"bonk" geluid in stuurkolom,rechtsvoor klapperrend

Gebruikersavatar
il padrino
Nuovo Arrivato
Berichten: 101
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 9:20
Locatie: Beverwijk

Bericht door il padrino »

Ik weet ook zeker dat falco en in jou geval koene en de andere dealers dit probleem zullen oplossen.

Ik ben eind van de middag bij falco geweest en kan maandag gelijk terugkomen. Er waren vanmiddag geen monteurs meer anders hadden ze meteen al gekeken.
Laatst gewijzigd door il padrino op zo jun 11, 2006 8:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Cordiali Saluti, il padrino 8)
-------------------------------------------------------
Grande Punto Sport 1.4 16v Rosso Esotico
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
grietje8 schreef::wink: Hannes is hard op weg golden member te worden op deze manier...
Ja, zo kan ik het ook!!!! :wink:
voordeel van een goede leermeester Joe :wink: :wink:
ditisJeroen
Nuovo Arrivato
Berichten: 78
Lid geworden op: vr apr 14, 2006 11:13

Bericht door ditisJeroen »

heb er ook last van,

volgende week een afspraak
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

ditisJeroen schreef:heb er ook last van,

volgende week een afspraak
sterker nog ik ben net heen geweest naar koene fiat..
monteur er mee gereden(09.00u)..

helemaal niets te horen..zelf meegegaan..niks te horen..

F*********K zooi ..hele week hoor ik DUIDELIJK een ratel rechtsvoor...nu niks te horen..
sta je dan voor lul zeg en weet zeker dat het er zit...
Het is nl heel irritant en of je wielkas eruitkomt..


zeg tie monteur je hoort de max stand van je schokbrekers!
nou was is dit kut zeg :cry:
en vroeg om een mattenzet(niet geleverd bij aflevering auto) die moest ik ook gewoon afrekenen :oops:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Sporting raymon schreef:
ditisJeroen schreef:heb er ook last van,

volgende week een afspraak
sterker nog ik ben net heen geweest naar koene fiat..
monteur er mee gereden(09.00u)..

helemaal niets te horen..zelf meegegaan..niks te horen..

F*********K zooi ..hele week hoor ik DUIDELIJK een ratel rechtsvoor...nu niks te horen..
sta je dan voor lul zeg en weet zeker dat het er zit...
Het is nl heel irritant en of je wielkas eruitkomt..




zeg tie monteur je hoort de max stand van je schokbrekers!
nou was is dit kut zeg :cry:
en vroeg om een mattenzet(niet geleverd bij aflevering auto) die moest ik ook gewoon afrekenen :oops:
als ie echt stuk is Ray dan is de herrie niet te missen :wink:

en die mattenset hoort bij je aflevering daar heb je tenslotte genoeg voor betaald.
wat een schmiechten lopen er toch rond :evil:
djkraan
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:13
Locatie: Almere
Contacteer:

bonk" geluid in stuurkolom,rechtsvoor klapperrend

Bericht door djkraan »

Ik heb sinds 2 weken ook een fiat gp. Deze komt ook bij FALCO vandaan.

Echter ik heb het idee dat, dat bonk geluid van de rechter voor schokdemper komt. Dit gebeurd alleen bij lage snelheden en er moeten kleine hobbeltjes zitten in het wegdek. Blijkbaar kan het systeem daar niet mee overweg.

Ik kijk het nog even aan en kom er zeker op terug bij de dealer.

Di probleem hoor ik iets te vaak.

dj
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: bonk" geluid in stuurkolom,rechtsvoor klapperrend

Bericht door hannes »

djkraan schreef:Ik heb sinds 2 weken ook een fiat gp. Deze komt ook bij FALCO vandaan.

Echter ik heb het idee dat, dat bonk geluid van de rechter voor schokdemper komt. Dit gebeurd alleen bij lage snelheden en er moeten kleine hobbeltjes zitten in het wegdek. Blijkbaar kan het systeem daar niet mee overweg.

Ik kijk het nog even aan en kom er zeker op terug bij de dealer.

Di probleem hoor ik iets te vaak.

dj
zie deze topic DJ

http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/vie ... highlight=
Gebruikersavatar
tijno
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 13:08
Locatie: Breda

Bericht door tijno »

hannes schreef:
Sporting raymon schreef:
ditisJeroen schreef:heb er ook last van,

volgende week een afspraak
sterker nog ik ben net heen geweest naar koene fiat..
monteur er mee gereden(09.00u)..

helemaal niets te horen..zelf meegegaan..niks te horen..

F*********K zooi ..hele week hoor ik DUIDELIJK een ratel rechtsvoor...nu niks te horen..
sta je dan voor lul zeg en weet zeker dat het er zit...
Het is nl heel irritant en of je wielkas eruitkomt..




zeg tie monteur je hoort de max stand van je schokbrekers!
nou was is dit kut zeg :cry:
en vroeg om een mattenzet(niet geleverd bij aflevering auto) die moest ik ook gewoon afrekenen :oops:
als ie echt stuk is Ray dan is de herrie niet te missen :wink:

en die mattenset hoort bij je aflevering daar heb je tenslotte genoeg voor betaald.
wat een schmiechten lopen er toch rond :evil:
Ik heb er ook last van :( . Auto vorige week woensdag afgeleverd, hoorde de rammel rechtsvoor na een paar dagen. vooral bij lage snelheden over een hobbel weg. Met het aanremmen voor bijvoorbeeld een drempel op een klinkerweg is het ook erger dan normaal op een asfaltweg. Op de snelweg géén problemen, geen geluiden, daar rijdt ie gewoon super.

Gek genoeg hoor de rammel ook pas wanneer ik langer met de auto heb gereden, wellicht dat er wat speling ontstaat in het stuurhuis wanneer alles wat warmer is, of is dit domme praat? Achja, ik ga vanmiddag maar langs de dealer.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

tijno schreef:
hannes schreef:
Sporting raymon schreef:
ditisJeroen schreef:heb er ook last van,

volgende week een afspraak
sterker nog ik ben net heen geweest naar koene fiat..
monteur er mee gereden(09.00u)..

helemaal niets te horen..zelf meegegaan..niks te horen..

F*********K zooi ..hele week hoor ik DUIDELIJK een ratel rechtsvoor...nu niks te horen..
sta je dan voor lul zeg en weet zeker dat het er zit...
Het is nl heel irritant en of je wielkas eruitkomt..




zeg tie monteur je hoort de max stand van je schokbrekers!
nou was is dit kut zeg :cry:
en vroeg om een mattenzet(niet geleverd bij aflevering auto) die moest ik ook gewoon afrekenen :oops:
als ie echt stuk is Ray dan is de herrie niet te missen :wink:

en die mattenset hoort bij je aflevering daar heb je tenslotte genoeg voor betaald.
wat een schmiechten lopen er toch rond :evil:
Ik heb er ook last van :( . Auto vorige week woensdag afgeleverd, hoorde de rammel rechtsvoor na een paar dagen. vooral bij lage snelheden over een hobbel weg. Met het aanremmen voor bijvoorbeeld een drempel op een klinkerweg is het ook erger dan normaal op een asfaltweg. Op de snelweg géén problemen, geen geluiden, daar rijdt ie gewoon super.

Gek genoeg hoor de rammel ook pas wanneer ik langer met de auto heb gereden, wellicht dat er wat speling ontstaat in het stuurhuis wanneer alles wat warmer is, of is dit domme praat? Achja, ik ga vanmiddag maar langs de dealer.


tijno dit is PRECIES HETZELFDE wat er ook bij mij aan de GP is.als de auto koud is valt het mee, maar als hij warm is dan hoor je het echt goed. :(
djkraan
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:13
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door djkraan »

Zojuist heb ik een posting gemaakt over dit probleem op het italiaanse forum van de Grande Punto Club.

http://www.grandepuntoclub.com/sniptz/v ... php?t=4805

Blijkbaar komt er een modificatie aan in september. Als er spannende dingen gebeuren dan zal dat eerst in Italie zijn. Ben benieuwd...

DJ
Grande Punto Sport 130Mjet
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

djkraan schreef:Zojuist heb ik een posting gemaakt over dit probleem op het italiaanse forum van de Grande Punto Club.

http://www.grandepuntoclub.com/sniptz/v ... php?t=4805

Blijkbaar komt er een modificatie aan in september. Als er spannende dingen gebeuren dan zal dat eerst in Italie zijn. Ben benieuwd...

DJ
zie dat je het al gedaan hebt, top :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

vanmorgen werd ik gebeld door de dealer.
ze zouden morgen het stuurhuis maken, maar daar komt niets van terecht.
ze hadden nog steeds de onderdelen niet binnen, en na bij fiat hierover navraag te hebben gedaan vertelde die hun dat ze die ook niet zouden krijgen.
repareren zou namelijk geen zin hebben, want de kans dat het weer stuk zou gaan was te groot.
ze zijn idd bezig bij Fiat met een modificatie en er zou een héél nieuw stuurhuis komen.
alleen was nog niet bekend wanneer.
ik heb hem verteld dat we via onze Italiaanse GP collega's al gehoord hadden dat er een modificatie zou komen.
en daar was hij toch wel verbaasd over dat zij het nu pas te horen krijgen, en ik het al voor hun wist.
hij vroeg me als ik iets via de club over zo'n dingen of andere klachten die spelen te weten kwam, hem daarover in te lichten.
dan konden ze beter inspelen op klachten van de Gp die bij hun nog niet bekend zijn.
dus zal ik nog net als sommige van ons voorlopig nog de weg op moeten met dat gebonk.
moet zeggen begin er al langzaam aan te wennen :wink:
Gebruikersavatar
tijno
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 13:08
Locatie: Breda

Bericht door tijno »

hannes schreef:vanmorgen werd ik gebeld door de dealer.
ze zouden morgen het stuurhuis maken, maar daar komt niets van terecht.
ze hadden nog steeds de onderdelen niet binnen, en na bij fiat hierover navraag te hebben gedaan vertelde die hun dat ze die ook niet zouden krijgen.
repareren zou namelijk geen zin hebben, want de kans dat het weer stuk zou gaan was te groot.
ze zijn idd bezig bij Fiat met een modificatie en er zou een héél nieuw stuurhuis komen.
alleen was nog niet bekend wanneer.
ik heb hem verteld dat we via onze Italiaanse GP collega's al gehoord hadden dat er een modificatie zou komen.
en daar was hij toch wel verbaasd over dat zij het nu pas te horen krijgen, en ik het al voor hun wist.
hij vroeg me als ik iets via de club over zo'n dingen of andere klachten die spelen te weten kwam, hem daarover in te lichten.
dan konden ze beter inspelen op klachten van de Gp die bij hun nog niet bekend zijn.
dus zal ik nog net als sommige van ons voorlopig nog de weg op moeten met dat gebonk.
moet zeggen begin er al langzaam aan te wennen :wink:
Wennen? :? Hannes de grappenmaker! :wink: Fijn om te horen dat we iig niet de enige zijn met het probleem maar dus ook onze buitenlandse vrienden uit Italië. Ik hou de site iig maar in de gaten (ik hoop dat ze niet alleen Italiaans uitkramen maar ook wat Engels) en wellicht komen we aan het einde van de zomer ook in aanmerking voor zo'n modificatie.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

tijno mij is in elk geval beloofd dat er een nieuwe in zou komen als de modificatie er is.
anders dan :twisted: :twisted: :twisted: hebben ze er nog een probleem bij :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

ik ben vanmorgen bij de dealer geweest en heb een héél gesprek gehad met de chef van de werkplaats hierover.
het is geen grote dealer maar met mij erbij zijn er al 6 die deze klacht hebben bij hun.
dit vond hij zeer alarmerend en ze hebben van deze Gp's de gegevens doorgegeven aan Fiat.
het blijkt idd een groot probleem te zijn waar fiat behoorlijk mee in haar maag zit, en dat heeft Fiat ook aan hun doorgegeven.
daarom is ook besloten om het stuurhuis bij mij niet te repareren omdat het geen zin zou hebben, en het maar een tijdelijke oplossing is.
de modificatie die fiat nu met de leverancier aan het maken is zou pas na de zomervakantie beschikbaar zijn.
en deze zal dan als eerste in de Gp's die dan van de band rollen ingezet worden.
het betekend voor degene die hun Gp al hebben dat het best wel lang zou kunnen gaan duren alvorens hun auto's aan de beurt zijn.
als het er al 6 bij mijn dealer zijn kunnen jullie je wel voorstellen hoeveel er dat wereld wijd zijn.
mij is wel verteld dat het in elk geval geen gevaar voor de veiligheid is.
we zullen ons dus ff moeten behelpen, maar mij is verzekerd dat mijn GP een nieuw stuurhuis zal krijgen.
voor degene die ook met dit probleem te maken hebben.
laat je niet afschepen als ze niks horen, men zei ook dat het langer kan duren voor het probleem zich bij de Gp kan voordoen.
bij mij was het al na 2 weken, maar er is er al één die de GP al 4 maanden heeft voordat het begon.
Plaats reactie