Groeten of niet...?

Gebruikersavatar
Wiboom
Nuovo Arrivato
Berichten: 108
Lid geworden op: za jan 08, 2011 13:38
Locatie: 's-Hertogenbosch / Amsterdam / Kos

Groeten of niet...?

Bericht door Wiboom »

Eventjes een sociaal vraagje...
In mijn oude mini was het standaard om elke andere mini (GEEEEEEN Bmw) te groeten (Uiteenlopend van zwaaien, seinen, toeteren, tot inhalen en achterna rijden aan toe)

Nu ik nog in de voorbereidingstijd van het Pevo (wat een leuk woord vind ik dat toch) zit, hij moet ja nog geleverd worden...
vroeg ik mij af wat de gebruiken onder de Punto-rijders zijn. (Voordat ik straks uitgemaakt wordt voor 'Stalker' :mrgreen: )
Aan de hand hiervan de volgende vragenlijst: -]

1. Groeten jullie überhaupt naar elkaar? en dan alleen naar mede-Forumgebruikers, of naar elke Pevo?
2. Zo ja, groet je dan ook naar een GP terwijl je zelf een Pevo rijdt? En omgekeerd natuurlijk
3. Groet je dan ook autorijders die een hele oude Punto rijden?
4. Hoe zit het met andere Fiat-Gebruikers?
5. Hoe vaak komen jullie mede-Pevo rijders zo tegen?
'Size DOES matter!'
Gebruikersavatar
Peek
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: zo nov 28, 2010 13:58
Locatie: Tilburg

Re: Groeten of niet...?

Bericht door Peek »

Groeten jullie van de sociale werkplaats elkaar altijd en overal? ~]
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Groeten of niet...?

Bericht door Roderick »

Zodra ik een GP of een Pevo zie rijden, gaat mijn aandacht wel even van t rijden af.. Maar meestal duurt dat niet lang als de ander niet kijkt ;) meestal steek ik gewoon een handje op en lag er vriendelijk bij :)

MAAR, tot op de dag van vandaag, ben ik nog nooit geen enkele GPC-er onderweg tegen gekomen.... helaas :(

Maar goed, hangt een beetje van de situatie af, maar zoals ik zei.. de Pevo/GP rijders die ik tegenkom, hebben geen interesse in mede Pevo-GP rijders :(
GPZzee
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: za apr 24, 2010 9:12
Locatie: Zierikzee

Re: Groeten of niet...?

Bericht door GPZzee »

Hé welkom!
Ik vind ook dat dat te weinig gebeurt, ik weet vroeger, toen we in ons afgeladen Eendje (2cv) met aanhanger en bakje op de kont naar de Provence trokken hier ook erg veel schik van hadden.

tot nu toe:
1. Groette ik iedereen al knipperend die met 60 over de 80 weg vóór me rijdt, ongeacht welk merk auto.
2. Ik rijd GP, maar vind dat ik niet onder doe aan de PEVO.
3. Definieer héél oud, ik zie wel eens '95 Punto's die er schoner uitzien dan sommige lease-rijders (met alle respect) met zwarte stalen velgen en winterbanden, waar de pekel de kleur bepaald (dus wit of rood, je ziet de echte kleur niet).
4. Je komt uit de Mini en das zo'n uitgesproken auto, daar zijn maar weinig variaties op(een enkele station daargelaten), net als de 2CV, das geen doen joh..wel respect voor de mensen die de oude 500 rijdende houdt.
5. Hier in het Zeeuwse komen ze regelmatig voor, Auto-Mondo-groep heeft best wat vestigingen(iets meer GP dan PEVO op de weg hier)

Kort samengevat.. neen, er wordt nog niet gezwaaid.

Aan je taalgebruik te lezen , ben je geemigreerd naar het zuiden? Want aan het zinnetje: "hij moet ja nog geleverd worden..." bespeur ik iets noorderlings ;)


Maar als je suggesties hebt om te beginnen met groeten, zal niemand in een GP/PEVO daar problemen mee hebben lijkt mij...tenzij het die ene vinger in het midden is tuurlijk....

Enjoy je FIAT
EaGler
Junior Stato
Berichten: 208
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 17:13
Locatie: Bennekom

Re: Groeten of niet...?

Bericht door EaGler »

Dat groeten vindt ik wel zo vreselijk kansloos. Vooral die motor rijders. Ziek wordt ik ervan, bah!

GPCrs daarentegen, uiteraard. Ben er echter pas 2 tegen gekomen.
Gebruikersavatar
Wiboom
Nuovo Arrivato
Berichten: 108
Lid geworden op: za jan 08, 2011 13:38
Locatie: 's-Hertogenbosch / Amsterdam / Kos

Re: Groeten of niet...?

Bericht door Wiboom »

@ GPZzee,

Oeps...verraden... Ik werk bij een Duitse Clubvakantie-organisatie in de watersport, Club Robinson... En heb daarbij een Duitse vriendin uit München, dus daar komt af en toe wel eens iets overwaaien...

Maar On-Topic:
Ik vind het juist leuk om die wereldjes te hebben en in stand te houden. Zowel bij Mini's als bij Motorrijders.
Zo heb ik regelmatig Mini-Puzzelritten gedaan en is het niet alleen het groeten, maar het hele wereldje wat het juist zo leuk maakt. Of je nu op het forum zit of op de weg rijdt.

En of je dat nou echt groeten kan noemen als degene voor je op de snelweg 60 tot 80 rijdt waar 120 is toegestaan weet ik zo net niet, Muhahaha :twisted:
'Size DOES matter!'
Uncle Scrooge
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: ma okt 04, 2010 7:34

Re: Groeten of niet...?

Bericht door Uncle Scrooge »

Met de Fiat 500 heb ik in het begin nog weleens gegroet. Nu zijn het er echter zo veel geworden, dat het: (1) bijna ondoenlijk is, de hele dag zwaaien in de auto en (2) heb ik de indruk dat er nu ook veel mensen vanwege het belasting-/bijtellingvoordeel een 500 aanschaffen en wat minder met de passie 'omdat het een 500 is'. Hierdoor krijg je nog maar nauwelijks een spontane groet.
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Groeten of niet...?

Bericht door willumpie »

Met het Motorrijden groeten wij elkaar vaak wel... ~]

Met de Punto ben ik 1x ingehaald door een GP. ... en die knipperde eventjes met z'n mista.licht... :mrgreen:
Wel leuk.... :-]
DaDragon

Re: Groeten of niet...?

Bericht door DaDragon »

Wiboom schreef:Eventjes een sociaal vraagje...
In mijn oude mini was het standaard om elke andere mini (GEEEEEEN Bmw) te groeten (Uiteenlopend van zwaaien, seinen, toeteren, tot inhalen en achterna rijden aan toe)

Nu ik nog in de voorbereidingstijd van het Pevo (wat een leuk woord vind ik dat toch) zit, hij moet ja nog geleverd worden...
vroeg ik mij af wat de gebruiken onder de Punto-rijders zijn. (Voordat ik straks uitgemaakt wordt voor 'Stalker' :mrgreen: )
Aan de hand hiervan de volgende vragenlijst: -]

1. Groeten jullie überhaupt naar elkaar? en dan alleen naar mede-Forumgebruikers, of naar elke Pevo?
2. Zo ja, groet je dan ook naar een GP terwijl je zelf een Pevo rijdt? En omgekeerd natuurlijk
3. Groet je dan ook autorijders die een hele oude Punto rijden?
4. Hoe zit het met andere Fiat-Gebruikers?
5. Hoe vaak komen jullie mede-Pevo rijders zo tegen?
1. Nee. Dat vind ik meer iets voor motorrijders.
2. Nee dus.
3. Ook nee dus.
4. Nee.
5. Vaak
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Groeten of niet...?

Bericht door BartCCC »

Let's face it. wij hebben die auto gekocht omdat we hem of mooi of liefhebber van het model zijn. Het gros, zeker nu de belastingvrije modellen op de markt zijn, kopen zo'n auto vanwege de goede prijs en de goede value for money. Die hebben die affiniteit met het merk / model vaak niet en groeten terug met een rare reactie ;)

Kortom: Nee ~]
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: Groeten of niet...?

Bericht door karimero »

EaGler schreef:Dat groeten vindt ik wel zo vreselijk kansloos. Vooral die motor rijders. Ziek wordt ik ervan, bah!

GPCrs daarentegen, uiteraard. Ben er echter pas 2 tegen gekomen.
Als fanatiek motorrijder voel ik mij hierdoor aangesproken. Hoezo word je er "ziek" van? Als je niet wilt groeten, doe het dan lekker niet. Maar ga niet zeiken over mensen die dat blijkbaar wél leuk vinden.
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
palmo
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: vr dec 10, 2010 20:32

Re: Groeten of niet...?

Bericht door palmo »

Ik zou leuk vinden moesten collega GP (of Pevo) rijders mij groeten! :D
Toen ik met mijn Stilo reed, groette ik soms de andere Stilo rijders (en ook wel Punto rijders), maar de meesten begrepen het niet echt...
(voorlopig doe ik het even niet, met mijn ford fiesta van het werk zou dit verwarring opwekken :? )
Zodra ik met mijn GP de baan op ga, ga ik deze gewoonte terug oppikken!
(zonder onderscheid tussen GP, Pevo, Stilo,... :D )
Meestal blijf ik toch even naast een mooie GP/Pevo/Stilo rijden om de uitvoering, velgen, tuning,... te bekijken.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Groeten of niet...?

Bericht door Sunrise »

:roll: ...begin er nie aan. Hier in Midden-Brabant rijden al veel teveel GP's & P-Evo's. Daarom ook een Abarth -] , onderscheiden we ons toch nog van de rest want die heb ik er nog niet 1 gezien "in het wild" :lol: :lol:
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Groeten of niet...?

Bericht door Giovanni Tutore »

:roll: Ik peuter altijd even in mijn neus :oops:
Gebruikersavatar
Wiboom
Nuovo Arrivato
Berichten: 108
Lid geworden op: za jan 08, 2011 13:38
Locatie: 's-Hertogenbosch / Amsterdam / Kos

Re: Groeten of niet...?

Bericht door Wiboom »

hahaha, ja dat doen meerdere mensen, nu snap ik eindelijk waarom! Muhahaha
'Size DOES matter!'
Plaats reactie