Ruitenwissers vraagje

Plaats reactie
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Ruitenwissers vraagje

Bericht door KrIkKeL »

Graag had ik eens wat meningen van forumgebruikers over het volgende onderwerp,
het was me al iets eerder opgevallen, maar had er me nog niet echt zorgen over gemaakt.

Vorige zondag kwamen we terug in barslecht en zwaar regenweer. Wat me opviel was toen ik de hendel voor de ruitenwisser op zijn snelste zette,
de ruitenwissers heel snel over en weer gingen (zo'n 4x na elkaar) en daarna eigenlijk in slow motion over de voorruit gingen (een keer of 2), daarna hervatte hij met de gewone snelheid en dan vaak opnieuw
met de slow-motion beweging. Zag de ruitenwissers zelfs happeren/kloppen op de ruit.
Als ik de snelheid verander van de ruitenwissers gebeurt dit ook nog, met momenten.

Aan wat zou dit kunnen liggen? Aan de hoeveelheid water weet ik niet want toen het zo'n slecht weer was, zag ik bijna niets meer op de baan door alle regen.
Heb ook met een product een tijdje geleden de hoeveelheid hars van bomen verwijdert omdat dit klonk als een schuurpapiertje.
De wissers zelf heb ik ook over een maandje vervangen (om de 2 jaar aldus).

Al eens gebeld naar men dealer, die had enkel maar een vermoeden. Zou dit kunnen liggen aan het motortje, een relais (volgens de dealer) of aan de hendels voor verlichting en ruitenwissers?
Zoja, wat kost dit laatste eigenlijk? (sukkel ook nog altijd met mijn pinkerlichten die spontaan van rechts naar links durven flippen bij heel warm weer).

Hopelijk kan iemand me wat meer raad geven over wat te doen met dit geval, of zijn er nog mensen die dit probleem al eens opgevallen hebben?
Groetjes, KrIkKeL
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Ruitenwissers vraagje

Bericht door Sunrise »

:shock: afgelopen Zondag ook in een enorme plensbui gereden bij Antwerpen. Met onze Abarth GP geen enkel probleem gehad ondanks de niet normale hoeveelheid regen die naar beneden kwam :roll: . Had af & toe moeite om de Abarth in het rechte spoor te houden :oops: .

Denk dus echt dat het bij jou idd. ligt aan het motortje. Lijkt wel of ze de "kracht" nie hadden om zo'n hoeveelheid water te verwerken.

Mijn advies is toch echt even langs de dealert. Suc-6 ~]
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Ruitenwissers vraagje

Bericht door KrIkKeL »

Thanks Sunrise voor je reactie, ik vond nu ook wel dat het motortje redelijk wat lawaai maakt (nu niet zo overdreven zoals de Punto Mk1 die gekend waren voor het slijten van
de motortjes. Oftewel maakt dit altijd een beetje lawaai, ik ga het in het oog houden dan.

Groetjes KrIkKeL
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Plaats reactie