Indy-Cator versnellingspook

Plaats reactie
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Indy-Cator versnellingspook

Bericht door ing_BRW »

Hallo allemaal,

Bij het zoeken naar een embleemloze grill kwam ik toevallig een Duits bedrijf tegen die een aparte versnellingspook aanbied voor €130,-.

Het is een versnellingspook die met een LCD-schermp de huidige versnelling aangeeft (zelf te programmeren voor zowel 5 als 6 handbak).
Waar ik dus mijn twijfels over heb, is dat je dit systeem moet aansluiten op de massa (-) en de ontsteking van de motor. Meer blijkt dit systeem niet nodig te hebben.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben, of bekende hebben met deze ervaring?

Website van het product

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door Jarnoootje »

Duur grapje voor zo'n gadget. Het is en blijft 'maar' een pookknop.

Zijn ze er ook nog met andere kleur verlichting? dit matcht natuurlijk 0,0 met de kleuren in de Punto's
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door Bennink »

Grappig :-) Maar niet handig voor mij: ik heb m'n hand altijd op de pook...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door ing_BRW »

Jarnoootje schreef:Zijn ze er ook nog met andere kleur verlichting? dit matcht natuurlijk 0,0 met de kleuren in de Punto's
Wat ik heb begrepen uit promotie sites, is dat er 265 verschillende kleuren mogelijk zijn (zelf in te stellen). Maar inderdaad een gigantisch duur grapje voor een "pook"
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door Rik »

Ik ben benieuwd hoe deze pook ziet in welke versnelling je zit als je alleen massa en constante stroom moet aansluiten. Misschien dien je hem van te voren te programmeren.

Uiteindelijk is dit puur een hebbeding omdat bijna iedereen hier wel blindelings kan schakelen denk ik :wink:
Toch al met al, een gave gadget! (Maar mij te prijzig :mrgreen: )
Gebruikersavatar
E-Vix
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 14:20

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door E-Vix »

Leuk ding!
Ik heb even snel de handleiding doorgelezen, en hij ziet de versnelling aan de hand van de stand van de versnellingspook. Hij ziet zeg maar dat de versnellingspook schuin links naar voren staat = 1e versnelling. Schuin links naar beneden dus 2e versnelling etc. De posities herkent hij door deze te programmeren. Hij gebruikt de aansluiting op de toerenteller alleen maar om te registreren dat er geschakeld wordt.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door Wesley Abarth »

Grappig, maar of ik hem wil inruilen voor de originele pook? Denk het nie :wink:
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door Nimbus »

Bennink schreef:Grappig :-) Maar niet handig voor mij: ik heb m'n hand altijd op de pook...
Open deuren intrappen......
"Shaven, not furred"
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door ing_BRW »

E-Vix schreef:.....hij ziet de versnelling aan de hand van de stand van de versnellingspook. Hij ziet zeg maar dat de versnellingspook schuin links naar voren staat = 1e versnelling. Schuin links naar beneden dus 2e versnelling etc. De posities herkent hij door deze te programmeren. Hij gebruikt de aansluiting op de toerenteller alleen maar om te registreren dat er geschakeld wordt.
Kortom; in zijn 4 zeer enthousiast/sportief een uitvoegstrook nemen en terugschakelen naar zijn 3; en hij denkt dat je in naar de 1e of 5e versnelling gaat?
Niet echt een failproof systeem. Had al grootte twijfels vanwege de prijs, maar nu gaat dit idee naar de prullenbak.

En inderdaad een hebbending, toch zal de gemiddelde investeerder hierop zijn uitgekeken na een maandje of 2 (als het niet eerder is)
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door Bennink »

Nimbus schreef:
Bennink schreef:Grappig :-) Maar niet handig voor mij: ik heb m'n hand altijd op de pook...
Open deuren intrappen......
Haha ohja... maar bedoelde dat ik ook zonder schakelen vaak met m'n hand op de pook rijd. Tenzij op snelweg, maar dan schakel ik nooit...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door swans »

mijn pook is enigzins ook verlicht,...
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door hbassen »

En de achteruit zit bij veel auto's verschillend. BV links voor of rechts achter.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
PerryV
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: di sep 25, 2012 20:48
Locatie: Hoogvliet

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door PerryV »

ziet er leuk uit, maar niks voor mij.
ik heb liever mijn standaard leren pookje in de hand :mrgreen:
flickr: http://www.flickr.com/photos/perryvredenberg/" onclick="window.open(this.href);return false;
youtube: http://www.youtube.com/user/BugattiFbgH ... ature=mhee" onclick="window.open(this.href);return false;
GP: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =34&t=9562" onclick="window.open(this.href);return false;
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door ing_BRW »

Ik heb inmiddels een filmpje op Youtube bekeken waarin te zien is hoe slecht het systeem scored tegenover de verwachtingen.
Bij hoge acceleratie verspringt het LCD op de pook soms naar het 'streepje' van de vrij. En in bochten vermeld verspringt het LCD naar '1' terwijl er in de '3' gereden wordt.

Het geeft mij de indruk dat er een soort van bewegingssensor in zit die ook in mobiele telefoons zit.
Beetje waardeloos spul voor zoveel geld. Ze kunnen het beter voor €12,95 bij de 'Action' verkopen, dat past beter bij de technische uitwerking van dit ding
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: Indy-Cator versnellingspook

Bericht door Ivo Herijgers »

Bennink schreef: ik heb m'n hand altijd op de pook...
Slecht voor je bak! Is zeker lease :lol:
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Plaats reactie