Remlicht voltage erg laag

Plaats reactie
bram55
Berichten: 9
Lid geworden op: zo okt 07, 2012 11:51
Locatie: Nijmegen

Remlicht voltage erg laag

Bericht door bram55 »

Hallo,

Ik ben dit weekend bezig geweest met het installeren van een kabelboom voor een aanhangwagen. Ik tap alles bij de achterlichten af en schakel het dan door naar een special kit die er voor soort dat de boorcomputer niet moeilijk gaat doen. Nu kom ik er alleen achter dat de voltage van de achterlichten erg laag is en niet boven de 0.25 volt komt. Weet iemand iemand waat ik het rem signaal kan aftappen met meer voltage?

derde remlicht ook gecontroleerd en heeft de zelfde spanning als ik rem,
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Remlicht voltage erg laag

Bericht door Thegroov »

Doe je, of meet je, toch iets verkeerds, want als er niet ongeveer 12v op staat, dan branden ze echt niet.
bram55
Berichten: 9
Lid geworden op: zo okt 07, 2012 11:51
Locatie: Nijmegen

Re: Remlicht voltage erg laag

Bericht door bram55 »

Hallo Thegroov, Dat zou ik ook zeggen. Met deze voltage kan je net een led lampje aan krijgen. Ik zou eigenlijk minimaal rond de 7 a 8v moeten hebben omdat het bij de fiat bravo natuurlijk wel gaat om een dubbele lamp.

Hoop dat iemand tips heeft.
Laatst gewijzigd door Rudabroda op wo jul 01, 2015 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
Lennart3000
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr feb 27, 2015 19:46

Re: Remlicht voltage erg laag

Bericht door Lennart3000 »

Heb je geen constante plus nodig voor dat kitje van je? Is bij universele kabelsets voor trekhaken bij auto's met canbus wel zo.
Punto Evo 1.3 Jtd - Savali
bram55
Berichten: 9
Lid geworden op: zo okt 07, 2012 11:51
Locatie: Nijmegen

Re: Remlicht voltage erg laag

Bericht door bram55 »

Ik heb wel constante plus van de accu af getrokken. Helaas versterkt hij niks. Zou het dan misschien toch aan de kit kunnen liggen?
Laatst gewijzigd door Rudabroda op wo jul 01, 2015 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Remlicht voltage erg laag

Bericht door Thegroov »

Als je een achterlicht loshaalt, dan steekt er een kabelboom uit met 5 draden bij een pevo en 4 draden bij een gp. Wat het achterlicht is in die kabelboom kan je o.a. zien in mijn topic over gp-achterlicht in een pevo zetten.
Wat meet je daar op die achterlichtdraad? Da's het meest direct op de achterlichten.
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Remlicht voltage erg laag

Bericht door damted »

bram55 schreef:Ik heb wel constante plus van de accu af getrokken. Helaas versterkt hij niks. Zou het dan misschien toch aan de kit kunnen liggen?
Die kit heeft ook waarschijnlijk wel een goede massa nodig.

De stuursignalen komen dan van je achterlichten af (remlicht / stadslicht / links en rechts knipperlicht)
de module zou die signalen moeten versterken naar nieuwe 12V signalen met voldoende vermogen zodat die je aanhanger lampjes kunnen laten branden.

De kit vraagt voor de stuursignalen dus heel weinig vermogen, zodat je CANBUS niet moeilijk gaat doen.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
Lennart3000
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr feb 27, 2015 19:46

Re: Remlicht voltage erg laag

Bericht door Lennart3000 »

Juustem. En de constante plus natuurlijk die t doosje daarvoor nodig heeft niet vergeten.
Laatst gewijzigd door Sjoerd H. op di jul 07, 2015 5:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quotes
Punto Evo 1.3 Jtd - Savali
bram55
Berichten: 9
Lid geworden op: zo okt 07, 2012 11:51
Locatie: Nijmegen

Re: Remlicht voltage erg laag

Bericht door bram55 »

Het is me gelukt om het werkend te krijgen. We hebben wel twee relais moeten gebruiken om het allemaal te kunnen regelen. De voltage van de remmen is per lamp zo laag dat het kasje het signaal niet oppakt en dus niet versterkt naar 12 volt.

Bedankt voor het meedenken!
Plaats reactie