Welk blok is passend?

Live2Ride
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jun 15, 2011 11:18

Welk blok is passend?

Bericht door Live2Ride »

Hallo,

Ik heb een vraag:
Ik heb een Fiat Punto met een 2.0 Liter 16v motorblok erin. Maar het motorblok is kapot.
En het is "onmogelijk" om een nieuw/ander 2.0 liter 16v te vinden (het zelfde blok zeg maar)
Dus nu is mijn vraag.. Past een fiat coupe of een fiat bravo blok er ook niet gewoon in?


Alvast bedankt,
Gr.
Gebruikersavatar
Red Devil
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: do jan 06, 2011 17:50
Locatie: Noordeloos

Re: Welk blok is passend?

Bericht door Red Devil »

Volgens mij zit je sowieso al op een verkeerd forum, want een grande punto of een punto evo is er volgens mij niet met een 2.0L 16V..... Weet eigenlijk niet of deze hier wel ooit geleverd is? Een 1.4 turbo had je vroeger ook ja of een 1.8 16V Abarth.....
Eigenaar van:
- Fiat Punto Evo 1.3 M-jet Dynamic Plus, played bij MTX

Voormalig eigenaar van:
- Fiat Bravo S 1.4 12V, played by Infinity
- Fiat Seicento 1.1 Hobby
- Fiat Marea Weekend 1.6 16V ELX, powered by Connection, played by Infinity
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Welk blok is passend?

Bericht door Bennink »

De Nederlandse Grande Punto en Punto Evo zijn idd nooit geleverd met een 2-liter. Grootste blok was een 1.9 diesel met 8 kleppen. Wat Red Devil ook al zegt: waarschijnlijk zit je op het verkeerde forum.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Welk blok is passend?

Bericht door Maarten »

Volgens mij is überhaupt geen enkele Punto ooit met een 2 liter geleverd. Het grootste benzineblok was een 1.8 in de 2e generatie Abarth. Dus dat je geen vervangend Punto 2 liter blok kunt krijgen is wel begrijpelijk.

Ik zou zeggen: kijk eens wat voor blok er nu in zit, zoek naar een motortypeplaatje en monteer eenzelfde motor.
Gebruikersavatar
Fox-Racing
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 12:33
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: Welk blok is passend?

Bericht door Fox-Racing »

Ben wel benieuwd naar je Punto en Motorblok...

Heb je er geen foto's van?
Grande Punto 1.4 16v Sport | Facebook | Twitter | LinkedIn | Website
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Welk blok is passend?

Bericht door JB2 »

Het is volgens mij inderdaad niet origineel, maar wel vaker gedaan, zie bijvoorbeeld hier (blok lijkt van een Coupé te komen):

http://youtu.be/95OO2KdvVQA
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
louder
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: do apr 28, 2011 15:25

Re: Welk blok is passend?

Bericht door louder »

idd de 2.0 16v uit coupe turbo zit er veelal in.
Zeer zelden een blok van een lancia delta

Er zijn nooit puta's leverbaar geweest met een 2 liter 16v of 2.0 16v turbo als standaard (behalve de S2000 rally versie die onbetaalbaar is) Zoals Maarten al noemde is de 1800 16V uit de HGT mk2 het grootste qua cillinderinhoud.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Welk blok is passend?

Bericht door Bennink »

In Brazilie werd de Grande Punto overigens wel geleverd met 1.8 benzine :roll:
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Live2Ride
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jun 15, 2011 11:18

Re: Welk blok is passend?

Bericht door Live2Ride »

Ik had zelf ook al een vermoede dat het van een coupé 2.0 16v kwam!(In Engeland rijden ze er veel mee.. punto 2.0 16v ;) )
Maar weet iemand of een coupé 2.0 16v eenvoudig past in een punto?


Bedankt,
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Welk blok is passend?

Bericht door Bennink »

Nee, dat weten we niet.

Heb je onze wedervraag niet gezien of wíl je niet vertellen wat voor Punto je hebt? Heb je een MK1 of MK2(b) Punto? Dan zit je hier op het verkeerde forum. Heb je een Grande Punto of Punto Evo? Dan ben je de eerste met deze plannen.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Welk blok is passend?

Bericht door swans »

louder schreef:idd de 2.0 16v uit coupe turbo zit er veelal in.
Zeer zelden een blok van een lancia delta

Er zijn nooit puta's leverbaar geweest met een 2 liter 16v of 2.0 16v turbo als standaard (behalve de S2000 rally versie die onbetaalbaar is) Zoals Maarten al noemde is de 1800 16V uit de HGT mk2 het grootste qua cillinderinhoud.

naar mijn weten is het 2.0 16v turbo blok uit de coupe het zelfde als dat van een lancia delta!


fiatforum.co.uk kan je waarschijnlijk meer vertellen over deze operaties!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
GP09
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: ma apr 19, 2010 13:36

Re: Welk blok is passend?

Bericht door GP09 »

Live2Ride schreef:Ik had zelf ook al een vermoede dat het van een coupé 2.0 16v kwam!(In Engeland rijden ze er veel mee.. punto 2.0 16v ;) )
Maar weet iemand of een coupé 2.0 16v eenvoudig past in een punto?


Bedankt,
Ik zou je vraag hier stellen; www.puntosportivo.com
louder
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: do apr 28, 2011 15:25

Re: Welk blok is passend?

Bericht door louder »

In de MK1 kun je de blokken van de coupe 2.0 16V turbo kan redelijk eenvoudig in een MK1 gehangen worden.
Let wel dat de neus hierdoor flink (ongeveer 70kilo) zwaarder wordt en het weggedrag daardoor best veranderd terwijl de MK1 al redelijk "tail happy" is, en je moet het vermogen ook nog op de weg zien te krijgen.
Mede hierdoor ben je qua rijdbaarheid en snelheid niet per definitie beter uit met de 2.0 dan met een scherpe 1.4T die ook "eenvoudig" tot ca. 230 PK gebracht kunnen worden met vergelijkbare budgetten en een beter pk/gewicht verhouding en gewichtverdeling in de wagen. Natuurlijk kun je met NOG MEER budget en een 2.0 verder komen en zelfs richting 350 pk maar dan is ie echt niet meer op de weg te houden ook al heb je een LSD.

Op puntosports.co.uk kun je op een aantal topics letterlijke handleidingen volgen hoe de 2.0 swap te doen en welke aandrijfassen je moet gebruiken. Ook staat er een redelijke richtlijn voor de brackets die je moet maken voor de motorsteunen.

MK2 is vrij weinig mee gedaan heb ik het idee qua motorswaps, ook met de HGT blokken zijn de mogelijkheden erg beperkt.

Qua GP weet ik alleen van een duitser die een 20V Turbo van de coupe in zijn GP aan het hangen is. Lijkt een redelijk bruut project te gaan worden maar rijdt nog niet en naar mijn mening weinig info in zijn topic. Met name omdat de GP redelijk nieuw is zullen er nog weinig zich hieraan wagen... de meesten zijn al huiverig voor flinke motortuning :mrgreen:

Op Puntosportivo is er 1 die met de ombouw naar het blok uit een integrale bezig is (Bastiaan) maar dit project duurt door omstandigheden al wat langer. Wordt wel een mooie wagen en niet alleen full-on performence.

Er zijn wat puntos betreft niet zo gek veel personen die de 200 pk grens proberen te doorbreken. Dit terwijl k uit ervaring kan zeggen dat het redelijk goed kan in de MK1 GT met de originele 1.4T en voor zover ik nu weet in de 1.4 16vT blokken zit er ook genoeg muziek, is maar net hoever de portemonee rekt.
Gebruikersavatar
d'n verkopert
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: di jun 15, 2010 20:26

Re: Welk blok is passend?

Bericht door d'n verkopert »

louder schreef:ook met de HGT blokken zijn de mogelijkheden erg beperkt
:shock: :?: :?: :?:

Het motorblok in de Punto HGT (later Abarth) is de 1.8, die aan de basis staat van de Super 1.600 rally Punto (met ingekorte slag en dus "overvierkant"), als ook aan de basis van de Super 2.000 (opgeboord).
Grande Punto Evo met.....u mag het zeggen!
louder
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: do apr 28, 2011 15:25

Re: Welk blok is passend?

Bericht door louder »

ff oude koeien ophalen aangezien ik de reactie nu pas lees.

Heerlijk vergelijk tussen een HGT blok en een S1600 of S2000 blok :mrgreen:
"Slechts" enkele tonnen ontwikkelingskosten en onbetaalbare onderdelen die amper verkrijgbaar zijn als verschil :mrgreen:

Ongeveer hetzelfde vergelijk als een standaard focus vergelijken met een WRC...
Plaats reactie