Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van partner)

zwollywood
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za nov 20, 2010 18:05

Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van partner)

Bericht door zwollywood »

Hallo. Zo langzamerhand worden we beetje zat van de Evo van m,n partner. (1.3 diesel bouwjaar aug 2010) voor de 3e keer melding laat motor controleren en uitroep teken. Er is een sensor vervangen of schoongemaakt en vandaag is er een soort slang gereinigd. Hij haalt de auto op bij de garage en dacht het probleem is opgelost en amper na paar KM weer het zelfe gezeur! Hij heeft in totaal ongeveer 15.000 KM gereden maar de lol is er nu wel vanaf.

Wie heeft deze melding meer gehad en wat was de storing? Las ook iets van een soort klep?

Oke groeten allemaal! en bedankt alvast voor meedenken.

(Met mijn auto (de blauwe zie foto) had ik problemen met de brandstof pomp die een hoge fluittoon veroorzaakte, resonerdende speakers en vocht in de achter units wat nog steeds niet is opgelost ondanks dat er nieuwe lampen/units opgezet zijn.)
Laatst gewijzigd door zwollywood op di jan 25, 2011 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Re: Voor 3e keer melding laat motor controleren (evo partner

Bericht door Rik »

Ik heb 2 weken deze melding gehad, auto wilde niet starten, naar de garage en temperatuursensor vervangen, probleem over.. :)
Tis dan wel geen Evo maar toch..
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van part

Bericht door buxol »

Probeer ook eens een andere garage. Ik ben afgelopen 2 maanden 6 keer terug geweest naar de garage. Nu 1x naar een andere garage en de problemen zijn nu echt verholpen. (met m'n Megane, GP was vorig jaar einde lease, 3,5 jaar plezier van gehad)
't is af en toe verbazen hoeveel verschil in kennis en kunde er aanwezig is.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
romke81
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 06, 2010 16:00

Re: Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van part

Bericht door romke81 »

Bij mij is vorige week donderdag ook dezelfde sensor vervangen. Bij 15000km kreeg ik een melding motor storing waardoor de start stop niet meer werkte.
Eerste keer gereset door de Fiat dealer. 1000 km verder dezelfde storing weer terug daarna diezelfde sensor vervangen.

Zal wel een zwak punt zijn van de Evo diesel.
zwollywood
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za nov 20, 2010 18:05

Re: Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van part

Bericht door zwollywood »

Probleem is opgelost. Er is een nieuwe sensor ingekomen. Bovendien is er een kleine aanpassing toegepast om vocht (waar het niet zou mogen komen) te voorkomen. Waarschijnbaar wordt dit op alle Evo's aangepast om dit probleem de nek om te draaien.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Groeten!
Gebruikersavatar
Foppe de Vries
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: vr jul 16, 2010 16:42
Locatie: Fryslân

Re: Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van part

Bericht door Foppe de Vries »

Gisteren gaf mijn boardcomputer de volgende melding:
"Start & Stop niet beschikbaar"
"Laat motor controleren"
Tijdens de rit bleef een oranje driehoekje branden en het (oranje) lampje van het motormanagementsysteem.

Meende al eens hierover op het forum te hebben gelezen. Heb me daarom niet al te druk gemaakt. :)
Gisteravond per mail contact gehad met de werkplaats, kon vanmiddag al naar de werkplaats. (Prima service) :-]
Men constateerde hetzelfde dan de vorige schrijvers schreven in dit topic, dat de temperatuursensor in het luchtfilter vochtig was (lees nat).
Er is een nieuwe temperatuursensor geplaatst en het probleem is opgelost. Dit alles bij een kilometerstand van 10.500.
Naar ik hoorde schijnen er ook wel sensoren zijn vervangen bij een kilometerstand < 1k. :shock:
Had een Progressive Black Punto Evo 1.3 Multijet (2010) mrt 2013 Totall loss
Toen een Crossover Black Punto Lounge 1.3 Multijet (2012)
Nu een Crossover Black Punto Sempre 1.3 Multijet (2018)
Punto Lounge : Afbeelding
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van part

Bericht door RaydeJee »

Gelukkig weer opgelost dan. Het is wel wat vroeg voor een nieuwe temp sensor ja. :roll:
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Re: Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van part

Bericht door fra-boy »

Klopt allemaal.
Was denk ik 1 van de eersten die dit probleem hier melde. Mijn sensor is echter nog niet vervangen omdat het probleem zich 1x voordeed,bij stevige vorst, maar het is duidelijk wel een productie (foutje).
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Gebruikersavatar
Fabrom
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 20:56
Locatie: Doetinchem

Re: Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van part

Bericht door Fabrom »

Bij mijn Punto Evo Mjet geeft hij vandaag voor de 2e keer de melding aan van Start Stop systeem uitgeschakeld ,laat motor controleren..
De eerste keer konden ze zogenaamd niks vinden :twisted: ,ik heb ze toen ook al gewezen op de bevindingen op dit forum over de sensor, maar hebben ze hem alleen gereset.
Maar morgenvroeg ga ik eisen dat die betreffende sensor wordt vervangen, ik heb er na 2x wel genoeg van. :(

Wat balen , er staat pas 2500 km op de teller :evil:
Fiat Punto Evo 1.4 Racing (Progressive Black) - 3 deurs - TomTom Blue & Me - Sport Pakket - Cruisecontrol - 17" Lichtmetalen Velgen
Gebruikersavatar
Fabrom
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 20:56
Locatie: Doetinchem

Re: Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van part

Bericht door Fabrom »

Auto vrijdag de hele dag bij de dealer gestaan, en ze hebben de sensor van het luchtfilter vervangen en getest.
Tijdens het testen kwam weer de storing naar voren. :twisted:
Nu blijkt er een sensor bij de versnellingspook niet goed te werken, zodat het start stop systeem niet weet wanneer de auto in zijn vrij staat.
Deze wordt 4 maart pas vervangen, is niet op voorraad :(

Hoop dat het hier wel bij blijft.
2 jaar een Grande Punto gehad en nooit iets, nu 3 weken een Punto Evo en al 4x bij de dealer terug geweest :(
Fiat Punto Evo 1.4 Racing (Progressive Black) - 3 deurs - TomTom Blue & Me - Sport Pakket - Cruisecontrol - 17" Lichtmetalen Velgen
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van part

Bericht door Martijn007 »

Fabrom schreef:[...]Nu blijkt er een sensor bij de versnellingspook niet goed te werken, zodat het start stop systeem niet weet wanneer de auto in zijn vrij staat.[...]
yeah! waar zit die sensor ergens? laat mijn motertje maar lekker lopen. vindt ik veel beter. :roll:
Gebruikersavatar
Fabrom
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 20:56
Locatie: Doetinchem

Re: Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van part

Bericht door Fabrom »

Martijn007 schreef:
Fabrom schreef:[...]Nu blijkt er een sensor bij de versnellingspook niet goed te werken, zodat het start stop systeem niet weet wanneer de auto in zijn vrij staat.[...]
yeah! waar zit die sensor ergens? laat mijn motertje maar lekker lopen. vindt ik veel beter. :roll:
Weet ik niet ,maar ik denk ergens onder de hoes rond de versnellingspook.
Baal hier wel erg van ,................. eerst de ruitenwissers niet goed (wel goed opgelost :D )
En nu dit probleem :( ...... hoop wel dat het hier bij blijft, anders ga ik nog twijfelen of ik er wel goed aan heb gedaan om mijn Grande Punto er op in te ruilen :?:
Fiat Punto Evo 1.4 Racing (Progressive Black) - 3 deurs - TomTom Blue & Me - Sport Pakket - Cruisecontrol - 17" Lichtmetalen Velgen
Gebruikersavatar
Red Devil
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: do jan 06, 2011 17:50
Locatie: Noordeloos

Re: Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van part

Bericht door Red Devil »

Martijn007 schreef: yeah! waar zit die sensor ergens? laat mijn motertje maar lekker lopen. vindt ik veel beter. :roll:
Dan zet je die toch gewoon uit met de daarvoor bestemde knop??????
Eigenaar van:
- Fiat Punto Evo 1.3 M-jet Dynamic Plus, played bij MTX

Voormalig eigenaar van:
- Fiat Bravo S 1.4 12V, played by Infinity
- Fiat Seicento 1.1 Hobby
- Fiat Marea Weekend 1.6 16V ELX, powered by Connection, played by Infinity
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van part

Bericht door Martijn007 »

Ja, maar dan moet ik iedere rit weer drukken.. :wink:
Gebruikersavatar
Fabrom
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 20:56
Locatie: Doetinchem

Re: Voor 3 keer melding laat motor controleren (evo van part

Bericht door Fabrom »

Red Devil schreef:
Martijn007 schreef: yeah! waar zit die sensor ergens? laat mijn motertje maar lekker lopen. vindt ik veel beter. :roll:
Dan zet je die toch gewoon uit met de daarvoor bestemde knop??????
Het is niet het knopje op het dashboard van het start stop systeem wat niet werkt bij mijn Punto Evo, maar het beveiligingssysteem van de auto schakeld het start stop systeem automatisch uit, gepaard met een melding in het dsiplay: start stop systeem uitgeschakeld , laat motor controleren.
Ook verschijnt er in het display een gevarendriehoek en het teken van het motormanagement licht op.

Dit is een technisch mankement aan 1 van de vele sensoren die de auto bevat, in dit geval dus die van de stand van de versnellingspook.
Ik hoop dat het alleen de sensor is en niet iets met de vernsellingspook / versnellingsbak is, want dan word ik echt boos :twisted:
Fiat Punto Evo 1.4 Racing (Progressive Black) - 3 deurs - TomTom Blue & Me - Sport Pakket - Cruisecontrol - 17" Lichtmetalen Velgen
Plaats reactie