Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
De egr zit achterop het blok, klote plek om bij te komen, bij het chippen zetten ze hem in de software uit, dus dicht.
Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Maar kan een plaatje of het slangetje wel?
Gr
Gr
Laatst gewijzigd door J.V. op do sep 14, 2017 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd; zie voorwaarden
Reden: Citaat verwijderd; zie voorwaarden
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Slangetje sowieso niet, die gaat er niet heen omdat die volledig elektrisch is en niet op vacuum werkt. Plaatje kan volgens mij ook niet door de wijze waarop deze fysiek in elkaar zit. Google maar eens egr valve 1.3mjet.
Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Maar is het dichtzetten van de EGR wel slim?
Het grote nadeel is dat het flink langer duurt voordat hij warm is, dus meer verbruik en slijtage .
30000km per jaar.
Het grote nadeel is dat het flink langer duurt voordat hij warm is, dus meer verbruik en slijtage .
30000km per jaar.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Wat betreft je laatste twee punten? Wat is jouw bron? Ik heb nu 140k met m'n Evo gereden waarvan de helft gechipt. Het langzaam warm worden is een heikel punt van de m-jet, dit heeft weinig met chippen te maken. Mijn ervaring is dat het geen verschil maakt. Wat betreft het verbruik kan ik kort zijn, dit maakt geen bal verschil. Zowel voor als na het chippen met twee vingers in de neus 1:25.
Of het dichtzitten van het EGR verstandig is? Tja, het zorgt voor een stuk minder interne vervuiling van het blok...
Of het dichtzitten van het EGR verstandig is? Tja, het zorgt voor een stuk minder interne vervuiling van het blok...
Laatst gewijzigd door Rudabroda op do sep 21, 2017 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, zie richtlijnen.
Reden: Quote verwijderd, zie richtlijnen.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Met het meer verbruik bedoel ik, dat hij langer koud blijft, dus daardoor meer verbruikt.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Dan ben ik benieuwd hoe je met twee vingers in de neus 1:25 haalt? Ik haal met heel veel moeite 1:22. Maar dan kan ik ook niet harder dan 100 rijden op de autosnelweg, wat niet erg prettig rijd.
Wat voor banden heb je er verder onderliggen en hoeveel inch?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat voor banden heb je er verder onderliggen en hoeveel inch?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Enkele reis van 110km waarvan 80-90% snelweg (110 op CC). Vredestein banden, type onbekend, in de maat 185/65/15. Zonder enig probleem rijd ik 1000km op een tank. Drie tankbeurtjes geleden heb ik zelfs m'n eigen record verbeterd mer 1127km op een tank...
Laatst gewijzigd door Rudabroda op do sep 21, 2017 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, zie richtlijnen.
Reden: Quote verwijderd, zie richtlijnen.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Welke bandenspanning?Thijssie! schreef:Enkele reis van 110km waarvan 80-90% snelweg (110 op CC). Vredestein banden, type onbekend, in de maat 185/65/15. Zonder enig probleem rijd ik 1000km op een tank. Drie tankbeurtjes geleden heb ik zelfs m'n eigen record verbeterd mer 1127km op een tank...
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
2.4-2.5 barbert888 schreef:Welke bandenspanning?Thijssie! schreef:Enkele reis van 110km waarvan 80-90% snelweg (110 op CC). Vredestein banden, type onbekend, in de maat 185/65/15. Zonder enig probleem rijd ik 1000km op een tank. Drie tankbeurtjes geleden heb ik zelfs m'n eigen record verbeterd mer 1127km op een tank...
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Knap, ik red het niet, crap aan 1:22 als ik me best doe, 17" 205/45
Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 12:57
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Hoi net nieuw hier, heb al eerder een punto evo jtd multijet gehad en na 2 jaar scheuren in een clio rs nu door woon werk afstand wederom een evo jtd gekocht, ben prima tevreden hoor maar voor 1 op 25 moet ik echt serieus mijn best doen, of anders gezegd op cc rond de 100 en liever niet remmen 1 op 22 is redelijk te doen als je geen haast hebt
Heb de vorige punto laten tunen met als gevolg dat ik iets steviger kon doorrijden en toch nog 1 op 20/21 reed, alleen kreeg ik problemen, net dit topic beetje doorgebladerd en begrijp dat savali min of meer DE tuner is voor fiat. Wat ik ook ergens lees is dat de hele aandrijflijn van een tjet gemaakt is voor een continu belasting van 200 nm. Met de meeste tunings word dat ongeveer 250 - 260 nm. Dat kan ik dan niet zo rijmen, als je dan ff lekker stevig doortuft overbelast je toch de boel constant.
Geval is dat ik met de vorige evo 110 pk / 260 nm constant last had van een slippende koppeling, werd er niet goed van, vreemde was ook dat het niet altijd was waardoor ik bij de garage soms bekeken werd of ik niet helemaal lekker was. Maar in mijn beleving als je 100 rijd in de 4 de of 5 de versnelling en je geeft vol gas, toeren meteen 4 a 500 omhoog en je snelheid niet dan kan dat toch maar 1 ding zijn ????
Apart was wel dat ik het voornamelijk had als het regende of gewoon flink vochtig was
Het houd mij vooralsnog tegen om te laten tunen, maar valt niet mee als je van 182 pk/1000 kg komt, je weet het van te voren natuurlijk maar het is wel ff slikken
Misschien mensen die wat kunnen vertellen over wat je koppeling etc aankan en of zo er ook problemen mee hadden.
Wat het tunen betreft het gaat mij meer om het koppel als de pktjes
Heb de vorige punto laten tunen met als gevolg dat ik iets steviger kon doorrijden en toch nog 1 op 20/21 reed, alleen kreeg ik problemen, net dit topic beetje doorgebladerd en begrijp dat savali min of meer DE tuner is voor fiat. Wat ik ook ergens lees is dat de hele aandrijflijn van een tjet gemaakt is voor een continu belasting van 200 nm. Met de meeste tunings word dat ongeveer 250 - 260 nm. Dat kan ik dan niet zo rijmen, als je dan ff lekker stevig doortuft overbelast je toch de boel constant.
Geval is dat ik met de vorige evo 110 pk / 260 nm constant last had van een slippende koppeling, werd er niet goed van, vreemde was ook dat het niet altijd was waardoor ik bij de garage soms bekeken werd of ik niet helemaal lekker was. Maar in mijn beleving als je 100 rijd in de 4 de of 5 de versnelling en je geeft vol gas, toeren meteen 4 a 500 omhoog en je snelheid niet dan kan dat toch maar 1 ding zijn ????
Apart was wel dat ik het voornamelijk had als het regende of gewoon flink vochtig was
Het houd mij vooralsnog tegen om te laten tunen, maar valt niet mee als je van 182 pk/1000 kg komt, je weet het van te voren natuurlijk maar het is wel ff slikken
Misschien mensen die wat kunnen vertellen over wat je koppeling etc aankan en of zo er ook problemen mee hadden.
Wat het tunen betreft het gaat mij meer om het koppel als de pktjes
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Het probleem wat je beschrijft heb ik ook gehad. In mijn geval had het te maken met een diafragma wat slecht was en uiteindelijk ook brak. De koppelingsplaten waren in mijn geval nog prima...
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 12:57
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Bedankt voor de info Thijssie, door die garage ging ik twijfelen aan mezelf maar ben/was dus toch niet de enige, duur grapje ??
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Slippende koppeling heeft niets met chippen te maken. Heb zelf een slippende koppeling gehad, en dat kwam door één of ander lekkend rubbertje. Hierdoor kwam er zo nu en dan een druppeltje olie op de koppelingsplaat, waardoor deze slipte. Ronald, van Savali kent dat probleem ook. Komt regelmatig voor bij 1.3 mjets.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.