Draaddoorvoer naar cabine

Plaats reactie
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Draaddoorvoer naar cabine

Bericht door Thegroov »

Ik ga twee draaddoorvoeren maken voor twee camera's. Eén van de cabine naar de voorspoiler (dus onder de motorkap) en één van de cabine naar ergens naast de uitlaat. Nu heb ik al een paar keer staan staren naar wat de juiste plekken zijn om zo'n doorvoer te maken. Bij mijn vorige auto's zocht ik gewoon een draadboom die ergens naar binnen ging en stak daar dan de draden bij, maar bij de evo heb ik geen juiste plek kunnen vinden.

Weet iemand waar ik het best/makkelijkst die twee doorvoeren kan maken? Kan dat zonder te boren, of moet ik ergens een gat/gaten boren naar de cabine?
Gebruikersavatar
Janneman1969
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: wo jan 26, 2011 19:31
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Draaddoorvoer naar cabine

Bericht door Janneman1969 »

Dat wil ik ook graag weten. Ik heb geprobeerd een interieurverwarming te plaatsen, alleen kon ik ook zo gauw geen doorvoer vinden.

Ben benieuwd
Afbeelding
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Draaddoorvoer naar cabine

Bericht door OlafH »

interieurverwarming? vertel...
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Draaddoorvoer naar cabine

Bericht door Nimbus »

Bij de grande punto zit er in het brandschot een doorvoer aan de bestuurderskant. Dit is een rubber wat onder de ruitenwissers en ventilatieroosters zit onderaan je voorruit, deze komt achter de pedalen uit. De achterzijde zou ik niet weten.

Voor plaatjes, zoek even naar de topics over subwoofer installeren. Daarbij is namelijk ook draaddoorvoer nodig.
"Shaven, not furred"
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Draaddoorvoer naar cabine

Bericht door Thegroov »

Dank je, ik ga zoeken of dat voor de pevo ook geldt. Maar eerst moet de wind gaan liggen, want met dit weer kan ik niet met goed fatsoen je klep open zetten. Straks waait de hele auto weg :lol:
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Draaddoorvoer naar cabine

Bericht door paco »

haha ja hoor ,weet dat de punto niet zo groot is ,maar om nou te zeggen dat hij zomaar weg waait hahaha :wink:
Afbeelding
Luuc
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: zo okt 09, 2011 16:57

Re: Draaddoorvoer naar cabine

Bericht door Luuc »

Thegroov schreef:Dank je, ik ga zoeken of dat voor de pevo ook geldt. Maar eerst moet de wind gaan liggen, want met dit weer kan ik niet met goed fatsoen je klep open zetten. Straks waait de hele auto weg :lol:
Frank ik ben hier ook wel benieuwd naar ivm voeding voor een eventuele subwoofer onder de passagiersstoel
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Draaddoorvoer naar cabine

Bericht door OlafH »

Ik heb net een +12 van voor naar achter gelegd voor de trekhaak. Inderdaad via de doorvoer onder het roostertje bij de voorruit. Heb geen plaatjes, maar zo doe je het:

- linker ruitenwisser demonteren
- roostertje losmaken onder de ruitenwisser (rubbertje losmaken met carrosseriedop en één schroef dacht ik)
- gaatje prikken met een priem in de tule onder de ruitenwisserarm, er loopt een dikke multikabel en de snelheidsmeter door als ik me niet vergis
- trekveer door het gat en de kabel mee geleiden. De kabel komt hoog onder je dash naar binnen, dus het is enorm prutswerk.

Let op dat de kabel netjes wegwerkt onder het roostertje, zodat hij niet verstrikt raakt in de ruitenwisserarm als je gaat wissen.

Voor de achterkant moet je een gat boren in de carrosserie; bumper demonteren, plastic plaat aan de achterkant van de kofferbak los en boren maar. Of je moet hem bij de kabel van de mistlamp/achteruitrijlamp/kentekenverlichting proppen, maar daar is nauwelijks ruimte. Bumper en plastic plaat moeten sowieso los om er bij te komen.
Luuc
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: zo okt 09, 2011 16:57

Re: Draaddoorvoer naar cabine

Bericht door Luuc »

Dank je Frank Olaf, ik heb weer wat te doen dit Paasweekend!
Laatst gewijzigd door Luuc op do apr 05, 2012 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Draaddoorvoer naar cabine

Bericht door OlafH »

Graag gedaan Kees!
Luuc
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: zo okt 09, 2011 16:57

Re: Draaddoorvoer naar cabine

Bericht door Luuc »

OlafH schreef:Graag gedaan Kees!
Haha Olaf, klein foutje!
Gebruikersavatar
Janneman1969
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: wo jan 26, 2011 19:31
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Draaddoorvoer naar cabine

Bericht door Janneman1969 »

Ik heb een elektrische motorverwarming van Defa en nu had ik een t-stuk en een interieurverwarming besteld......ik ga het ook proberen via het roostertje

Bedankt voor de tip ~]
Afbeelding
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Draaddoorvoer naar cabine

Bericht door Thegroov »

Wat meer naar links, achter de peilstop zit bij mij ook een gaatje. Als ik daar een kabel doorschuif, naar links, richting de rechter wielkast voor, dan kom ik een centimeter of 20 diep. Misschien is daar ook iets mee te doen. Ik heb er een foto'tje van gemaakt, zal hem straks even plaatsen. Als het daar niet lukt, ga ik ook voor de tip van Olaf. .)
Plaats reactie