Cruise Control achteraf inbouwen

Gebruikersavatar
Fabrom
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 20:56
Locatie: Doetinchem

Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door Fabrom »

Hallo

Ik heb een vraagje:
Heeft er toevallig iemand achteraf cruisecontrol in laten bouwen in zijn/haar Punto Evo 1.4?

Is dit uberhoupt wel mogelijk en wat zijn de mogeleijke kosten hiervan?

Gr. Fabrom
Fiat Punto Evo 1.4 Racing (Progressive Black) - 3 deurs - TomTom Blue & Me - Sport Pakket - Cruisecontrol - 17" Lichtmetalen Velgen
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door evotaxfree »

is vrij eenvoudig en redelijk goedkoop te realiseren.

de kosten zitten in de stuurkolomschakelaars.
de bediening voor knipperlichten/verlichting,ruitenwissers en cruise-control is 1 geheel.

kabels trekken is niet nodig,alles is aanwezig.

na het wisselen van de stuurkolomschakelaars moet de dealer de cc nog vrijschakelen en kun je genieten van onspannend rijden.
Gebruikersavatar
Connie086
Junior Stato
Berichten: 411
Lid geworden op: za mar 19, 2011 0:13
Locatie: Nunspeet

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door Connie086 »

Ik ben wel benieuwd wat dat ongeveer gaat kosten..
Als het echt redelijk te doen is dan ga ik er ook sterk over nadenken!
GP 1.3 Multijet Bianco Divino...2010 :La Dolce Vita:
EVO 1.3 Mjet 2011 wit/grijs
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door Giovanni Tutore »

evotaxfree schreef:is vrij eenvoudig en redelijk goedkoop te realiseren.

de kosten zitten in de stuurkolomschakelaars.
de bediening voor knipperlichten/verlichting,ruitenwissers en cruise-control is 1 geheel.

kabels trekken is niet nodig,alles is aanwezig.

na het wisselen van de stuurkolomschakelaars moet de dealer de cc nog vrijschakelen en kun je genieten van onspannend rijden.
Vreemd :shock: er is "vroeger" genoeg vraag naar geweest en toen beweerde diverse dealers dat het niet ging. Sunrise had 'uit mijn hoofd(!)' er 1 laten inbouwen in zijn rooie maar dat was een aftermarket :!:
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door evotaxfree »

ik weet van een paar handelaren die een aantal belastingvrije multijets zonder cc via belgie naar hier hadden gehaald,dat de cc achteraf werd ingebouwd door enkel de stuurkolomschakelaars te vervangen en de cc in het motorregelaparaat in te leren.

immers,remschakelaar en koppelingsschakelaar zijn al aanwezig voor het start-stop systeem.
zie net dat de topicstarter een benzine-uitvoering heeft,maar bij alle auto's met e-gas(pedaal) zou cruise-control (indien origineel leverbaar af-abriek) eenvoudig achteraf in te bouwen moeten zijn.

hadden de gp's destijds ook al e-gas?'
en was detijds cc af fabriek leverbaar?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door tonyvandenbroek »

Mijn GP (2006) is fabrieksaf met CC geleverd (en met nog veel meer :mrgreen: )
Afbeelding
ADRIE
Junior Stato
Berichten: 366
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:08
Locatie: Wagenborgen

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door ADRIE »

evotaxfree schreef:ik weet van een paar handelaren die een aantal belastingvrije multijets zonder cc via belgie naar hier hadden gehaald,dat de cc achteraf werd ingebouwd door enkel de stuurkolomschakelaars te vervangen en de cc in het motorregelaparaat in te leren.

immers,remschakelaar en koppelingsschakelaar zijn al aanwezig voor het start-stop systeem.
zie net dat de topicstarter een benzine-uitvoering heeft,maar bij alle auto's met e-gas(pedaal) zou cruise-control (indien origineel leverbaar af-abriek) eenvoudig achteraf in te bouwen moeten zijn.

hadden de gp's destijds ook al e-gas?'
en was detijds cc af fabriek leverbaar?
Alle GP's hadden al geen gaskabels meer.
En CC was af fabriek bestelbaar.
Gebruikersavatar
Fabrom
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 20:56
Locatie: Doetinchem

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door Fabrom »

evotaxfree schreef:ik weet van een paar handelaren die een aantal belastingvrije multijets zonder cc via belgie naar hier hadden gehaald,dat de cc achteraf werd ingebouwd door enkel de stuurkolomschakelaars te vervangen en de cc in het motorregelaparaat in te leren.

immers,remschakelaar en koppelingsschakelaar zijn al aanwezig voor het start-stop systeem.
zie net dat de topicstarter een benzine-uitvoering heeft,maar bij alle auto's met e-gas(pedaal) zou cruise-control (indien origineel leverbaar af-abriek) eenvoudig achteraf in te bouwen moeten zijn.

hadden de gp's destijds ook al e-gas?'
en was detijds cc af fabriek leverbaar?

Het gaat hierbij om een Punto EVO 1.4 Racing 77PK van bouwjaar 03-2010 (Benzine)
Aftermarket oplossing kan heb ik geinformeerd ,bv. Waeco MS880 of een JohnGold GC90 ,alleen zijn de prijzen incl montage daarvan ca.550,- euro
Via de optielijst was cruisecontrol (bij nieuw koop) een extra optie voor 209,- euro
Dus als het via de dealer kan met alleen de stuurkolomschakelaars te vervangen en de cc in het motorregelaparaat in te leren zou dit misschien net zo duur zijn maar wel origineel

Ga maandag maar eens informeren bij mijn dealer
Fiat Punto Evo 1.4 Racing (Progressive Black) - 3 deurs - TomTom Blue & Me - Sport Pakket - Cruisecontrol - 17" Lichtmetalen Velgen
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door evotaxfree »

en laat je hierbij niet wegsturen met de mededeling dat het niet kan.
gewoon een aantal dealers bellen en vragen.

wat bij de ene dealer onmogelijk is,is bij de andere misschien geen probleem.

succes!
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door Sunrise »

Giovanni Tutore schreef:
evotaxfree schreef:is vrij eenvoudig en redelijk goedkoop te realiseren.

de kosten zitten in de stuurkolomschakelaars.
de bediening voor knipperlichten/verlichting,ruitenwissers en cruise-control is 1 geheel.

kabels trekken is niet nodig,alles is aanwezig.

na het wisselen van de stuurkolomschakelaars moet de dealer de cc nog vrijschakelen en kun je genieten van onspannend rijden.
Vreemd :shock: er is "vroeger" genoeg vraag naar geweest en toen beweerde diverse dealers dat het niet ging. Sunrise had 'uit mijn hoofd(!)' er 1 laten inbouwen in zijn rooie maar dat was een aftermarket :!:
:roll: ...ben'k toch benieuwd of dit voor een "fatsoenlijke" prijs gaat lukken want idd. hadden wij op de vorige GP een CC achteraf laten inbouwen. Origineel was volgens diverse dealers idd. NIET mogelijk waardoor het een aftermarket geworden is.
Gebruikersavatar
Fabrom
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 20:56
Locatie: Doetinchem

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door Fabrom »

Ben vandaag naar mijn eigen dealer geweest (en heb er verschillende in de regio gebeld)
Een oplossing met alleen de stuurkolom hendels vervangen is niet mogelijk, domweg omdat Fiat de spullen niet los levert ongeacht of er nu wel of geen kabels liggen.
Dit is mij verteld door alle dealers.
Enige oplossing is een aftermarket oplossing, en mijn goede dealer was zo schappelijk om een JohnGold GC90 + GC-5 stuurkolom bediening: normaal prijs €529,- in te bouwen voor €250,- euro
Super dealer scheelt mij weer centjes .)
Fiat Punto Evo 1.4 Racing (Progressive Black) - 3 deurs - TomTom Blue & Me - Sport Pakket - Cruisecontrol - 17" Lichtmetalen Velgen
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door evotaxfree »

wat een onzin!
dus als ik mijn stuurkolomschakelaar afbreek dan kan ik geen nieuwe bestellen??
alle,maar dan ook alle onderdelen in je auto zijn leverbaar.
evengoed heb je voor een mooie prijs de john gold gekregen en heb je wat je wilde.
Gebruikersavatar
zuidmeer
Nuovo Arrivato
Berichten: 47
Lid geworden op: di aug 04, 2009 10:15

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door zuidmeer »

Fabrom schreef:Hallo

Ik heb een vraagje:
Heeft er toevallig iemand achteraf cruisecontrol in laten bouwen in zijn/haar Punto Evo 1.4?

Is dit uberhoupt wel mogelijk en wat zijn de mogeleijke kosten hiervan?

Gr. Fabrom
Gisteren is bij mij,door een fout in de advertentie, de cruise control achteraf ingebouwd door de dealer. Ik heb begrepen dat ze er ongeveer 2 uur werk aan hebben gehad. Netjes opgelost door dealer Weijers te Ridderkerk. ~]

Overigens ben ik er wel blij mee dat hij bij mij iets lager zit dan dat hij normaal zit. Bij de leen auto die ik mee kreeg zat hij origineel, echter als ik daar tijdens het rijden m'n knipperlicht aan tikte dan zat ik ook wel eens per ongeluk tegen de cruise control aan te tikken.

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Red Devil
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: do jan 06, 2011 17:50
Locatie: Noordeloos

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door Red Devil »

zuidmeer schreef:
Fabrom schreef:Hallo

Ik heb een vraagje:
Heeft er toevallig iemand achteraf cruisecontrol in laten bouwen in zijn/haar Punto Evo 1.4?

Is dit uberhoupt wel mogelijk en wat zijn de mogeleijke kosten hiervan?

Gr. Fabrom
Gisteren is bij mij,door een fout in de advertentie, de cruise control achteraf ingebouwd door de dealer. Ik heb begrepen dat ze er ongeveer 2 uur werk aan hebben gehad. Netjes opgelost door dealer Weijers te Ridderkerk. ~]

Overigens ben ik er wel blij mee dat hij bij mij iets lager zit dan dat hij normaal zit. Bij de leen auto die ik mee kreeg zat hij origineel, echter als ik daar tijdens het rijden m'n knipperlicht aan tikte dan zat ik ook wel eens per ongeluk tegen de cruise control aan te tikken.
Zo aan de foto's te zien kan het idd niet origineel naderhand ingebouwd worden.
Eigenaar van:
- Fiat Punto Evo 1.3 M-jet Dynamic Plus, played bij MTX

Voormalig eigenaar van:
- Fiat Bravo S 1.4 12V, played by Infinity
- Fiat Seicento 1.1 Hobby
- Fiat Marea Weekend 1.6 16V ELX, powered by Connection, played by Infinity
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Cruise Control achteraf inbouwen

Bericht door Vin_cent »

Ik wil ook een CC inbouwen in een GP 1.3 mjet 85 pk, volgens de dealer is alleen een John Gold mogelijk. Goedkoopste oplossing zonder inbouw is 450 euro zover ik kan zien.

Als iemand een betere oplossing heeft hoor ik het graag.
Plaats reactie