Gekraak linksvoor

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin.
Nuovo Arrivato
Berichten: 111
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:44

Gekraak linksvoor

Bericht door Erwin. »

Hallo,

Ik heb nu 4 maanden mijn GP en heb al 2 maanden last van een krakend geluid linksvoor. 17 januari ben ik ervoor naar de dealer geweest:
Zo, mijn auto is vandaag naar de dealer geweest, ze kunnen het gekraak linksvoor niet vinden dus ik weet et ook niet meer.
Heel mijn veerschotel, schokdemper... alles is losgeweest, slotvervanger is naar gekeken, maar helaas kon het niet helpen.
Ik weet echt niet wat het kan zijn en de dealer kan er ook niks doen.
De dealer heeft erg zijn best gedaan in ieder geval en ik rij er nog even mee, misschien zijn er dan kleine slijtageplekken te zien die het probleem kunnen oplossen.
Dat is wat ik toen neer heb gezet, maar ben het nu toch een beetje zat eigenlijk en wil gewoon een auto zonder gekraak hebben.

Wat kan ik nu het beste doen en wie heeft er nog oplossingen??
Zou ik naar een andere dealer gaan?? (zit bij zelfde dealer als Rogar).

Groeten,

Erwin
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

ik zou aandringen voor een oplossing,heb je geen goed gevoel meer zou ik idd naar een andere dealer gaan...heb ik nl in het verleden ook gedaan. :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Rogar

Bericht door Rogar »

Ik krijg steeds meer het idee bij onze dealer dat ze wel hun best doen, maar nooit eens met een oplossing komen als het wat moeilijker wordt.

De Fiat-dealer in Dordrecht (vlakbij de watertoren) schijnt ook wel goed te zijn, misschien moeten we daar eens gaan kijken?!
Gebruikersavatar
Erwin.
Nuovo Arrivato
Berichten: 111
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:44

Bericht door Erwin. »

Rogar schreef:Ik krijg steeds meer het idee bij onze dealer dat ze wel hun best doen, maar nooit eens met een oplossing komen als het wat moeilijker wordt.

De Fiat-dealer in Dordrecht (vlakbij de watertoren) schijnt ook wel goed te zijn, misschien moeten we daar eens gaan kijken?!
Lijkt me geen goed plan Robert, hoor daar ook geen goede verhalen over, Ik ben van plan om naar Ridderkerk te gaan, die blijkt wel goed te zijn.

Hopelijk blijft mijn garantie wel gewoon normaal enzo.
Gebruikersavatar
Michel
Nuovo Arrivato
Berichten: 130
Lid geworden op: do aug 09, 2007 14:54
Locatie: Delft

Re: Gekraak linksvoor

Bericht door Michel »

Erwin. schreef:Hallo,

Ik heb nu 4 maanden mijn GP en heb al 2 maanden last van een krakend geluid linksvoor. 17 januari ben ik ervoor naar de dealer geweest:
Zo, mijn auto is vandaag naar de dealer geweest, ze kunnen het gekraak linksvoor niet vinden dus ik weet et ook niet meer.
Heel mijn veerschotel, schokdemper... alles is losgeweest, slotvervanger is naar gekeken, maar helaas kon het niet helpen.
Ik weet echt niet wat het kan zijn en de dealer kan er ook niks doen.
De dealer heeft erg zijn best gedaan in ieder geval en ik rij er nog even mee, misschien zijn er dan kleine slijtageplekken te zien die het probleem kunnen oplossen.
Dat is wat ik toen neer heb gezet, maar ben het nu toch een beetje zat eigenlijk en wil gewoon een auto zonder gekraak hebben.

Wat kan ik nu het beste doen en wie heeft er nog oplossingen??
Zou ik naar een andere dealer gaan?? (zit bij zelfde dealer als Rogar).

Groeten,

Erwin
Erwin, ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn andere kleine puntootje. Als er bij insturen of een andere manier torsiedruk op één van de voorwielen kwam te staan (bij mij ging het vnl. om linksvoor) enorm gekraak of ieder moment het wiel kon afbreken. Ook alles losgeweest en er werd steeds gekeken naar de schokdempers en in een enkel geval naar de wiellagers, wat ook een logische plek leek n.a.v. het krakende geluid. Na verschillende malen bij verschillende garages is uiteindelijk bij preuninger in delft de oplossing gevonden; De dekplaat van de remschijf liep aan. Voor een paar tientjes hebben ze het probleem toen opgelost door deze platen een klein beetje bij te buigen. Wellicht dat je iets aan deze informatie hebt.
1.4 T-jet sport | exotica red | sport-leder | skydome | cruise control | getinte achterruiten
Koen
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:46
Locatie: Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Koen »

Heb hetzelfde probleem, mijn auto is er vorige week ook voor binnen geweest maar ze konden niks vinden.
Ze hebben dan maar de schokdempers achteraan vervangen!
Hoorde achteraan thans niks.
1.9JTD sport 130pk
Gebruikersavatar
Mac
Nuovo Arrivato
Berichten: 102
Lid geworden op: di nov 07, 2006 18:28
Locatie: Teylingen

Bericht door Mac »

Hoi,

Mijn GP is nu een jaar oud met 35000km op de teller.
Sinds dit weekend ook gekraak/gebonk bij sturen.
En wel linksvoor. Ben bij Boot-Rialto in Leiderdorp langs geweest.
Volgende week donderdag wordt dit gemaakt.
Schijnt voort te komen uit 'defekte' veerschotel; het linker voorwiel draait dus niet vloeiend maar schoksgewijs. Kijken of ik volgende week donderdag kraakvrij kan sturen.

Ben jij al wijzer geworden hoe en wat?

grz Mac
Fiat Punto EVO 1.3 Multijet 16v Dynamic 85/Blu Suggestivo/15" 208-velg/e.m.
vh. GP Sportsound Plus Starjet 1.4 16v/Jungle Grey/Denim Blue/16" 18-spaaks/Skydome/e.m. & FIAT Sedici
Gebruikersavatar
Erwin.
Nuovo Arrivato
Berichten: 111
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:44

Bericht door Erwin. »

Ben nog niks wijzer geworden, ik werk 6 dagen per week dus heb nog geen tijd gehad om langs te gaan, binnenkort ga ik wel even langs
H.
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jan 04, 2008 15:03

Bericht door H. »

Ik heb precies hetzelfde probleem. Linksvoor, wanneer ik linksaf een drempel oprijd.
Harry - 1.4 T-Jet Sport 3-deurs Exotica Red
Gebruikersavatar
Supernova
Junior Stato
Berichten: 240
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:40
Locatie: Breda

Bericht door Supernova »

H. schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem. Linksvoor, wanneer ik linksaf een drempel oprijd.
Doet de mijne ook, maar ik kan me er niet aan storen eigenlijk, zolang 'ie het maar niet op andere momenten doet.

Zo laten of zouden jullie er toch mee naar de dealer gaan?
GP 1.4 ed. Blue & Me Belly Sand Dance
joedelta

Re: Gekraak linksvoor

Bericht door joedelta »

Michel schreef: Erwin, ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn andere kleine puntootje. Als er bij insturen of een andere manier torsiedruk op één van de voorwielen kwam te staan (bij mij ging het vnl. om linksvoor) enorm gekraak of ieder moment het wiel kon afbreken. Ook alles losgeweest en er werd steeds gekeken naar de schokdempers en in een enkel geval naar de wiellagers, wat ook een logische plek leek n.a.v. het krakende geluid. Na verschillende malen bij verschillende garages is uiteindelijk bij preuninger in delft de oplossing gevonden; De dekplaat van de remschijf liep aan. Voor een paar tientjes hebben ze het probleem toen opgelost door deze platen een klein beetje bij te buigen. Wellicht dat je iets aan deze informatie hebt.
Het kan inderdaad iets eenvoudigs zijn waar je niet aan denkt.
Veel GP-rijders hadden last van gekraak rechtsachter. Dat had ik ook bij mijn vorige GP. Bleek het bij mij de handremkabel te zijn. Na een beetje smeren en afstellen was dat toen verholpen.

Probleem is altijd weer er achter komen wat het nou is.....ik zou zeggen: gewoon terug blijven gaan naar je dealer en volhouden....die kraak moet weg.
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

Is er al naar de deursloten en het kofferbakslot gekeken?
Deze veroorzaken bij mij keer op keer heel irritante bijgeluiden.
Nu zijn ze pas weer bijgesteld en kan ik weer even zonder irritaties rijden.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Koen
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:46
Locatie: Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Koen »

Mijn auto is vorige week voor de derde keer binnen geweest voor het gekraak. Deze keer hebben ze de stuurstangen verandert!
Nu hoor ik weer niks meer, ben eens benieuwd voor hoelang het nu gaat duren!
1.9JTD sport 130pk
Plaats reactie