zonder brokken te maken. (Je bent zelfs goed op weg met dat als ik het zo hoor)
Ik heb 5j gereden op deze waardes zonder enig probleem.
Re: T-jet komt niet op vermogen
Snel die map verwijderen als je turbo eruit klapt op de snelweg... dat kan nooit iets goeds beloven!
- Rudabroda
- Moderatore
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
- Locatie: Q'onoS
- Contacteer:
Re: T-jet komt niet op vermogen
Niets aan toe te voegen. Ga alsjeblieft naar een specialist. Ronald weet wat hij doet en heeft de ervaring.Blu Magnetico schreef:Dan heb je wellicht meer aan een tuner die maatwerk kan leveren. Ik heb zelf goede ervaring met RVcorse / Savali.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Re: T-jet komt niet op vermogen
Ik was zelf ook al niet erg tevreden bij tunex,, hoe ze daar met je omgaan en hoe ze werken vind ik niet professioneel.
Ze zijn van 09:00-14:00uur bezig geweest met mijn auto af te stellen maar ze kregen het niet voor elkaar. Ze hebben me verschillende keren proberen af te schepen maar ik ben gwn brutaal terug geweest.
Op de testbank is mn blowoff er 2x uit geklapt en zeiden ze van ja probeer anders thuis maar even wat dingen te regelen de software staat erop moet je zelf maar even de boel afstellen.
Toen zei ik nee ik ben hierheen gekomen met een goeie auto en ik wil ook terug met een goeie en complete auto, daarom heb ik gekozen voor een professionele garage dus ik ga niet weg voor hij in orde is.
Dat konden ze niet waarderen maar ze gingen er ook niet tegenin omdat ze wisten dat het waar was.
Ik heb op dit forum ook iemand gezien die bij tunex 183pk heeft gehaald met een fiat gp t-jet.
Hij had een luchtfilter en een uitlaat meer niet.
Ik rij nu met een blow off van hks rond (geen winst maar gwn pssssjj wat porno is) en met een op maat gemaakte uitlaat met 60mm downpipe en 200 cells race katalysator. En daarbij de stage 2 chip dus.
Ik heb die uitlaat juist genomen vanwege de 180pk dus ik ben niet tevreden als ik het niet haal.
Hoeveel vermogen kan savalli me geven op stage 2?
En waar kan ik een vl36 turbo vandaan halen voor hoe duur?
Ze zijn van 09:00-14:00uur bezig geweest met mijn auto af te stellen maar ze kregen het niet voor elkaar. Ze hebben me verschillende keren proberen af te schepen maar ik ben gwn brutaal terug geweest.
Op de testbank is mn blowoff er 2x uit geklapt en zeiden ze van ja probeer anders thuis maar even wat dingen te regelen de software staat erop moet je zelf maar even de boel afstellen.
Toen zei ik nee ik ben hierheen gekomen met een goeie auto en ik wil ook terug met een goeie en complete auto, daarom heb ik gekozen voor een professionele garage dus ik ga niet weg voor hij in orde is.
Dat konden ze niet waarderen maar ze gingen er ook niet tegenin omdat ze wisten dat het waar was.
Ik heb op dit forum ook iemand gezien die bij tunex 183pk heeft gehaald met een fiat gp t-jet.
Hij had een luchtfilter en een uitlaat meer niet.
Ik rij nu met een blow off van hks rond (geen winst maar gwn pssssjj wat porno is) en met een op maat gemaakte uitlaat met 60mm downpipe en 200 cells race katalysator. En daarbij de stage 2 chip dus.
Ik heb die uitlaat juist genomen vanwege de 180pk dus ik ben niet tevreden als ik het niet haal.
Hoeveel vermogen kan savalli me geven op stage 2?
En waar kan ik een vl36 turbo vandaan halen voor hoe duur?
Fiat Grande Punto T-jet, vermogen: snel.
- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
Re: T-jet komt niet op vermogen
Savali gewoon even bellen. Als VIP krijg je ook nog eens 60 euro korting op chippen. Even googelen op RVcorse of Savali (heb het nummer ook niet bij de hand).
Hij is heel flexibel met wat je wilt maar zal ook zeker gedegen en verantwoord advies geven. Hij kent de maximale waardes van je turbodruk en kan met je meedenken in wijzigingen van de auto om er meer uit te halen.
Hij is heel flexibel met wat je wilt maar zal ook zeker gedegen en verantwoord advies geven. Hij kent de maximale waardes van je turbodruk en kan met je meedenken in wijzigingen van de auto om er meer uit te halen.
Re: T-jet komt niet op vermogen
Ik zal van de week even met savali bellen.
Ben heel benieuwd wat mn max turbodruk mag zijn en wat wel en niet goed is voor mn punto.
Hij is me flink wat waard namelijk.
Heeft zo'n BMC luchtfilter nog echt meerwaarde trouwens?
Een luchtfulter helpt nauwelijks mee in deze klasse normaal. Anders druk ik die er ook gewoon tussen, als het wat helpt. (Meer dan 2pk)
Ben heel benieuwd wat mn max turbodruk mag zijn en wat wel en niet goed is voor mn punto.
Hij is me flink wat waard namelijk.
Heeft zo'n BMC luchtfilter nog echt meerwaarde trouwens?
Een luchtfulter helpt nauwelijks mee in deze klasse normaal. Anders druk ik die er ook gewoon tussen, als het wat helpt. (Meer dan 2pk)
Fiat Grande Punto T-jet, vermogen: snel.
- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
-
- Junior Stato
- Berichten: 231
- Lid geworden op: vr okt 09, 2015 13:47
- Locatie: arnhem, gelderland
Re: T-jet komt niet op vermogen
als jij naar die 180+ pk wilt is elke winst noodzakelijk
dus ja ik zal zo ie zo een ander filter plaatsen
al is het maar een origineel model filter inleg van k&n of welk ander merk dan ook
dus ja ik zal zo ie zo een ander filter plaatsen
al is het maar een origineel model filter inleg van k&n of welk ander merk dan ook
Pevo 1.3mjet okt2011
Opties toegevoegd
15"winter staal/15" lichtmetaal oem
oem leer pookhoes/pookknop/sportstuur witte stiksels
oem arm steun/k&n filter inleg/Philips WhiteVision/sonni boys
Oem deur paneel met alu/Oem Dorpels met alu punto
Opties toegevoegd
15"winter staal/15" lichtmetaal oem
oem leer pookhoes/pookknop/sportstuur witte stiksels
oem arm steun/k&n filter inleg/Philips WhiteVision/sonni boys
Oem deur paneel met alu/Oem Dorpels met alu punto
Re: T-jet komt niet op vermogen
Daar heb je wel een punt. Ik wil namelijk niet een open luchtfilter vanwege het geluid. Ik heb al genoeg geluid met een uitlaatsysteem.
Ik zal binnenkort even zo'n inlegfilter bestellen. Ben benieuwd wat die me voor meerwaarde zal geven.
Ik zal binnenkort even zo'n inlegfilter bestellen. Ben benieuwd wat die me voor meerwaarde zal geven.
Fiat Grande Punto T-jet, vermogen: snel.
- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
Re: T-jet komt niet op vermogen
Vergeet niet dat je met zo veel pk's ook wel rond de max aan zit van wat je standaard versnellingsbak aan kan..
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.
Re: T-jet komt niet op vermogen
Klopt ik kan max 300nm op de koppeling hebben om het veilig te houden voor mn onderdelen.
Qua pk's maakt het niet gek veel uit dat hoort normaal samen te lopen.
Zodra alles in orde is laat ik hem begrenzen op 300nm.
Ik ben nu in de garage maar er zitten geen foutcodes in mn motor en er is ook niks geks te vinden. Echt heel apart.
Heb ook zonder luchtfilter gereden een stukje om te testen maar geeft 0,0 verschil.
Waarom die pk's nou niet omhoog willen geen idee.
Zelfs zonder de hulp van een turbo zouden de pk's toch ongeveer met 15pk omhoog moeten gaan met chippen.
Qua pk's maakt het niet gek veel uit dat hoort normaal samen te lopen.
Zodra alles in orde is laat ik hem begrenzen op 300nm.
Ik ben nu in de garage maar er zitten geen foutcodes in mn motor en er is ook niks geks te vinden. Echt heel apart.
Heb ook zonder luchtfilter gereden een stukje om te testen maar geeft 0,0 verschil.
Waarom die pk's nou niet omhoog willen geen idee.
Zelfs zonder de hulp van een turbo zouden de pk's toch ongeveer met 15pk omhoog moeten gaan met chippen.
Fiat Grande Punto T-jet, vermogen: snel.
- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
Re: T-jet komt niet op vermogen
Het maximale wat wij gemeten hebben met de VL37 turbo is 159pk en 277nm en dit is dan met filter en Full rvs 60mm uitlaat. Dit is met 1.3 overboost 1.0 constante druk en 0.6 bij de begrenzer. Iedereen die meer druk doet dan dat is gevaarlijk voor de turbo en is ook nutteloos omdat de turbo niet meer lucht kan verplaatsen (dus geen pk wist meer te halen is ) losse vl36/38 kost +- 600,- evt hebben we een gebruikte liggen voor 150, met 134dkm met die turbo kun je tot 185pk komen en 300nm verder dan dat krijg je de gt1446 en daarna gt2554 of td04