Kwaliteit aflevering pevo

Gebruikersavatar
Puno
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: za jul 16, 2011 16:09

Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door Puno »

Om een idee te krijgen van het niveau waarop onze pevo's geleverd worden lijkt het mij zinvol een opsomming te geven.
In ons geval gaat het om een 3deurs pevo 1.3 multijet inclusief Racing Plus- en Cool & Blue Pakket inclusief extra opties.
Produktieweek 2011: 22

Non-conformiteiten:
1) deukje naast voorportier ter hoogte van deurgreep
2) lakfout voorscherm
3) putje in aluminium instaplijst
4) clips onderzijde motorkap ontbreken om toevoerslang van ruitensproeiers te bevestigen
5) schilderstape om zekeringenkast en rondom verschillende kabelbomen in motorruimte
6) elektrisch verstelbare lendesteun bestuurdersstoel niet geleverd

Het is niet de bedoeling om een dealer hier met naam en toenaam te vermelden.
Het doel is om inzage te krijgen in de kwaliteit van de pevo's zoals ze de fabriek verlaten en via de dealer aan de koper (m/v) worden aangeboden.

Wie volgt?
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door JB2 »

Puno schreef:Om een idee te krijgen van het niveau waarop onze pevo's geleverd worden lijkt het mij zinvol een opsomming te geven.
In ons geval gaat het om een 3deurs pevo 1.3 multijet inclusief Racing Plus- en Cool & Blue Pakket inclusief extra opties.
Produktieweek 2011: 22

Non-conformiteiten:
1) deukje naast voorportier ter hoogte van deurgreep
2) lakfout voorscherm
3) putje in aluminium instaplijst
4) clips onderzijde motorkap ontbreken om toevoerslang van ruitensproeiers te bevestigen
5) schilderstape om zekeringenkast en rondom verschillende kabelbomen in motorruimte
6) elektrisch verstelbare lendesteun bestuurdersstoel niet geleverd

Het is niet de bedoeling om een dealer hier met naam en toenaam te vermelden.
Het doel is om inzage te krijgen in de kwaliteit van de pevo's zoals ze de fabriek verlaten en via de dealer aan de koper (m/v) worden aangeboden.

Wie volgt?
Volgens mij kun je niet bij alle genoemde punten spreken van niet-conformiteiten.

Er wordt nu eenmaal hier en daar bij de montage gewerkt met schilderstape. dan kun je vinden dat de fabrieksmedewerkers of dealer dat moet verwijderen, maar je kunt het ook zelf doen. De meeste automobilisten kijken haast nooit onder de motorkap. (Ik zelf uiteraard wel, maar dat terzijde.) Enkele van de punten zijn gewoon beschadigingendie verholpen moeten worden. Wel slordig als de dealer het niet zelf heeft opgemerkt en de oplossing heeft aangereikt.

Overigens, bij mijn 5-deurs Punto EVO 1.3 MultiJet 16V Dynamic, afgeleverd in oktober 2010, viel er niets op te merken aan schade of ontbrekende opties. De aanwezige schildertape heb ik wel zelf verwijderd, maar dat doe ik gewoon omdat ik dat zelf wilde, niet omdat het nu zo in de weg zat.
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door ulti »

Abarth evo.
- schevekofferbak klep.
(schade spoiler en diverse andere plekjes hierdoor)
- lekkage bij achterlicht
- barstjes /blaasjes in lak kofferbak
- vliegroest
- koplamen niet goed afgesteld
- stickers in auto vergeten
- mattenset niet aanwezig
- blue en me wat niet werk met tomtom
- sticker buitenkant wat nu loslaat na nog geen jaar.

Ben na bijna jaar nog bezig met dealer..

Ga zo maar door.. Ja hij is op maandag gemaakt!
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door ed.de.vries »

Misschien ook op maandag afgeleverd.
Ach!! we kankeren er wel op, maar!!! Vergeet niet dat het een zg: volume werk is.
Bedenk dat eea niet alleen bij een Fiat voorkomt.
Er zijn tal van andere merken/type auto,s die zelfs veel en véé duurder zijn, ook dáár is het niet allemaal
Bling Bling , een familie lid van ons kocht twee jaar geleden een der duurste engelse auto.
Nou!! nu twee jaar verder gaat eea de deur uit, ze zijn er str... ziek van!
Een neef van mij kocht vorig jaar een Deutsche kwaliteits auto met drie letters.
Nu een klein jaar verder en 49.000 op de klok is hij al DRIE keer voor verschillende zaken in het harnas gerezen, ivm de colance die er maar moeilijk te verkrijgen was met Foutjes etc etc.
Ik bedoel maar. Ik rij nu al uit de tijd van de ALFASUDS italiaanse kissies.
Je went aan alles, ook aan de rammeltjes-piepjes .
Dat hoort bij het karakter van de italiaanse schoonheden op 4 wieltjes...................toch!

Saluti.
Eduardo uit grevenbicht.
Gebruikersavatar
Roberto-NL
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: di dec 28, 2010 15:00
Locatie: Zierikzee

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door Roberto-NL »

Ik ben het er ook mee eens dat de afleverings kwaliteit van de Pevo, door de garage slecht is!
Ik moest ook overal plastic weghalen, stickers onder de bumper. Lijkt mij dat dit behoort gedaan te worden voordat de auto afgeleverd word! :wink:
Jac
Berichten: 6
Lid geworden op: di jun 21, 2011 15:46

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door Jac »

Puno schreef:Om een idee te krijgen van het niveau waarop onze pevo's geleverd worden lijkt het mij zinvol een opsomming te geven.
In ons geval gaat het om een 3deurs pevo 1.3 multijet inclusief Racing Plus- en Cool & Blue Pakket inclusief extra opties.
Produktieweek 2011: 22

Non-conformiteiten:
1) deukje naast voorportier ter hoogte van deurgreep
2) lakfout voorscherm
3) putje in aluminium instaplijst
4) clips onderzijde motorkap ontbreken om toevoerslang van ruitensproeiers te bevestigen
5) schilderstape om zekeringenkast en rondom verschillende kabelbomen in motorruimte
6) elektrisch verstelbare lendesteun bestuurdersstoel niet geleverd

Het is niet de bedoeling om een dealer hier met naam en toenaam te vermelden.
Het doel is om inzage te krijgen in de kwaliteit van de pevo's zoals ze de fabriek verlaten en via de dealer aan de koper (m/v) worden aangeboden.

Wie volgt?
Mijn auto stond niet klaar op de afgesproken dag dus voor nop een vrije dag genomen en 100 km. gereden.
Drie dagen later op de afgesproken tijd aanwezig moesten de nummerplaten er nog op en bleek de tank volledig leeg.
Bij aflevering van een nieuwe auto hoort toch een vol tankje diesel?
Thuis gekomen bleek het instructie boekje in het Italiaans te zijn.

Mijn Italiaans is nou ook weer niet zo goed dat ik hier een heel instructie boekje mee kan lezen.
Al met al geen onoverkomelijke dingen maar bij mijn andere auto's die ik nieuw heb gekocht ben ik nettere afleveringen gewend.
Ik kreeg het gevoel dat ik dankbaar moest zijn dat ik een Punto Evo mocht kopen.
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door JB2 »

Jac schreef:
Puno schreef:Om een idee te krijgen van het niveau waarop onze pevo's geleverd worden lijkt het mij zinvol een opsomming te geven.
In ons geval gaat het om een 3deurs pevo 1.3 multijet inclusief Racing Plus- en Cool & Blue Pakket inclusief extra opties.
Produktieweek 2011: 22

Non-conformiteiten:
1) deukje naast voorportier ter hoogte van deurgreep
2) lakfout voorscherm
3) putje in aluminium instaplijst
4) clips onderzijde motorkap ontbreken om toevoerslang van ruitensproeiers te bevestigen
5) schilderstape om zekeringenkast en rondom verschillende kabelbomen in motorruimte
6) elektrisch verstelbare lendesteun bestuurdersstoel niet geleverd

Het is niet de bedoeling om een dealer hier met naam en toenaam te vermelden.
Het doel is om inzage te krijgen in de kwaliteit van de pevo's zoals ze de fabriek verlaten en via de dealer aan de koper (m/v) worden aangeboden.

Wie volgt?
Mijn auto stond niet klaar op de afgesproken dag dus voor nop een vrije dag genomen en 100 km. gereden.
Drie dagen later op de afgesproken tijd aanwezig moesten de nummerplaten er nog op en bleek de tank volledig leeg.
Bij aflevering van een nieuwe auto hoort toch een vol tankje diesel?
Thuis gekomen bleek het instructie boekje in het Italiaans te zijn.

Mijn Italiaans is nou ook weer niet zo goed dat ik hier een heel instructie boekje mee kan lezen.
Al met al geen onoverkomelijke dingen maar bij mijn andere auto's die ik nieuw heb gekocht ben ik nettere afleveringen gewend.
Ik kreeg het gevoel dat ik dankbaar moest zijn dat ik een Punto Evo mocht kopen.
Zeker gekocht bij een prijsstunter, in plaats van de vertrouwde/betrouwbare dealer?
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door ulti »

JB2 schreef:
Jac schreef:
Puno schreef:Om een idee te krijgen van het niveau waarop onze pevo's geleverd worden lijkt het mij zinvol een opsomming te geven.
In ons geval gaat het om een 3deurs pevo 1.3 multijet inclusief Racing Plus- en Cool & Blue Pakket inclusief extra opties.
Produktieweek 2011: 22

Non-conformiteiten:
1) deukje naast voorportier ter hoogte van deurgreep
2) lakfout voorscherm
3) putje in aluminium instaplijst
4) clips onderzijde motorkap ontbreken om toevoerslang van ruitensproeiers te bevestigen
5) schilderstape om zekeringenkast en rondom verschillende kabelbomen in motorruimte
6) elektrisch verstelbare lendesteun bestuurdersstoel niet geleverd

Het is niet de bedoeling om een dealer hier met naam en toenaam te vermelden.
Het doel is om inzage te krijgen in de kwaliteit van de pevo's zoals ze de fabriek verlaten en via de dealer aan de koper (m/v) worden aangeboden.

Wie volgt?
Mijn auto stond niet klaar op de afgesproken dag dus voor nop een vrije dag genomen en 100 km. gereden.
Drie dagen later op de afgesproken tijd aanwezig moesten de nummerplaten er nog op en bleek de tank volledig leeg.
Bij aflevering van een nieuwe auto hoort toch een vol tankje diesel?
Thuis gekomen bleek het instructie boekje in het Italiaans te zijn.

Mijn Italiaans is nou ook weer niet zo goed dat ik hier een heel instructie boekje mee kan lezen.
Al met al geen onoverkomelijke dingen maar bij mijn andere auto's die ik nieuw heb gekocht ben ik nettere afleveringen gewend.
Ik kreeg het gevoel dat ik dankbaar moest zijn dat ik een Punto Evo mocht kopen.
Zeker gekocht bij een prijsstunter, in plaats van de vertrouwde/betrouwbare dealer?
Zelfs bij een betrouwbare dealer kan een hoop mis gaan.. heb ervaring.. en noem geen namen
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
Puno
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: za jul 16, 2011 16:09

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door Puno »

@JB: zou je je hier aub van ongepast commentaar willen onthouden?
Zoals aangegeven gaat het er niet om de dealer te schande te zetten, maar enkel om feiten vast te stellen.

Alvast bedankt voor je medewerking :wink:
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door JB2 »

Puno schreef:@JB: zou je je hier aub van ongepast commentaar willen onthouden?
Zoals aangegeven gaat het er niet om de dealer te schande te zetten, maar enkel om feiten vast te stellen.

Alvast bedankt voor je medewerking :wink:
@Pino:

A: Wat ik wilde zeggen is dat sommigen stad en land af hebben geshopt op zoek naar die ene garage die net die € 100 euro minder vroeg voor de EVO op het moment dat de verkoop van de EVO booming was. Er waren ook bepaalde garagisten die spontaan partijen van de EVO uit het buitenland aan lieten rukken (soms ook tegen stuntprijzen) zodat ze sneller konden leveren dan de concurrent. Als je daar in mee gaat, accepteer je een bepaald risico en kun je minder van de aflevering verwachten. (ik wil niet zeggen dat dit op jou van toepassing is, maar toch)
B. Ik begrijp wel dat je feiten, zoals de aanwezigheid van schilderstape, op een rijtje wilt krijgen, maar wat is het nut als je niet het hele plaatje hebt (wie, wanneer, etc.). wat hebben we er aan om een opsomming van missers te krijgen bij de aflevering van de EVO, als we niet weten wat er wel goed gaat. Je doet de goede dealers daarmee te kort i.m.h.o..
C. welkom, stel je even voor in het daarvoor bestemde topic. :wink:
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door BartCCC »

Maar ook al zou iemand gebruik hebben gemaakt van een goede actie, dan mag je toch nog verwachten dat de afhandeling netjes en correct verloopt? Ook al heb je een paar euro korting gekregen, het is nog altijd geen kistje appelen wat je koopt.....
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door Jarnoootje »

Roberto-NL schreef:Ik ben het er ook mee eens dat de afleverings kwaliteit van de Pevo, door de garage slecht is!
Ik moest ook overal plastic weghalen, stickers onder de bumper. Lijkt mij dat dit behoort gedaan te worden voordat de auto afgeleverd word! :wink:
Hier ook slechte afleverbeurt! helaas heb ik de auto zelf niet opgehaald want dan had ik hem niet eens mee genomen.

[*] Overal restjes plastic, in het ventilatorroostertje zit een stuk hard karton/plastic wat rammelt. Moet ik met een pincet er nog uit zien te peuteren.

[*] In het dashboardkastje ligt een los klepje? Geen idee waar dat hoort! Vriend van mij met dezelfde auto had dat klepje ook los bij zijn afleverbeurt (zelfde dealer) en weet ook niet waat het vandaan komt.

[*] Lelijke sticker (zilveren plak letters) op de achterklep met de garagenaam erop, ziet er niet uit!

[*] TOMTOM vergeten mee te leveren moest ik weer terug naar de dealer rijden (geen straf met een nieuwe auto)

[*] Achterklep scheef, sloot niet goed/makkelijk

[*] Mistlamp voor kapot. Bleek een zekering te missen.

Dat was het wel :) al met al een boel punten, maar blijf toch super blij met de auto!
Gebruikersavatar
Puno
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: za jul 16, 2011 16:09

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door Puno »

@JB2: Nogmaals gelieve geen commentaar in dit draadje aub.
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door goony »

@ Pino,

Een forum is er voor om zaken met elkaar te delen. JB suggereerd dat de auto vast bij een prijsstunter gekocht zal zijn. Dat is inderdaad een wel hele snelle conclusie. Dat past ook beter bij een topic over hoe tevreden je over de aflevering bent en minder bij dit topic. Het gaat hier ergens anders over. Ik begrijp dat je commentaar als topicvervuiling beschouwd. De toon waarop je jou verzoek richting JB gaat vind ik darintegen ook niet echt vriendelijk. Dat kan (zoals je hebt gezien) een bepaalde reactie oproepen bij je medeforummer. Gezellig hoor, elkaar tot verantwoording roepen :?

Weet je wat ik net als JB gezellig zou vinden? Dat jij je even voorsteld in het daarvoor bestemde topic. Gaan we eerst gezellig kennis met elkaar maken. :D
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door JB2 »

Puno schreef:@JB2: Nogmaals gelieve geen commentaar in dit draadje aub.
Ok, ik zal geen commentaar op u leveren in dit draadje. SPAM!
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Plaats reactie