Mankementen bij aflevering van de GP.

Willem
Berichten: 8
Lid geworden op: di feb 07, 2006 13:23

Mankementen bij aflevering van de GP.

Bericht door Willem »

Mijn ervaring als Fiat rijder (22 jaar) is dat er bij de aflevering nogal eens iets niet werk loshangt of stuk is.
Bij de GP was dit niet anders:Arco werkt niet / Automatische werking van het bestuurders raam zit er niet op / ventilatie strip op dashboard wil niet vast blijven zitten / claxon doet het alleen na grof geweld.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

Ik heb eerlijk waar nergens last van gehad. Alles deed en doet het nog steeds prima.
Voordat ik hem kreeg heeft de dealer zelfs nog een putje uit de motorkap laten halen (denk dat dit door transport is gekomen). Alles was netjes afgewerkt en alles zat er bij wat erbij hoorde.
Wel balen dat er dingetjes niet (goed) doen.

Op mijn oude punto had ik wel een slechte accu (die na 3 weken de plots de geest gaf!) De dealer baalde en schaamde zich rot dus werd ik destijds even in de bloemetjes na ja een dito horloge en jas gezet!

Ik neem aan dat je direct terug naar je dealer bent gegaan? Hoe reageerd hun op de mankement(jes)en
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Ik mag toch aannemen dat de dealer hem getest heeft voordat hij hem heeft overgedragen?!

Strip bij de voorruit heb ik bij meerdere GP's los zien zitten, evenals op de auto waar ik mee proefgereden heb.
Welke uitvoering heb je? Die automatische raambediening zit alleen op de Sport en de Emotion.

[edit]
Ik zie dat je de Sportsound hebt. Daar zit die automatische werking niet op. Dit is dus geen fout bij aflevering.
Admin GPC
Junior Stato
Berichten: 464
Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Admin GPC »

Señor Sjon schreef:Ik mag toch aannemen dat de dealer hem getest heeft voordat hij hem heeft overgedragen?!

Strip bij de voorruit heb ik bij meerdere GP's los zien zitten, evenals op de auto waar ik mee proefgereden heb.
Welke uitvoering heb je? Die automatische raambediening zit alleen op de Sport en de Emotion.

[edit]
Ik zie dat je de Sportsound hebt. Daar zit die automatische werking niet op. Dit is dus geen fout bij aflevering.
Ik heb EXACT dezelfde auto...
Daar zit de automatische werking wél op.
Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Admin GPC schreef:
Señor Sjon schreef:Ik mag toch aannemen dat de dealer hem getest heeft voordat hij hem heeft overgedragen?!

Strip bij de voorruit heb ik bij meerdere GP's los zien zitten, evenals op de auto waar ik mee proefgereden heb.
Welke uitvoering heb je? Die automatische raambediening zit alleen op de Sport en de Emotion.

[edit]
Ik zie dat je de Sportsound hebt. Daar zit die automatische werking niet op. Dit is dus geen fout bij aflevering.
Ik heb EXACT dezelfde auto...
Daar zit de automatische werking wél op.
Tja, volgens de boekjes hoor je het niet te hebben. :P
Willem
Berichten: 8
Lid geworden op: di feb 07, 2006 13:23

Mankementen bij aflevering van de GP.

Bericht door Willem »

Mijn zoon en ik hebben bijde problemen met de claxon.
Bij de dealer hebben ze de één of andere ring aangedraaid en hij doet het nu soepel als je onderaan het stuur er op drukt, maar de zijkanten (juist de belangrijkste plaats) doet het nog steeds niet .
Hoe is dat bij de GP van jullie ?
Wat het raam betreft, volgens mijn boekje hoort het er wel degelijk op.
De dealer heeft dan ook een andere unit besteld.
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Wat verstaan jullie onder automatische raambediening eigenlijk ?
Admin GPC
Junior Stato
Berichten: 464
Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Admin GPC »

TeChNo2 schreef:Wat verstaan jullie onder automatische raambediening eigenlijk ?
De knop van het bestuurdersraam iets langer indrukken/aantrekken,
dan gaat het raam automatisch helemaal dicht/open tot je weer aan de knop trekt/drukt.
Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Dat je niet hoeft te blijven drukken om het raam helemaal te openen.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

bedankt allebei, ja da's knap irritant als dat niet werkt...
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Re: Mankementen bij aflevering van de GP.

Bericht door Romeodelta »

Willem schreef:Mijn ervaring als Fiat rijder (22 jaar) is dat er bij de aflevering nogal eens iets niet werk loshangt of stuk is.
Bij de GP was dit niet anders:Arco werkt niet / Automatische werking van het bestuurders raam zit er niet op / ventilatie strip op dashboard wil niet vast blijven zitten / claxon doet het alleen na grof geweld.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alles doet het bij mij....ook de claxon en de raambediening. Als je die ervaring al 22 jaar hebt....waarom ben je dan niet op zoek gegaan naar een andere dealer. De dealer loopt de auto toch na en controleerd dit alles voor aflevering :?: .....vreemd :?
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Sinds zaterdag dan eindelijk de auto gekregen. Geen deukje te vinden en de dealer had hem heel mooi en verzorgd binnen staan.

Had wel twee puntjes die moeten worden verbeterd:
Wat me op veil was dat het dashboard kastje naar links onderen niet helemaal lekker aansloot, naarmate ik er spullentjes in legde. Dit moet even worden verholpen.

Het tweede puntje is dat de strips rondom de binnenkant van de deuren op drie plaatsen ophobbelen (teveel strip ofzo waardoor hij omhoog komt), volgens de dealer geen probleem om te verhelpen.

Deze twee puntjes worden als mijn uitlaatsierstuk binnen is gelijk even verholpen. Voor de rest zag hij er gewoon heerlijk uit.
GP Emotion 120MJ (5d) - 17" 15 spaak LM - Zijskirts - Spoiler - Uitlaatsierstuk - Getinte achterruiten - Chemical Grey: Bring it on!
JezzaNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 79
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 16:11
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door JezzaNL »

funk4life schreef:Deze twee puntjes worden als mijn uitlaatsierstuk binnen is gelijk even verholpen. Voor de rest zag hij er gewoon heerlijk uit.
Dus het uitlaat sierstuk is ook achteraf te bestellen op niet Sport versies ? Of krijg je dan een ander sierstuk ?

Wou zelf ook nog een uitlaatsierstuk bestellen, maar dacht dat dit alleen ex fabriek kon...

Hebben ze toevallig besteld hoe lang de levertijd was van zo'n sierstuk ?
Soon in a theater near you : 2006 Grande Punto SportSound Plus 1.4 16V - Chemical Grey
joedelta

Bericht door joedelta »

JezzaNL schreef:
funk4life schreef:Deze twee puntjes worden als mijn uitlaatsierstuk binnen is gelijk even verholpen. Voor de rest zag hij er gewoon heerlijk uit.
Dus het uitlaat sierstuk is ook achteraf te bestellen op niet Sport versies ? Of krijg je dan een ander sierstuk ?

Wou zelf ook nog een uitlaatsierstuk bestellen, maar dacht dat dit alleen ex fabriek kon...

Hebben ze toevallig besteld hoe lang de levertijd was van zo'n sierstuk ?
Normaal gesproken is de levering van onderelen bij FIAT een kwestie van een paar dagen (1 a 2), door de drukte met de GP is het iets langer, maar dan moet je denken aan ongeveer een week.
JezzaNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 79
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 16:11
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door JezzaNL »

Thanks... Ik heb de foto's gezien inmiddels en ik ga morgen eens met de dealer bellen (of even langs in de pauze) om er eentje te bestellen...
Soon in a theater near you : 2006 Grande Punto SportSound Plus 1.4 16V - Chemical Grey
Plaats reactie